Dieet plan

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 22 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Je kan denk ik ook prima zonder verwijzing naar een diëtiste.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Denk je? Ik kan het wel proberen. Ik wacht heel even de intake bij de sportschool af of die misschien toch iets zeggen qua voeding en anders ga ik bellen naar diëtistes om te kijken of het zonder verwijzing lukt.

3. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    dat lijkt me wel hoor. Diëtetiek wordt sowieso maar gedeeltelijk vergoed. En wil je vaker gaan, dan bekostig je dat geloof ik ook gewoon zelf.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.669
    113
    Vrouw
    Wat ik wel apart vind van je huisarts. Lijkt me een gezonde vorm van preventie.

Maar is het niet mogelijk om zonder verwijzing een afspraak te maken? Misschien wordt het dan niet vergoed, maar geld is denk ik niet perse een issue voor jou?

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een goede diëtist dan in de veelheid aan zelfbenoemde coaches en "experts".
    Zijn vast goede bij, maar vind die maar tussen alle onzin verkopers.

Verder sluit ik me ook aan bij wat @Sophy hierboven noemt. Er spelen een hoop issues bij jou. Waarvoor je (dacht ik) ook hulp krijgt. Dat heeft ook ruimte nodig en kan afvallen belemmeren.
    Maar goed. Ondertussen frustreert het je dat je niet lekker meer in je lijf zit, dus dat is ook niet helpend. Precies daarom denk ik dat je niet aan een of ander vaag programma op internet moet beginnen, maar liever 1 op 1 met iemand die er echt voor geleerd heeft. En die ook rekening kan houden met jouw achterliggende issues. En die ook verstand heeft van de wisselwerking medicijn/voedsel. Want daar weten internetdieten en zelfbenoemde goeroes over het algemeen weinig vanaf.

Succes

GossipGirlxoxo, Sophy, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Kijk even bij je zorgverzekering, soms vergoeden die het ook zo onder de noemer gezondheid preventie.

6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Ben ook zonder verwijzing, gaat van je ziektekosten af, als je er voor verzekerd bent krijg je 3 uur.
    Dietiste heeft HA gemaild voor bloedname en HA is nu op de hoogte.. Dat was het.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, dat is jammer. Niet elke huisarts ziet de naadzaak er van in, terwijl een diëtist juist kan helpen op het gebied van voeding i.c.m. medicijnen, verschillende aandoeningen enz.

Edit, fijn dat het tegenwoordig ook zonder verwijzing kan.

8. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    Dit is niet wat ik ervaar. Ben op vakantie geweest, heb feestjes gehad en mijn ervaring is hmjuist dat ik het snel weer oppak daarna en ik ben zelfs verder afgevallen. Mijn gemiddelde per week is 1,6 kg afvallen, dat lijkt me een prima en is met een ketogeen dieet helemaal geen uitzondering.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oke.

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik denk dat ik het helemaal met je eens ben. Ik heb morgen een afspraak bij de pijnpoli arts die heeft me ook geholpen met een snelle plek bij een psycholoog omdat dat vanuit hun team ingezet kan worden ik ga daar ook vragen of dat misschien met een diëtiste ook mogelijk is. En als dat niet kan ga ik zelf op zoek zonder doorverwijzing. Ik denk dat ik 1 op 1 het ook beter oppak dan digitaal via een lijstje. Ik denk dat vooral de wisselwerking met de medicatie een belangrijk punt is om te bespreken.

Asil en Mamafiets vinden dit leuk.
  11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier moet je een beetje mee uitkijken, omdat er redelijk wat verschillen tussen mensen bestaan in hoe ze reageren op macronutrients (carbs, vetten, en protein) en hoe snel ze spieren op bouwen. Wat voor de een perfect werkt, kan voor de ander bijvoorbeeld teveel koolhydraten of protein zijn.

Een goede dietiste, die ook luistert naar wat jij zelf wilt en wat je lange termijn kunt en wilt volhouden lijkt me een goed uitgangspunt. Standaard dieten werken vaak toch niet, omdat de meetste mensen uiteindelijk geen zin hebben om voor altijd zo te blijven eten.

Wat voor mij heel goed heeft gewerkt is intermittent fasting, 5 dagen per week eet ik alles wat ik op een dag eet in 4 uur en de andere 2 dagen in 8 uur. Ik doe dit nu al bijna 4 jaar en sindsdien is m'n gewicht heel stabiel gebleven, terwijl ik daarvoor altijd jojode. De beste reden dat dit voor mij werkt is dat ik er me er super happy bij voel en het idee heb dat ik zo de rest van m'n leven kan blijven eten en heel gelukkig kan blijven. Eerder heb ik ook wel dieten uitgeprobeerd, maar op de lange termijn kwamen die me altijd weer de neus uit.

Asil en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina