Gister heb ik aardappelpuree (kaas) gegeten. Het smaakte gewoon normaal geen rare dingen. S'nacht werd ik wakker en ik was niet zo lekker. Ik was misselijk en een raar gevoel in me maag. Ook had ik veel dorst. Ik bedacht me wat ik had gegeten en of het daar aan kon liggen en bedacht me die aardappelpuree. Toen ik vanochtend ging kijken was deze inderdaad over de datum. Kan dit kwaad voor de baby. Ik voel me nou zo rot hierover
wat ik begreep heb alleen jij daar maar last van en komt dat niet bij je baby, word gefilterd door de placenta zo n bacterie.. voel jeje nu al weer wat beter??
ik denk dat het geen kwaad kan hoor voor die baby, als dat zo was zou je veel meer dingen horen en meer gewaarschuwd worden. Heb zelf vorige week melk zitten drinken die niet meer goed was. kan gebeuren lost je lichaam zelf wel op denk ik
Ik heb rond de 20 weken een heftig buikgriepvirus gehad. We waren met 15 man op wintersport en daar waren er maar 3 niet ziek van geworden. Ik vond het ook heel eng en was bang dat de kleine er wat van mee zou krijgen. Heb die nacht wel iets van 7 x overgegeven. Maar op dit moment trappelt de kleine nog lekker door. Ik denk dat moeder natuur dit heel goed regelt dat zón kleine er niets van meekrijgt. Probeer je niet te druk te maken en als je twijfelt kun je ook de vk bellen.
Ik heb het idee dat ik naar de wc moet maar niet lukt. Ik ben nog een beetje misselijk maar verder merk ik niks erg ofzo buiten me zorgen om.
Ik denk ook dat het geen kwaad kan. Als je verder gewoon gezond bent lost je lichaam dit wel op zonder je baby te schaden. Zeker zolang je er amper ziek van bent kan het geen kwaad. Niet te veel zorgen maken hoor!
Nee hoor kan geen kwaad....ik heb ook halverwege mijn zwangerschap een voedselvergiftiging gehad heb mijn maag zowat uit mijn lijf gekotst ...en met de baby gaat alles nog steeds goed....even afkloppen...bij mij was het trouwens vlees wat waarschijnlijk niet goed was. Dus niet stressen baby wordt goed beschermd in je lichaam.
Ten eerste zijn veel procucten die voorbij de datum zijn, niet gevaarlijk en nog best een tijdje eetbaar (heb er een documentaire over gezien een keer!). Als het echt 'gevaarlijk' zou zijn lijkt me dat je lichaam het er vanzelf uit had gegooied (overgeven) Zorgen maken is 'schadelijker' voor je baby dan dit denk ik. Maar idd als je echt onzeker bent hierover, bel ff met je VK kan ze je geruststellen waarschijnlijk!!
Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes. Ik voel me een stuk beter nu. De baby voel ik nu ook weer lekker bewegen dus dat scheelt ook. bedankt allemaal
de datum's die op een verpakking staan zijn uiterste verkoop datums.. daarna kun je ze inprinciepe nog gewoon eten! (doe ik ook niet, maar als het gebeurd kan het geen kwaad) en je lichaam zorgt er zelf voor dat het niet bij de baby komt! succes!
Hier de eerste 2 weken vd zwangerschap een voedselvergiftiging gehad, 2 weken lang een zere buik en diarree.. kon geen last voor de beebs werd er gezegd.
Hoi, Dat kan geen kwaad hoor. Je kan natuurlijk wel altijd je verloskundige bellen om gerustgesteld te worden. Maar ik heb ook buikgriep e.d. gehad. Daarnaast staat er altijd een datum op etenswaren omdat het verplicht is wettelijk. Echter, bij bijvoorbeeld chocola, kan je het jaren erna ook nog eten zonder dat het gevaarlijk is. Komt goed dus, no worries!
Toch nog even voor alle zekerheid de vk gebeld. Kan voor de beeb gelukkig geen kwaad. Nou ben echt opgelucht. Pffff