Ik heb al jaaaaaren geen koortslip meer gehad, maar ik voel het nu een beetje opkomen... straks maar meteen gaan smeren. Vraagje: in hoevere kan mijn koortslip kwaad voor ons zoontje van 1,5? en voor de baby in mijn buik??
voor de baby in je buik kan het geen kwaad. Voor je zoontje van 1,5 wel. Absoluut veel handen wassen en er niet te veel aanzitten. En geen kusjes geven etc...
Ik ben toevallig vd week naar de dokter geweest en had toen al een kleine koortslip en heb haar gelijk gevraagd wat ik kan gebruiken. Zovirax en dat soort cremes hebben bestanddelen die ze afraden bij zwangerschap (ze had het opgezocht bij een database voor dokters) Ik heb uiteindelijk zinksulfaat gekregen. Dat is een doorzichtige gel die de lucht niet toelaat bij je koorstslip en deze langzaam laat slinken. Het is nu 2 dagen verder en het is echt goed spul. En nog een voordeel, het is bijna 4 euro goedkoper als die bekende zooi Je koopt t bij de apotheek.
Die pleisters voor blaasjes..van Compeed....zijn prijzig maar zo voorkom je wel dat het "besmettende" vocht uit je blaasje niet op je kindje kan komen...want dat is zeer gevaarlijk! Zorg dat je blaasje dicht blijft, en als ie openspringt, mag je dat vocht niet aanraken en of goe dhanden wassen...maar die pleisters zijn wel een goede oplossing!
Ik heb ze eens een keer gebruikt en toen ik hem eraf mocht halen trok ik mijn hele koortslip kapot....ik gebruik ze dus nooit meer En ze kosten bijna 10 euro
meen j niet, nog noooit meegemaakt...k heb er een tijd regelmatig last van gehad, maar dat nog nooit gehad hoor!!, Zezijn juist heel zacht :s maar k zou met een kleine sowieso iets erop plakken desnoods een normale pleister! en die dingen zijn wel 10 euro voor 10 pleisters...maar zo'n tube kost ook iets van 7/8 euro en dat moet je weggooien na een tijdje...en die pleisters kan je gebruiken tot een volgende x
Ja dat was echt mega pijnlijk, zat helemaal vast aan mijn lip. Had nog water gebruikt om hem te verzachten maar helaas Ik gebruik dus dat spul wat de dokter me heeft verteld en dat kost maar 4 euro voor een tube waar je precies genoeg aan hebt bij 1 koortslip. De lip is bijna over en de tube is bijna leeg
Blindheid : een herpesinfectie van de ogen kan tot blindheid leiden. Daarom wordt bij zwangere vrouwen met een acute opstoot van genitale herpes bij de geboorte een keizersnede toegepast om besmetting van de ogen van de baby te voorkomen. Hier is ook een grote vorm van preventie te vermelden : personen met koortsblaasjes mogen geen contact met pasgeborenen hebben, goede handhygiëne, moeders met koortsblaasjes mogen hun baby niet knuffelen en dragen een masker, borstvoeding kan niet, bij actieve vaginale letstel moet een sectio (keizersnede) gedaan worden als de vliezen nog niet langdurig gebroken zijn, immers bij gebroken vliezen kan er een opstijgende infectie ontstaan. bacteriële surinfectie veralgemening van de infectie (bij mensen met een verzwakt immuunsysteem).
de compeed patches werken op zich heel goed maar wel alleen op plekken waaar je lippen niet tevel buigen , zorgen dat het goed droog en schoon is erom heen en LATEN ZITTEN tot hij er zelf afvalt! als je hem eraf trekt gaat inderdaad je koortsplek mee en ben je daarna super besmettelijk. zinkzalf heeft elke drogist en is erg goed, lysine sticks bij preventie als je gevoelig bent voor de zon e.d., zoals labello maar dat met l-lysine erin. l lysine werkt in capsules ook super,juist ook om uitbraak tegen te gaan na 6 maanden gebruiken is het bij de meeste mensen zo goed als weg, kijk maar even op bloem.nl als je intresse hebt. maar mag vaak niet tijdes zwangerschap!! dus even wachten als je zwanger bent.
Een koorstlip kan voor een pasgeborene erg gevaarlijk zijn. handen wassen, niet knuffelen...etc... je kind kan van deze bacterie hersenvliesontsteking krijgen en hier uiteindelijk dus aan overlijden! wees dus voorzichtig! Mijn man had laatst een koorstlip en bovenstaande vertelde mijn verloskundige toen...
Ik heb juist dat alles wat ik gebruik tegen de koortsuitslag dat dat het alleen maar erger maakt, alsof het de uitslag "triggert". Sinds ik dat "weet" gebruik ik dus liever niets. Maar ja toen M nog een babytje was heb ik toch weer twee of drie keer koortsuitslag gehad, toen wel die Compeed gebruikt. Alleen moet ik ze er na een aantal uren afhalen.... dan lopen ze vol, en dan gaan ze lekken. Gelukkig sinds een maandje of 9, 10 geen uitslag meer gehad. Was er nu wel weer bang voor, ben nl sinds zondag snipperdesnipverkouden. En normaliter is dat dus een van de redenen waarom ik koortsuitslag kreeg..... altijd in of rond mn neus, en niet op mn lippen :x
ik smeer altijd een druppel tea tree olie op het koortsblaasje.. dat droogt dan heel snel op en breidt zich ook niet verder uit
Dat heb ik ook koortsuitslag in mijn neus..maar heb het ook wel op mijn neus..jammer genoeg.. Maar meestal is het gewoon op mijn lippen..