Wie kan mij helpen. Ik heb best wat overgewicht overgehouden aan de zwangerschappen. Na de vorige zwangerschap een jaar lang geprobeerd te dieeten, sporten, gezond eten, shakes enzo maar het mocht niet baten. Nu wil ik toch wel van al die kilo's af, al hoeft het niet snel te gaan. Elk kilootje is er 1 en een stap naar de goede richting. Maar nu komt het probleem: Dieeten kost geld. Ga je Sonja Bakkeren, dan moet allemaal voedingsmiddelen halen die niet in ons normale budget passen. Shakes enzo kosten natuurlijk ook geld. Zowiezo is bewust gezond eten al vrij lastig met ons budget. We zijn eigenlijk bijna elke week wel 1 of 2 keer aangewezen op brood of friet (zelf bakken uiteraard). De laatste tijd kiezen we dan voor brood. Maar ja, daar krijg ik niet echt een verzadigd gevoel van wat dus volgt in 'honger' savonds. Maar soms hebben we gewoon even wat extra's. En het liefst zou ik dat gewoon besteden aan iets van een dieet. Maar hoe zou ik dat dan kunnen doen? Zijn er dieeten die je gewoon een week of 2 kunt doen tussen de normale weken in en dit dan gewoon steeds herhalen wanneer het mogelijk is? Nogmaals het hoeft geen wonderresultaat te geven, maar met 'normaal' eten boek ik zowiezo geen resultaat.
Ik ben 12 kg afgevallen door calorieën te tellen op www.caloriechecker.nl Zo nam ik voorheen bv altijd in de ochtend twee ontbijtkoeken met boter,maar door caloriën te tellen kwam ik er achter hoeveel daar wel niet in zat, en merkte dat ik het ook kon met één snijkoek zonder boter. Door te tellen wordt je bewust van wat veel calorieën bevat,en wat je beter aan vervanging kan nemen. Brood is prima om te eten,maar kijk wat je er op doet. Pindakaas is bv heel lekker maar wel goed voor 100 calorieën. Je kan dat bv vervangen voor een lekkere jam die maar 30 calorieën is etc. Patat kan je eventueel ook vervangen voor ovenfrites ( als je een oven hebt tenminste ) kost niet veel meer als gewone patat en is een stuk minder vet. Succes met afvallen. ps. je bent ook van harte welkom om mee te schrijven in het 10kg afval clupje. Altijd handig om advies te vragen en elkaar te steunen. http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/270136-10-kilo-afvallen-wie-doet-mee-deel-7-a-224.html#post10847660
Dank je.. Dat calorieen checken lijkt mij altijd zo'n gedoe. Klopt dat? grootste probleem hier is overigens dat ik mezelf de tijd niet gun om te ontbijten en lunchen.
hoi hoi bij mij zijn e ook de kilo's aan blijven ziten van de zwangerschap die ben ik gelukkig nu weer kwijt. ik ben nu 12 kilo kwijt en dat alleen met gezond eten. ik heb een's gekeken op het mentale dieetplan deze heb ik niet aan geschaft maar wel krijg ik de mailtjes er van waar hele handige tips op staan. ik ben dus gaan ontbijten, en om de 2 uur iets eten. ik at dus te weinig. Ik denk dat je zelf wel weet wat gezond is en wat niet. en daar moet je dan een keuze uit maken en dan om de 2 uur iets nemen. ik eet als ontbijd 1 bruine boterham met iets waar ik zin in heb, dan na 2 uur een stukje ontbijtkoek zonder iets,. dan na 2 uur lunch (2boterhammen met vlees of kaas), dan na 2 uur een appel, banaan, of koekje, en daarna dinner met veel groente en wat minder aardappels. en bij de frietjes doe ik tegen woordig altijd een beetje groent deze eet ik dan als eerste op en dan hoef ik neit meer zo veel frietjes. heel veel sucses en hopelijk heb je wat aan mijn verhaal gr sherly
Vica, valt reuze mee hoor. Vindt caloriechecker erg makkelijk werken. Vaak maakte ik 'sochtends ( of de avond ervoor ) een menu en tel dan van te voren de calorieën al. Dan is het de kunst om je aan je menu te houden. Haalde zelf bv alleen nog in het weekend chips etc in huis ( voor mijn man ) Je moet wel ontbijten en lunchen ! als je dat niet doet krijg je trek en pak je snel een ( verkeerd ) extra tussendoortje. Als je te weinig eet gaat je lichaam in spaarstand en val je ook niets af.
Ik doe het dukan dieet nu 3 weken en ben al ruim 6 kilo kwijt! Eerste week is pittig maar nu weet ik niet beter en hoe meer je eet hoe meer je afvalt ideaal!
Klinkt goed en wat moet je dan volgen? Is er een boek ofzo? Kan je wat meer uitleg geven? Heb ff google gedaan maar blijft nogal vaag.
Lastig is dat he, om iets te vinden wat bij je past. Shakes etc kost natuurlijk handen vol met geld...en ook niet echt smakelijk vind ik. Zelf heb ik voor de vakantie het 17dagen dieet gevolgd. Is een koolhydraat arm dieet, wat steeds uit een reeks van 7 dagen bestaat. Vooral de eerste reeks viel ik veel af. Die kilos zijn er af gebleven, maar ik pak het nu weer op, om de rest wat ik kwijt wil ook daadwerkelijk te verliezen. Dit kost juist niet veel extra met de boodschappen, je vervangt gewoon dingen. Eet veel rauwkost etc. En kip/kalkoen.
En een goede tip is ook om op je drinken te letten. Met verkeerde dranken, drink je de kilo's er zo aan. (vruchtensappen bijvoorbeeld) Zo'n caloriënchecker zal inderdaad wel goed werken. Ik heb vorig jaar weight watchers online gedaan en dan krijg je punten voor je eten. Je mag op een dag een bepaalde hoeveelheid. Vaak rekende ik dat vooraf uit. Op zaterdag aten we vaak frietjes met de familie en dat kon gewoon, als je tenminste wel aanpassingen in je saus, hoeveelheid en snack wilt doen. Shakes en dat soort dingen zijn inderdaad duur en werken vaak niet op de langere termijn. Na de shakes moet je weer zelf gaan eten en de meeste mensen hebben dan dus geen aanpassingen gedaan en eten de verloren kilo's er weer net zo snel aan. Dus gewoon goedkoop met normaal eten kan makkelijk, maar dat kost wel wat tijd en moeite helaas, het gaat niet vanzelf.
Ik doe sinds 7wkn aan herbalife. EN ben 10cm bij mijn taille en 6kilo kwijt! Het kost wel iets extra's (wij zijn 50-70pmnd meer kwijt nu) maar het is voor mij het afvallen zeker waard! Het is gezond, ik moet echt zeggen dat ik nu zeker weten meer vitamines enz binnen krijg als "normaal" en dat ik me zoveel fitter voel. Hoe stom het ook klinkt Daarnaast mag je gewoon 2 tussendoortjes, wacht zal mijn lisjtje ff opsommen: ochtend een shake aangemaakt met iets wat max. 60cal heeft per 100mg. Denk aan optimel, joghurt, vruchtensap, melk, chocmelk, goedemorgen. 2 a 2.5 uur daarna (en dat is heeel belangrijk!) een zelf gekozen tussendoortje van max. 100cal. dan als lunch weer een shake als de ochtend. En de middag weer een tussendoortje als de ochtend... Avond eten mag je gewoon (wel "normaal portie") eten dus ideaal. Ik vind het HEEL goed uit te houden, lekker door de variatie die je kunt doen en heb 1x in de week weegmomentje en meetmoment. Dat stimuleert mega om door te gaan en kost niks! Je betaald alleen de producten (Lees: 1bus poeder, 1 vezel potje pillen en 1 potje cell-u-loss) Voordeel vind ik ook dat als je daarna af wilt bouwen je alleen maar je lunch toe hoeft te voegen en de ochtend gewoon kunt blijven shaken (zelfs als je zwanger bent!) zodat je op gewicht blijft. Oohja bakje chips en 1x in de week frietje mag ook gewoon. Dat vind ik erg fijn! En 2 tot 2.5 liter water drinken is een must ideeaaal.... succes!
Helaas is het bewezen dat alle dieten maar tijdelijk werken. Dieten betekent anders eten dan normaal. Vaak veel minder of zonder bepaalde voedingsstoffen als koolhydraten of vetten. Als je dieet ben je heel bewust met je eten bezig. Dat geeft een kick en omdat je minder kcal gebruikt val je af. Maar dat houd je niet eeuwig vol, dus zodra je weer normaal gaat eten, kom je weer bij. Je kan het beste wel gewoon gezond eten icm sporten.
Zogelukkig: door schade en schande ben ik daar ook achter gekomen. Ik heb veel geprobeerd maar dat is toch het beste inderdaad. Vandaar dat ik nou weight watchers doe. Dat is een extra stok achter de deur daarmee.
Echt niet! Als je zwanger bent of borstvoeding geeft is het NOOIT goed om te dieten. Welk dieet dan ook. Kan iedereen Herbalife gebruiken? Herbalife producten zijn veilig voor bijna iedereen. Bepaalde personen inclusief kinderen en zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven raden wij af om Herbalife te gaan gebruiken. Bron: Herbalife
@Herbalife, Er wordt consulentes echt aangeleerd dat zelfs zwangeren het mogen gebruiken. Ik heb het na de geboorte van mijn dochter gedaan. Wel cm afgevallen maar geen kilo's. Ondanks maanden die shakes (in het begin 3 shakes en later 2 shakes en avondeten).
Gewoon gezond eten en sporten heeft hier ook nog maar weinig effect gehad. Verder ben ik tijdens mijn werk in beweging, met de kids ook veel. Maar ik zal wel helaas bij diegene horen die door de hormonen pas lang na de bevalling beginnen af te vallen
Ik vind streep je slank het handigste. hoef niet te berekenen hoeveel calorieen, hoef neit anders te eten, en het gaat heel geleidelijk, daar sta ik dan wel achter. Omdat het in groepen is verdeeld kan je zien wat je in je eetpatroon mist, en zo je patroon aanpassen (ik drink bv altijd te weinig zuivel) en je mag bewegen meetellen en daarvoor extra afstrepen (en dat hoeft geen sportschool te zijn) Tis het enige dat hier werkt, waarbij ik niet doorschiet in een crashdieet en een jojo
Er is zeker een boek overal te koop! Ook 2ehands. Dit dieet heeft 4 fasen, in de tweede fase blijf je tot je aan je streefgewicht bent en dan ga je naar fase 3 waar je ook weer brood en rijst ed aan mag toevoegen. In de 2e fase waar ik nu in zit zou je eigenlijk om de dag een eiwitdag moeten toevoegen maar dat na een week in fase 1 kwamen de eieren,vis en kip me de neus uit dus nu eet ik eigenlijk elke dag wel groente of een salade en natuurlijk vlees of vis.
Natuurlijk is het het beste om gewoon gezond te eten en te sporten maar ik ben het niet me je eens dat ze tijdelijk werken. Door de meeste krijg je compleet een andere levenswijze qua eten. En ik ben 5 a 6 jaar geleden met Atkins 18 kilo afgevallen en misschien per jaar er een kilo bij met gewoon eten.