Dieet-tips gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Sorry Sonja, maar ik ben bang dat hier onze wegen moeten scheiden.

Hallo dames, ik wil graag wat kilootjes kwijt maar dit hoeft niet binnen een enorm korte tijd dus geen crashdieet of ander dieet wat je uithongert. Ik weet alleen niet zo goed wat dan het beste bij me past. Sonja in elk geval niet. Als ik me strikt aan haar weekmenu's ga houden kost het me klauwen met geld (zo breed hebben we het niet) en soms moet ik dingen weggooien omdat het teveel is voor 1 persoon. Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik zal even wat over mezelf vertellen:

Ben 29 jaar, moeder van 2 kids (I. van 4 jaar en E. van 7 maanden). Ik ben 1.67cm en heb een gewicht van 72kg. Vooral mijn buik is het probleem en ik merk dat het na de tweede keizersnede allemaal wat minder snel teruggaat naar normale proporties.
    Momenteel zitten we in een behoorlijke stress situatie. Manlief ziet al bijna een halfjaar met een zeer ernstige burnout thuis. Zal daar niet teveel in doorgaan maar het is niet makkelijk. Ik ben nogal een emo-eter dus daar moet ik echt mee uitkijken.
    Ik wil graag ongeveer 10kg afvallen maar zonder mezelf uit te hongeren. Ik wil me niet houden aan een schema. Doordeweeks wil ik er sowieso echt voor gaan maar ik wil in het weekend wel wat lekkers mogen eten.
    Ik ben dol op pasta! Dus dat zou ik niet graag laten staan.
    Hebben jullie tips voor mij om af te vallen maar niet in een rap tempo?!

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi 2g4e,

Misschien is het South Beach dieet iets voor je, het enige nadeel is dat je daar, sowieso de eerste 2 weken, geen pasta mag. Het is koolhydraat arm. Ik ben er in een half jaar tijd 10 kilo mee afgevallen. Goed vol te houden, zeker vanaf Fase 2 (die vanaf week 3 in gaat, tenzij je Fase 1 langer vol kunt en wilt houden ;)).

Ik ben dus ook niet zo van de recepten die je moet koken enzo. Ik ben sowieso een moeilijk eter. Dus ik at 's morgens (in Fase 1) 2 gekookte eitjes of een schaaltje magere yoghurt, tussendoor een La Vache Quirit kaasje, als lunch een maaltijdsalade met feta, olijven, paprika, komkommer, tomaat, pijnboompitten enz., dan in de middag als tussendoortje pistachenoten of cashewnoten en de avond vlees met groenen (geen aardappelen of pasta). Je moet genoeg eten dus honger mag je niet hebben.

De eerste 2 weken zijn wat strenger, volgens de theorie achter het dieet om je lichaam in een ander ritme te brengen (en in die 2 weken val je wel wat sneller af) maar dan mag je dus geen brood, fruit, pasta of alcohol. Na die 2 weken mag je dit wel weer gaan toevoegen.

Ik hoop dat je een geschikt dieet vindt ;) Succes!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik houd mijn calorieën bij op MyCalorieCoach

Ik eet tussen de 1500-1800 calorieën ( inmiddels meer omdat ik veel sport)

In combinatie met sporten ben ik 11 kilo afgevallen.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Thnx Jordan, klinkt goed. Die gooi ik ff door de Google!

5. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik zei het toch :p:cool: keutel :D

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Whahahahaaa sssssttt!!!

7. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Mieke Kosters? Is geen dieet maar gaat erom op de goede manier met eten omgaan en de juiste keuzes maken

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Sporten porties minderen , koekjes en snoep chips weg en gaan met die banaan.
    Doe het zelf ook en gaat prima niet snel maar hoeft ook niet .

9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik heb hier geen goede ervaring mee. Gigantisch veel afgevallen hierdoor (35 kilo) maar in fase 3 zaten de kilo's er zomaar weer bij. Niet de volledige 35 maar toch wel gauw 10 tot 15 kilo. De eerste fase en dan vooral de eerste week was ik vrij duizelig hoofdpijn en kon me niet meer concentreren. Kreeg veel te weinig binnen en hield me echt aan het schema. Veel in mijn omgeving die dit dieet hebben geprobeerd hadden hier ook last van tot flauwvallen aan toe. En ook zodra fase 3 kwam ook weer begonnen te groeien.

Wat ik nu doe voel ik me een stuk gezonder en beter bij. Ik heb mijn hele levensstijl omgegooid en ben hierdoor 12 kilo kwijt. En eet echt heel veel pasta. Wij eten geen aardappelen. Dochter wel maar dan eten wij groente met vlees. Wij koken nu vers dus geen pakjes en zakjes meer. Geen frisdrank meer alleen nog maar water. Geen suiker meer overal in. Ontbijt met smoothie en weinig tot geen brood.

Succes!

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Schrijf es een week (of desnoods een maand) alles op wat je eet.
    En ga dan kijken wat er "beter" / gezonder kan.
    Voor sommige mensen werkt het om het zo zwart op wit te zien.
    (Voor mij dan weer niet, want dan eet ik die week gewoon nauwelijks.)

Wat voor mij momenteel werkt is het grotendeels niet opeten van alle koekjes, snoep, chocolade, chips, ... en daarnaast héél sterk minderen met alle coca-cola en fanta.
    En daarnaast naar mijn porties kijken, zeker die van 't warm eten.

Teveel pasta en rijst werkt hier bij mij dan weer tegen. Mag echt niet vaker dan 1 keer per week pasta en 1 keer per week rijst of mijn weegschaal gaat weer de verkeerde kant uit.
    Maar dat zal je zelf voor een stuk moeten ondervinden.

Deel Deze Pagina