Wie heeft er ook ong. 20 jr leeftijdsverschil?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elisa, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Dag meiden,

Ik ben 24 en heb drie jaar een relatie met mijn 20,5 jaar oudere vriend.

In het begin kregen we wel wat scheve blikken en een hoop clichés over ons heen. Hij kreeg een hoop :thumup: van mannelijke leeftijdsgenoten, en ik kreeg meer reactie in de trend van:'goed gedaan zeg, hij heeft zo'n mooie huis/auto'

Maar goed, we zijn inmiddels al 17 maanden bezig om zwanger te raken. Maar niemand begrijpt mij. Want ik ben nog zo jong en ik moet lekker gaan stappen met leeftijdsgenoten en reizen en carrière maken enz enz.
    Maar dat wil ik dus helemaal niet. Ik wil niet wachten. Mijn vriend wordt bijna 45 en ik wil niet dat ons kind straks met papa loopt en ze hem voor opa aanzien, haha.

Hij heeft nog geen kinderen en vind zich ook te oud worden. Hij heeft nooit kinderen gewild maar dat is veranderd toen hij mij leerde kennen en ik heel graag een kindje van ons saampjes wilde.

Als hij nou wat jonger was geweest had ik het er misschien minder moeite mee gehad dat het niet lukte. Ik kan me voorstellen dat vrouwen die tegen de 40 lopen het heel moeilijk kunnen hebben. Ik ben dan wel pas 24 maar het voel alsof de tijd dringt.

Wat het gekke is, als ik jonge meiden hier op het forum zie van in de 20 denk ik '' jee wat zijn die er vroeg bij'. Terwijl ik zelf ook in die leeftijdscategorie zit voelt dat niet zo.

Zijn er hier meiden die zich hierin herkennen? Ik hoor graag van jullie!

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hoi Elisa,

Zelf heb ik geen vriend die 20 jaar ouder is (onze 6 jaar leeftijdsverschil is er niets bij!). Maar meid je moet hierin lekker je hart volgen. Als jij dit graag wilt, ga ervoor.

Ik ken iemand die ook 20 jaar scheelt met haar man. Ze hebben nu samen een zoontje van 3 en ik zie aan haar dat ze hartstikke gelukkig is. Van haar weet ik dat haar ouders het natuurlijk eerst helemaal niets vonden. Maar waarschijnlijk zien ze nu dat het een goeie vent is en dat zij veel van hem houdt.

Ik zeg altijd maar: leeftijd, dat zijn cijfertjes. Er is geen meetlat die bepaald wanneer jij en je vriend klaar zijn voor zaken als trouwen, kinderen, huis kopen, etc. Doe wat goed voor jou voelt. Als je goed hebt bedacht dat een kindje krijgen en opvoeden geen probleem is, ook financieel gezien niet, zou ik er lekker voor gaan.

En even praktisch gezien: jij begint vroeg aan kids, dus ben jij nog lekker jong als zij dalijk groot zijn. En dan ligt de wereld voor je open! Zowel qua carriere (als je dat al wilt natuurlijk) als qua wereldreizen. The choice is yours, live your life your own way !

:) Hoop dat je hier iets aan hebt!

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb dan wel niet zo'n verschil, maar wil toch reageren op je verhaal. Ik kan me voorstellen dat je na 17 rondes behoorlijk moedeloos begint te worden. Zijn jullie al bij de huisarts geweest voor onderzoeken?

4. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi melloncollie,

Bedankt voor je reactie. Zelf hebben we totaal geen moeite met het leeftijdsverschil. Ook mijn ouders niet, mijn moeder heeft ons zelfs gekoppeld, haha. We passen ook goed bij elkaar en het leeftijdsverschil zie je niet echt. Vaak schatten ze mij eind twintig en hem midden dertig.

Hij heeft onregelmatig werk maar verdient genoeg voor twee. Ik heb mijn eigen bedrijf maar werk vanuit huis en kan zelf mijn tijd indelen. Ideaal voor een kindje.

Als het nou maar eens kwam.... Ik zei eerst dat ik 45 de max. leeftijd vond voor hem om vader te worden. Maar dat halen we al niet meer. Ik probeer er nu niet meer aan te denken maar ik heb er wel moeite mee. Mijn ouders waren vrij oud toen ze mij kregen en ik vond dat niet prettig. Gelukkig kan ik het bij ons iets opheffen, haha.

Het is gewoon zo scheef ik heb alle tijd maar hij niet. Ookal is het bij mannen nog makkelijk mogelijk om op oudere leeftijd kinderen te verwekken. De vraag is of het voor je kind wel zo leuk is.....

5. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    @prinses: Ja we lopen al bij een gyn. Zijn zaad is niet in orde. We beginnen over twee maanden met IUI.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heel veel succes! Ik hoop dat het snel raak mag zijn.

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Oh nou als je moeder je zelfs gekoppeld heeft haha ;)

Ik hoop dat het dan gaat lukken bij de gyn....heel veel sterkte en suc6 !

8. ik ben 23 en ben getrouwd met een man van 47!
    tja, wat doe je eraan, de liefde kent geen leeftijd he ;)
    ik ben super gelukkig!
    wij zijn ook alweer bijna 2 jaar bezig voor een kindje.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn vriend is ruim 17 jaar ouder dan mij...
    Wij zijn ook twee jaar bezig geweest voor een kindje, net voor we de medische malle molen in zouden gaan, bleek ik zwanger te zijn. :D

Probeer je niet te veel aan te trekken van opmerkingen/scheve blikken, ik weet dat het lastig is, maar het draait alleen maar om jullie geluk! ;)

Ik hoop dat jullie snel een kindje mogen krijgen!

10. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb geen man en dus ook geen leeftijdsverschil ;) maar wil effe zeggen dat ik hoop dat jullie het lukt om gauw zwanger te worden!

en ik vind dat je aan scheve blikken van 'anderen' schijt moet hebben. als hij nou 66 was en jij 14... da's wat anders ;)

11. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Mijn man is 13 jaar ouder dan mij (ben 20, hij is 33) en we verwachten ons 1e kindje.

Ik zeg ook altijd gewoon dat mijn man 13 jaar ouder is en het boeit me dan echt niet wat anderen zeggen of denken. Je moet gewoon je hart volgen hoor. Liefde is belangrijker dan leeftijd vind ik. Als het maar een goede en lieve man is toch.

12. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik zelf schil maar anderhalf jaar met mijn manlief, maar mijn vader en zijn nieuwe vrouw schelen precies 30 jaar met elkaar
    ik heb ook een klein zusje van 10 jaar net zo oud als mijn dochter, ik liep namelijk samen zwanger met de 2de vrouw van mijn vader, daarna is er ook nog een broertje geboren die is nu 7 jaar
    de 2de vrouw van mijn vader is nu 29 en ik ben 28 en mijn zus is 30 dus ze zit tussen ons in

mijn vader is 59 en zijn vrouw 29 en samen heel gelukkig al ruim 12 jaar.........

13. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik ben zelf 23 en mijn man is ook 47. We gaan dit jaar trouwen en krijgen een kindje.. ach liefde kent geen grenzen. :D
    Als het allemaal zó echt is en je bent echt verliefd, dan doet leeftijd er niet toe. Als je maar gelukkig bent toch?

14. Female

Female Niet meer actief

Hallo,

Geen 20, maar 11 jaar. Ik ben 23, mijn man is 34.
    Het kan een heel groot verschil zijn, maar dat is zeker niet altijd zo. Wij hebben vanaf het prille begin geen enkele dag last gehad van het feit dat er wat jaartjes tussen ons zitten. Ik denk dat het erg aan je eigen persoonlijkheid/ karakter ligt....
    De enige 20-jarige is de andere niet, en ook in mannen van rond de 40 zit een wereld groot verschil.

Wij hebben ook nog nooit een opmerking gehad over ons leeftijdsverschil. Mensen weten het vaak ook niet hoor. Op één of andere manier schatten mensen mij doorgaans een stuk ouder, en mijn man heeft nog een lekkere jonge kop :)

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mijn man en ik schelen bijna 9 jaar

maar idd liefde kent geen grenzen
    en ach leeftijd zijn maar getallen
    als je gelukkig met elkaar bent is het toch goed.
    maar idd soms word je scheef aangekeken
    maar trek het je niet aan joh
    jij moet er mee leven en het is jou partner toch

heel veel geluk samen en hopelijk raken jullie snel zwanger ;)

16. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi elisa,

mijn vriend is bijna 14 jaar ouder dan mij.
    ik ben net 29 en hij is 42
    ons verhaal is hetzelfde.
    hij heeft ook geen kinderen.
    wou ze ook nooit.
    maar nu zijn we vanaf september 2005 bezig en ik heb 2 miskramen gehad.

ik weet wat je voelt zo voel ik me ook.
    jennefer

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ikzelf ben 3 maanden ouder dan mijn man, dus daar kan ik niet over meepraten ;) Maar ik vind het wel stom van je omgeving dat ze maar blijven roepen dat je nog zo jong bent en nu lekker moet stappen, reizen, carrière maken... alsof dat de belangrijkste zaken in het leven zijn! Je moet gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! Toen ik zelf 24 was, hield ik me ook echt niet bezig met stappen enzo. Het interessante was daar voor mij al lang van af. En reizen, mjah, daar heb je ook geld voor nodig en dat had ik toen niet ;) Maar reizen kan ook best met een kind, toch?

Ik zit trouwens wel in een soortgelijke situatie als Maria. Mijn vader is ook hertrouwd met een veel jongere vrouw: zij schelen ruim 16 jaar. Mijn stiefmoeder is dan ook nog geen 10 jaar ouder dan ikzelf. Ze hebben samen nog 2 kindjes gekregen: een zusje die eind februari 4 wordt en een broertje van 2. De kleintjes hebben nu wel een oude papa (hij wordt over een paar weken 55), maar hij ziet er lang niet zo oud uit. Zeker na de komst van de kleintjes is hij helemaal opgeleefd en ziet hij er jonger uit dan ooit (nou ja, dan sinds heel lange tijd ;))

18. leuk om allemaal te lezen.
    dolphin en ik zijn allebei 23 met een man van 47 :)

19. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Tja, wat doe je er aan he.. ;)

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wat ontzettend vervelend Elisa! Over het leeftijdsverschil kan ik niet meepraten (bijna 7 jaar is toch wel wat minder...) maar dit
    komt me helaas wel erg bekend voor. Ik werd zwanger van ons zoontje toen ik 24 was en mensen meenden te meoten vragen of het wel gepland was, en opmerkingen te moeten maken over dat het wel vroeg was.
    Wij waren heel gelukkig ermee, zeker omdat we ervoor een mk gehad hebben (wat niet iedereen wist). Nou dan baal je goed van zulke opmerkingen zeg!

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie wens uit mag komen.

Deel Deze Pagina