Zwanger worden na een Mola zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sunnyangel, Jul 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

Nov 24, 2007
    104
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb even een vraag, maar zal een korte uitleg geven....

In December/Januari '12 heb ik een Mola zwangerschap gehad, alles was verder goed heb ook geen chemo tabletten hoeven slikken gelukkig.
    Op de 4e ben ik gecurreteerd en vervolgens zakte mijn HCG waarden vrij snel zodat ik begin maart kon beginnen met het maandelijks prikken. Mijn waarden zijn vanaf dat moment stabiel onder de 1
    Nu moet ik dus eigenlijk tot de 1e week van Sept wachten om weer zwanger te mogen worden...Nu komt dus mijn vraag:): Zijn er dames bij die al eerder begonnen zijn en dus niet de 6 mnd hebben afgewacht het is natuurlijk al zeldzaam dat het gelijk de 1e x raak is.
    En is er een risico dat het anders weer een Mola wordt groter als je die 6 mnd niet wacht?

Ik weet dat er vrij weinig over bekend is, maar ik hoop dat er iig iemand is die me raad kan geven, want de gyn zegt toch dat je moet wachten.:x

Veel liefs Sunnyangel

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Mag ik vragen wat een Mola-zwangerschap is? :)

3. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

Nov 24, 2007
    104
    0
    0
    Er zijn twee soorten mola-zwangerschappen:
    Complete mola-zwangerschap.Hierbij wordt een eicel zonder erfelijk materiaal bevrucht door een spermacel. Het hieruit ontstane embryo is niet levensvatbaar.Incomplete mola-zwangerschapHierbij wordt één eicel bevrucht door twee spermacellen, ook dit embryo is doorgaans niet levensvatbaar.De moederkoek groeit in beide gevallen echter wel gewoon door en blijft zwangerschapshormoon (HCG) produceren. De vrouw voelt zich dan ook gewoon zwanger. Ook de buik kan gewoon groeien doordat de placenta blijft groeien. Het belangrijkste gezondheidsrisico voor de vrouw bestaat uit het verspreiden van de cellen uit de moederkoek naar andere organen alwaar zij verder kunnen groeien.

Ik heb de Complete Mola gehad!

4. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Jeetje wat erg :( Dan ben je in de zevende hemel en dan dit.. merk je dan ineens dat er iets niet goed zit of krijg je dat 'zomaar' bij een routine controle te horen?

5. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

Nov 24, 2007
    104
    0
    0
    Ik had wel meer last van krampen maar verder helemaal niks
    dus bij de eerste echo hoorde we al dat het waarschijnlijk een miskraam zou worden, maar dat zette allemaal niet door, na een paar dagen een klein beetje bloedverlies te hebben gehad zijn we opnieuw naar de vk gegaan en die vermoede een Mola zw, dus doorgestuurt naar de gyn, bloedprikken en deze uitslag:(

Nu hebben we gelukkig al een gezonde dochter hoor, maar het is toch zuur.
    vooral als je daarna verplicht op de wachtbank moet, ik wil gewoon verder nu na bijna een jaar, vandaar dat ik ook dit bericht postte of iemand hier ervaring mee had.

Liefs

6. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Oke, bedankt voor de uitleg, en heel veel succes! Hopelijk krijg je geruststellende en nuttige reacties op dit topic... :)

7. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Hi, wat naar zeg! Helaas heb ik zo veel verstand ervan, sterker nog, ik snap niet zo goed wat het allemaal is.

Mijn mam heeft namelijk ook een mola zwangerschap gehad. Ze heeft op de toilet de vrucht(een gezwel) verloren. Ze is heel ziek geweest.. Chemo gehad, dr baarmoeder bijna verwijderd. Uitzaaiingen gehad en is al met al 2 jaar erg ziek geweest.
    Daarna mocht ze 2 jaar geen kinderen krijgen
    Maar het goede nieuws is dat ze daarna nog 3 gezonde kinderen heeft gehad!

Maar als ik me inlees over mola zwangerschappen lijkt het altijd veel minder heftig dan bij mijn mam..

Ik vind het echt heel erg en naar enheftig voor je dat je moet wachten.. Weet niet goed waarom dat is. Maar hierbij een hele dikke knuffel voor jou!

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb eigenlijk geen tips, wil alleen ff kwijt dat ik dit heel heftig vind!

9. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

Nov 24, 2007
    104
    0
    0
    Het is idd vrij heftig, en heel veel mensen hebben ook chemo nodig!
    Godzijdank was dat bij mij niet het geval.
    Ze zeggen dat je een half jaar moet wachten omdat ander de Mola evt terug kan komen, maar ik zelf heb het idee dat het dan toch altijd terug kan komen?!?!?

Het is ook zo dubbel omdat er zo weinig over bekend is, het is heel moeilijk om ervaringen van andere mensen te vinden.

P.S : Bedankt voor jullie lieve berichtjes:)

10. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Weet niet of het terug kan komen. Mijn mam heeft geen verhoogd risico. De eerste 5 jaar moest ze wel op controle blijven.
    En het is ook niet erfelijk oid. Ik heb wel ook andere topics erover gezien, heb je er al op gezocht? Ikz al eens kijken of ik iets kan vinden...

11. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/93074-zwanger-na-partiele-mola-zwangerschap.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/290077-wie-parti-le-mola-zwangerschap.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/272736-mola-zwangerschap-chemo.html

En zo zijn er nog meer. Ik heb op google getypt: zwangerschapspagina mola En toen kwam oa dit eruit, maar nog veel meer volgens mij.

Er is inderdaad weinig info, ik snap dat je met veel vragen zit! Veel sterkte meis!! Dikke knuffel!

Share This Page