Dag lieve dames, De kogel is door de kerk! We gaan voor een 4de kindje. Ik loop nu al een half jaartje en ik veronderstel dat dit geen negatieve invloed zal hebben. Maar ik vroeg me af in hoeverre een dieet met proteïne shakes negatieve gevolgen kan hebben op het zwanger geraken? Zou ik dit beter uitstellen of kan het geen kwaad. Ik zou er uiteraard sowieso mee stoppen eens ik zwanger ben. Maar mijn vraag gaat vooral over de periode van zwanger worden ... doen of niet?
Als je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en genoeg energie hebt (aka je lijf weet het uit je vetreserves te halen indien je minder eet dan je verbruikt) en je hebt geen ondergewicht, dan lijkt het me geen probleem. Je moet denk ik wel opletten dat je niet té snel afvalt, want dat kan leiden tot gerommel in je cyclus, geen eisprongen etc. Maar als je heel rustig, heel langzaam steeds ietsje afvalt, dan is het denk ik juist beter voor je kansen (afhankelijk van hoeveel overgewicht je daadwerkelijk hebt, dan! Een beetje overgewicht is denk ik beter dan afvallen).