dieet veroorzaakt schadelijk stof...maar wanneer??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fafje, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vergelijk helemaal helemaal geen dingen die niet met elkaar te vergelijken zijn. Bovendien zoek ik helemaal niet naar redenen om afvallen te rechtvaardigen. Ik vraag het me serieus wel eens af.

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap in het ziekenhuis gelegen omdat ik niets meer binnen hield en uitdroogde. Maar mijn situatie was niet ernstig genoeg om me aan de sondevoeding te doen en de artsen zeiden tegen me dat het absoluut niet schadelijk is dat ik toch zo'n 6 kilo was afgevallen (bij een gewicht van 62 kg bij 1.72m). Tsja, ik vind dat gewoon nogal tegenstrijdig. Wellicht dat ze het me alleen maar vertelden om me gerust te stellen, en ik snap ook echt wel dat je het niet moet gaan opzoeken, maar dat afvallen echt schadelijk is? Ik vind dat nogal een andere uiterste.

Bovendien, het is echt niet alleen maar vocht wat je kwijtraakt als je zo extreem misselijk bent. Na al die zakken infuus die ik heb gehad, was ik tenslotte nog steeds 6 kilo lichter. Dat maakte echt geen reet uit.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Yukl: wat moeten de artsen dan zeggen. ja je lever en d baby rijgen wel een opdonder van het afvallen.. Je kan daar niets aan doen en dus heeft het ook geen in om dan iemand te vertellen dat het voor jezelf en de baby niet zo goed is.

afvallen doe je willens en wetens en gaan er wel degelijk andere stoffen uit je lijf en verbrand je lang opggeslagen vet iets wat bij misselijkheid vaak niet want je gooit alles eruit wat er ook maar in je zit tuurlijk gaat er dan wel wat vet uit maar je ligt daarnaast in het zikenhuis , ligt dus en bent niet bezig met andere dingen dus je lijf verbrand veel minder.

Ik ben afgevallen in mijn zwangerschap door een griep en moest ervoor zorgen de minuut dat ik weer kon eten dat ik aankwam, alles moest naar binnen min. 2000 cal. per dag om te zorgen dat er geen opgeslagen vet vrij kwam.ik kan dus nog bewegen en deed na de griep ook alles weer dus het venijn zit hem in het opgeslagen vet daar zitten stoffenin die de lever van vooral de baby niet goed kan verwerken.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zie nog steeds geen verschil tussen in een maand 6 kilo afvallen omdat je niets binnen houdt (en bovendien, als je echt zo misselijk bent, eet je vaak aanzienlijk minder, waarschijnlijk net zo weinig als iemand die op dieet is) of iemand die 6 kilo in een maand afvalt omdat het aan de lijn is.

Bovendien, de arts heeft het me ongevraagd verteld. Het was namelijk niet iets waar ik me zorgen over maakte.

Ik heb nergens gepropageerd dat afvallen tijdens de zwangerschap aan te raden is. Ik vraag het me alleen af omdat ik het dus tegenstrijdig vind. Ik zal ook niemand aanraden om tijdens de zwangerschap op dieet te gaan (behalve als het een gezond dieet is dan) en zal dat zelf evenmin doen.

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb niet gezegd dat het alleen vocht is hè. Dat was iemand anders.

Ik ben in mijn zwangerschap ook flink afgevallen. In totaal ben ik uiteindelijk 4 kg aangekomen van een tweelingzwangerschap. Uitermate weinig natuurlijk. Heb overgegeven vanaf 4w+1dag tot tijdens de keizersnede.

Heb dan ook veel contact gehad hierover. Zij legden uit dat zolang ik gezond bleef eten en drinken en mijn kindjes goed bleven groeien het nog wel goed was. Dat werd dus ook in de gaten gehouden. De tweeling at mijn voedingsstoffen op. Daardoor groeiden zij goed en ik niet. Verder at ik vooraf al gezond, dus er was niet echt vet om af te vallen. Denk dat daar ook het verschil zit. Ik at wel gewoon genoeg, de voedingstoffen gingen alleen allemaal naar mijn kindjes en wat overbleef in het toillet.

Vet blijven eten met een maagband klinkt inderdaad erg dubbel...

5. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Het ligt er heel erg aan om hoeveel overgewicht het gaat. Vrouwen met een BMI onder ik meen 32 "mogen" niet afvallen. Bij vrouwen met een hogere BMI is uit onderzoek gebleken dat als de vrouw na de bevalling 10kg lichter weegt dan wanneer ze zwanger werd, dit de gezondheid van de baby bevordert en de kans op complicaties aanzienlijk verlaagt.

Dat onderzoek heeft een maand of 10 geleden op nu.nl gestaan.

6. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik denk altijd maar aan zwangere vrouwen buiten de luxe westerse landen; derde wereld etc...altijd hndig om helpen te relativeren..

7. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Mijn mening: gewoon normaal gezond eten en dan mag je ook best weleens wat lekkers en pas na de bevalling indien nodig afvallen. Bewust af willen vallen tijdens de zwangerschap vind ik persoonlijk not done..

(ik moet er wel bij zeggen dat ik bij de 1e zwangerschap na de bevalling weer probleemloos op mijn oude gewicht kwam na ongeveer 20 kilo erbij in de zwangerschap dus ik mag dan ook niet mopperen)

8. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik heb last gehad van extreem overgeven tijdens de zwangerschap. Daardoor ben ik 10 kilo afgevallen. Na de zwangerschap was ik 5 kilo lichter. Onzin dat hier gezegd wordt dat je met name vocht verliest. Dit is vooral bij lichtere vormen van zwangerschapsmisselijkheid, maar Yukl had net als ik last van extreem overgeven. Ik heb daarvoor 5 x in het ziekenhuis gelegen. Dit had dus te maken met die ketonen die ik in mijn urine had. Dit is afbraakproduct wat vrijkomt bij verbranding van vet en andere dingen die je niet wilt verbranden. Dit is voor zover ik weet niet zozeer direct schadelijk voor het kindje, maar vooral voor jezelf. Ook krijg je tekorten van vitamines en mineralen door het vele gewichtsverlies/overgeven. Daardoor kunnen bepaalde functies van je lichaam zoals door je lever en hart worden uitgevoerd moeilijker worden uitgevoerd. Dit is gevaarlijk voor jezelf en daardoor dus ook voor je kindje. Een beetje afvallen is niet schadelijk en komt bij veel vrouwen voor. Vooral aan het begin van de zwangerschap. Maar het is niet verstandig bewust te lijnen omdat je je voedingsstoffen echt allemaal kunt gebruiken om fit te blijven.

9. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    P.s. mijn baby is geboren met 38+5 weken, was 51 cm lang en woog 3280 gram. Dus heel normaal van gewicht en vrij lang. Ik geef borstvoeding en in 6 weken is ie zelfs 2 kilo aangekomen. Hij is ook helemaal gezond voor zover ik weet.

Deel Deze Pagina