Hoe lang duurde het bij jullie na de bevalling dat je weer een beetje 'de oude' was? En dan bedoel ik meer, dat je weer lekker kon lopen en in de weer kon zijn en echt een beetje je draai had gevonden? En wanneer konden jullie je oude kleren weer aan?
Ik was eigenlijk na een week weer de oude. 4 dagen na de bevalling liep ik alweer in het winkelcentrum. Ik kan niet lang thuis zitten, maar het ging ook gewoon goed met me. Wat betreft kleding heeft wel even geduurd. Ben op dieet gegaan om zo de kilo's er weer af te krijgen, want ik was maar 5 kilo kwijt toen onze dochter geboren werd. Maar ja dat is bij iedereen weer anders...
Ik kon mijn oude kleren na 6 weken weer aan, maar ben een uitzondering denk ik. En liep allebei de keren alweer gewoon rond, had wel te veel hooi op mijn vork genomen maar daar wordt je voor gestraft hoor! Maar als je bevalling voorspoedig gaat dan sta je binnen no time weer naast je bed hoor.
Ik kon na 8 weken ongeveer in mijn ouwe kleding... En de oude ben ik nog steeds niet, maar ik ben ook niet representatief
ik ben nog niet helemaal Agnes, maar het begint te komen, wel stond ik snel weer buiten, dat vond ik heerlijk! sinds een week kan ik weer mijn eigen kleren "goed" aan, ik had ze al wel eerder aan, knoop open, lange shirt erover heen, en niemand die het dan ziet!!! hahaha
Ik voelde me na Lynn al snel weer de oude, na een week deed ik in ieder geval alles weer en na 2 week kon ik mijn eigen kleding weer aan en was ik ook alweer lekker op pad met beide kids! Nog wel een tijdje de nodige ongemak gehad (hechtingen die na 5 week nog niet opgelost waren en verwidjerd moesten worden, vocht in mijn polsen dat niet weg trekt) Maar als ik zie wat voor wondertje ik daar voor terug heb mag ik toch eigelijk niet klagen!! Wij zijn rijkelijk beloond 5 jaar geleden met een zoon en 7 weken geleden met een dochter. Gr Carry
Ik kon ook na zo'n 8 weken eindelijk mijn eigen kleding weer aan. Ik voel me wel al weer redelijk de oude, alleen blijf ik nog wel erg moe. Ook begint mijn menstruatie weer op gang te komen, erg fijn ik heb een mega hoofdpijn en loop heel de dag te kokhalzen, fijn als je in de zorg werkt Die menstruatie heb ik die 9 maanden toch echt niet gemist
ik voelde me 2 weken na me 2e bevalling wel weer wat lekkerder. De eerste week was vreselijk Ik werd vreselijk ziek....1 van mijn borsten werd verschrikkelijk rood en deed zoveel pijn dat ik m'n zoontje niet meer kon aanleggen aan die kant. Zelf dacht ik aan een borstontsteking maar de arts vertelde dat ik daar geen last van had. Ondanks dat ik toch echt een harde plek in mijn borst had zitten en hij echt vuurrood aan het worden was. Ze wouden dat ik me zoontje gewoon ging aanleggen aan die kant maar dat ging echt niet meer. Had echt het idee dat niemand me serieus nam. Heb m'n zoontje dan ook niet aangelegt aan die borst en besloot om die kant gewoon te gaan kolven aangezien dat wat minder pijnlijk was. Kreeg op een gegeven moment 40 graden koorts. oh geeft niets zei de arts. Zolang ik nog op beide benen bleef staan was er niets aan de hand :S Een week lang elke dag 4 parecetalmolletjes geslikt. En dat om te horen te krijgen dat het al die tijd wel om een beginnend borstonsteking ging. Echt...die doktors soms grrrrrr
ik heb na mijn bevvalling een hele drukke tijd gehad een plotselinge verhuizing wat allemaal zo op korte tijd geregeld moest worden dat ik mezelf een beetje voorbij ben gerend dat heb ik geweten Caitlin is nu ruim 5 mnd maar ben nog steeds niet helemaal de oude duurt het bij mij natuurlijk ook wel iets langer eer mijn lichaam hersteld is want ik ben niet meer zo'n jonge blom als de meeste van jullie na de bevallingen van mijn 2 oudste was ik met ongeveer 2 mnd weer helemaal de oude neem goed je rust na je bevalling want dat is erg belangrijk
Ik voelde me emotioneel gezien redelijk snel de oude. Lichamelijk ging het wat minder snel. Heb best last gehad van het ontzwangeren en van mijn bekken. Linda: Arrrghhh, je zou jouw arts toch wat doen. Op zich was het advies om de kleine aan die borst aan te leggen goed, maar als je al zo ver in een ontsteking zit kan dat zooo pijn doen... Dan is kolven soms een verlichting. Alles wel goed gekomen daarna?
ik was gelijk na de bevalling weer de oude (dacht ik), ik kon gelijk mijn eigen kleren weer aan, voelde me heel energiek, kon bijna niet stil blijven zitten als de kraamhulp heen en weer liep om op te ruimen schoon te maken of koffie te pakken of wat dan ook als er visite was. maar o o o wat heb ik me daarin vergist zeg. de grote klap kwam later pas toen de kraamhulp weg was, ed weer werken was en ik alleen was. ik stortte compleet in had echt het gevoel dat ik niks meer kon. ik zeg nu ook echt altijd tegen iedereen al voel je je nog zo goed, laat je die 10 dgn alles heerlijk aanleunen, en laat je lekker verwennen want die tijd komt nooit meer terug. ik heb innerlijk iedereen toen wel uitgelachten die bevallen waren en vertelden dat ze zich zo verrot voelde. ik dacht nou heb ik het zelf meegemaakt en wat zijn jullie dan een watjes (sorry hoor) maar mén wat heb ik me vergist zeg... bij de 2e heb ik het echt wel anders gedaan. heb me heerlijk laten verwennen, alles rustig aan gedaan, en zal nooit meer denken dat vrouwen die klagen na de bevalling watjes zijn, want wat zij voelden na de bevalling voelde ik pas na 2 wkn toen ik alleen was. sorry voor de dames die ik beledigd heb, dat is niet de bedoeling, maar ik wil hiermee wel iedereen op het hart drukken die denken gelijk weer goed in hun vel te zitten rustig aan te doen want de klap komt echt wel...
Ik voel me na 2,5week al een beetje de oude maar je moet echt wennen aan een nieuwe leven vind ik zelf. En kan me heupbroeken al weer aan!!!
Ja dat viel mij in het begin ook wel even tegen hoor, het wennen aan je nieuwe leventje. Je bent in het begin echt 24 uur met zo'n kleintje bezig en mijn man werkt gewoon fulltime. Ik was gewoon blij als ik s'avonds even een half uurtje voor mezelf had. Maar nu gaat het gelukkig beter en nu draait ons leventje weer gewoon door, alleen zijn we nu met z'n drietjes ipv met z'n tweeen.
Ik was ook snel weer de oude..maar mijn oude kleren pastte ik voor deze zwangerschap nog steeds niet!
Benten is nu bijna 2 maanden en ik voel me nog lang niet de oude... weet uit ervaring dat ik mijn eigen kleren pas weer aankan ná de BV-periode (duurt dus nog wel een jaar), maar het ergste vind ik dat ik zo ontzettend moe ben, kan wel janken. IJzer en bloeddruk zijn goed, dus dat is het niet. Weĺ breken de gebroken nachten me op (al 11 maanden slaap ik knudde). Ik was ook zo'n eigenwijs die tijdens de kraamtijd best wel het een en ander kon doen in huis, al deed ik veel minder dan na de vorige bevalling... maar ik rustte veel te weinig en idd wt Smoekie ook al zei, de klap komt echt wel... Geniet alsjeblieft van de kraamperiode en van het lekker in bed mogen blijven liggen, spaar je krachten want je hebt ze nog hard nodig
Ik ben nu bijna 14 mnd verder, maar ik ben nog niet de oude. Sterker nog, ik zal dat hopelijk nooit meer worden. Ik was maatje 32/34 en ben nu 42, toch voel ik me slank en lekker. Ik woog tussen 50 en 55 kg, ik weeg nu 75 en toch voel ik me lekker. Lange afstanden lopen zoals ik deed, kan ik nu niet meer, mijn lichaam moet duidelijk nog wel wennen aan mijn nieuwe ik, maar evengoed voel ik me lekker. Wel moet ik erbij zeggen dat ik dit zo voel sinds een week of 3. Nog maar heel kort dus. Ik ben weer lekker aan het sporten en actief aan het fietsen. Mijn vent vind me lekker en samen genieten we heerlijk.. Ik vind dat het met de "oude" worden zoveel meer komt kijken dan gewicht, kleding en bewegen. In je hoofd moet het ook goed zitten en dat heeft bij mij een jaar geduurd.
Helemaal mee eens! Het is niet alleen het lichamelijke.. maar geestelijk moet je inderdaad ook wennen aan je nieuwe leven.. als je je in je nieuwe rol prettig voelt.. dan is het lichamelijk ook wat makkelijker te dragen allemaal.. (oh wat klinkt dit dramatisch.. maar zo bedoel ik het niet!)
Het is bij mij nu 3maand geleden. Voel me redelijk wel eigenlijk. Ondanks dat ik een keizersne gehad heb. Gister kreeg ik nog een compliment dat ik er zo fit bij loop... Ja maar het is al 3 maanden geleden toch? Maar nee deze mama was ook ervaringsdeskundige, heeft zelf twee keizersnedes gehad en vond mij dus heel fit. Ok het zal wel Denk ook dat het komt door dat ik natuurlijk elke dag op en neer geweest ben naar het ziekenhuis om bij mijn meisje te zijn.... Dus dan ben je sneller op de rit denk ik
Ik voelde me meteen weer super. Zondag is luca geboren, op maandag liep ik al 7 a 8 keer heen en weer en dinsdag liep ik al bij de prenatal, en kon het ook niet laten ff een kledingwinkel binnen te glippen Ook ben ik alweer druk aan het dweilen en schoonmaken en wassen. de vk heeft toch maar de kraamzorg hiernaar toe gestuurd. Omdat ze vondt dat ik iets te gek deed.. (wou vanavond ff in de tuin aan de gang ) Eigenlijk heeft ze wel gelijk, moet nu wat gas terug nemen anders ben ik straks op als luca thuis komt.. maar damn wat een energie heb ik.. Ook zit ik alweer op mijn oude gewicht.. heb alleen iets een klein buikje en thats it.. Van onderen voelt het alleen nog niet als vanouds, maja dat kan niet anders met al die hechtingen. En mijn borsten zijn vier keer zo groot en doen pijn, maar verder.. mag ik echt niet klagen.