Dieetpillen en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 2deWolk, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    Dames ik heb even een serieze vraag,
    ik heb zelf nu 15kg dat eraf moet maar we zijn ook goed aan het klussen, doordat ik die 15kg eraf wil/moet hebben ivm mijn gezondheid en ik ook denk dat ik misschien daardoor sneller zwanger wordt ben ik me gaan afvragen of de dieetpillen die ik nu gebruik van invloed kunnen zijn op een eventuele zwangerschap? Kan dit schadelijk zijn voor het vruchtje (ben nog niet zwanger, maar stel dat..) En blijft het lang in je bloed zitten en nog een andere vraag, wordt je er onvruchtbaar van:( dit heb ik namelijk gehoord van kenissen dat dieetpillen waar subtramine in zitten kunnen lijden tot onvruchtbaarheid, ik hoop graag of iemand hier wat vanaf weet want ze werken namelijk wel heel goed. Binnen een maand ben ik al eens op deze manier 10kg kwijt geraakt.
    Ik hoop op serieuze reacties

2. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik denk dat de gemiddelde afslankpil zowiezo al niet gezond is. Je hoort wel eens over dat het slecht voor je hart kan zijn?
    Ik weet niet wat je slikt maar zou toch eens even gaan googlen op naam en/of ingredient? *tenminste.... dat zou ik doen in zo'n geval ;)*

Maar misschien hebben anderen hier meer verstand van?

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Afslankpreparaten worden ten zeerste afgeraden tijdens zwangerschap. Bij gerenommeerde produkten staat dit ook in de gebruikshandleiding.

Lijnen tijdens een zwangerschap mag immers ook niet

4. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    ja uiteraard heb ik goed onderzoek erna gedaan voor ik het ben gaan slikken, maar ik kan nergens terugvinden of het schadelijk kan zijn en in je bloed blijft, ik maak nu even een vergelijking met foliumzuur dat moet je al een maand voor de zwangerschap slikken zodat het al in je bloed zit, maar dan vraag ik me af hoe zit dat dan met mijn dieetpillen, daar zit hoogst waarscheinelijk wel subtramine in, maar ik heb geen last van bijwerkingen.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Zodra je weet dat je zwanger bent stoppen met de preparaten... dat zit je wel safe volgens mij.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou ze sowieso niet slikken. Echte afvalpillen bestaan niet. Je kunt beter langs een diëtiste gaan voor begeleiding. Er zijn eetpatronen waarbij je afvalt en je je niet druk hoeft te maken of je wel of niet zwanger bent. Dat gaat langzaam maar is meestal blijvend succes. Pillen is puur geldklopperij, echt waar.

7. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    Niet om het 1 of ander hoor haha maar bij mij werken ze echt heel goed, ik ben hiermee vorig jaar in totaal 25kg afgevallen en er moesten er nog 10kg af maar ik ben echt blij als er 15kg af zijn dus ik weet wel degelijk dat ze helpen, ben alleen bang dat ze een schaduweffect hebben als het nog in me bloed zit..

Is er een dokter in de zaal :p ?

8. bereke

bereke Niet meer actief

Welke pillen neem je dan? Kan je geen raad vragen bij de apotheek?

9. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    De Fruta Planta (ook wel Green Coffee genoemd)
    ik heb ze besteld via hun officiele website ze zijn niet verkrijgbaar bij de apotheek :(

10. bereke

bereke Niet meer actief

Oei da's wel lastig dan. Ik heb er verder geen verstand van dus kan je ook geen raad geven. Hopelijk weet er iemand hier wel wat vanaf!

Deel Deze Pagina