Hallo allemaal, Zo'n 2 dagen geleden had ik me hier aangemeld en verteld in mijn verhaal dat mijn vriend en ik ook heel graag zwanger willen worden. Ik had daarbij vermeld dat we eind mei zouden gaan stoppen omdat we eerst een nieuwe auto wilden hebben. Nu was ik vanmiddag thuis in de pauze en zei mijn vriend: is dit je laatste strip van de pil? Zullen we daarna al gaan stoppen? Wow! Ben superblij dat hij het nu ook al wil. Aanstaande woensdag zal ik mijn laatste pil gaan slikken. Ben net al even naar de drogist geweest om foliumzuur te gaan halen. Kan nu helemaal niet meer wachten. Kan ik nu eigenlijk ook al een cyclusbanner maken? Want ik weet dat ik maandag 16 maart ongesteld ga worden (is altijd op een maandag). Of kan ik beter even wachten totdat ik daadwerkelijk ongesteld ga worden? Liefs, Mandy
Je kunt beter even wachten tot je weet wat je natuurlijke cyclus is. Die kan vaak even op zich laten wachten. Maar bij sommigen is het gelijk regelmatig. Maar anders zit je jezelf straks helemaal gek te maken. En ik weet precies hoe leuk het is als je vriend ineens zelf met het initiatief komt Dan kan het echt allemaal ineens niet meer snel genoeg voor je gaan. Veel succes meid!
Leuk zeg Mandy, nou ik hoop voor jullie dat het snel zal lukken Ik zou zelf ook even wachten met het aanmaken van je banner totdat je weet wat je natuurlijke cyclus is... Succes en tot ziens op 't forum!
Dank je wel. Nog even een vraagje daarover, ben er nog niet zo bekend mee allemaal . Woensdag stop ik dus met de pil, over het algemeen word ik dan de maandag erna ongesteld. Moet ik van mijn vorige ongesteldheid de eerste dag pakken (dat ik ongesteld werd) en dan nu de eerste dag en die dagen er tussen in gaan tellen? Dat is dan mijn cyclus? Hoop dat ik het zo goed uitleg haha.
Nee, de ongesteldheid die je krijgt na het stoppen met de pil is een onttrekkingsbloeding. Je weet dan nog niet wanneer je weer ongesteld gaat worden. Kan natuurlijk al na 24-30 dagen, maar het kan ook langer duren of korter. Die eerste bloeding moet je niet meerekenen, maar begin met rekenen vanaf de volgende ongesteldheid. Maarrrr... je kunt natuurlijk wel al beginnen met klussen. Je weet alleen niet precies wanneer je ei is, dus gewoon er even tegenaan komende weken Er zijn zat meiden die direct na het stoppen al zwanger zijn geworden en die dus nooit hebben geweten wat hun cyclus is. Persoonlijk voel ik mijn ei echt heel erg goed. heb er echt twee dagen buikpijn van, ik hoop dat jij hem ook goed kunt voelen, dan heb je in ieder geval al een richtlijn...
Dus ik stop a.s. woensdag met de pil. Dan wordt ik dus maandag de 16e (normaal gesproken) ongesteld. (dat zou dus de normale gang van zaken ook zijn als ik gewoon de pil blijf doorgebruiken). Dan had ik normaal gesproken donderdag's weer de pil ingenomen (maar dat doe ik dan dus niet meer). Als ik daarna dus niet weer ongesteld word zou het dus kunnen betekenen dat je dan al zwanger bent? Nog 1 keer: maandag de 16e word ik dan ongesteld, kan ik dan niet beter zo'n berekening doen? (cyclus) Dat is dus de eerste dag van mijn ongesteldheid, oh nee dan weet ik natuurlijk mijn cyclus nog niet....bleeeeeeeeh word er gek van. Jeetje, voel me echt een kluns, sorry hoor....
je kan wel een banner neer zetten, als je de 16 ongi word is dat de eerste dag van je cyclus. maar je weet natuurlijk niet of je precies 28 daarna ongi word dat kan ook 30 of 40 dagen daarna zijn. want normaal krijg je een bloeding omdat je met de pil stopt maar nou moet je lichaam het zelf doen. en dat kan wel ff duren, hoeft niet hoor. maar je kan wel de 16de een banner neer zetten met een cyclus van 28 dagen.
pfff vind het echt heel ingewikkeld allemaal haha. ga ook mijn vraag even bij een van de verloskundigen voorleggen. Als ik nou na 4 weken dan niet ongesteld word dan kan het dus betekenen dat ik zwanger ben? Ik bedoel na mijn laatste ongesteldheid (na het stoppen met de pil, dus de 16e) duurt het dus normaal gesproken zo'n 4 weken voordat je weer ongesteld moet worden? En als ik dan weer ongesteld word, dan moet ik dus de dagen tellen vanaf de 16e tot die volgende ongesteldheid? En dat is dan mijn cyclus? Jeetje, ben ik de enige die er niets van snapt?
@Mandy: Als je stopt met de pil, krijg je eerst een bloeding die je altijd in je stopweek krijgt. Dit is GEEN echte menstruatie, maar een pilbloeding (onttrekkingsbloeding). Na deze pilbloeding moet je wachten op je eerste ECHTE menstruatie. Bij sommigen komt deze al een week na de pilbloeding, bij anderen komt het keurig na 4 weken na de pilbloeding en weer anderen (zoals ik) hebben daar meer dan 100 dagen op moeten wachten. Als je over 4 weken nog niet je eerste echte menstruatie hebt gehad, KUN je zwanger zijn, maar dat HOEFT dus niet. Zoals ik al zei: sommige mensen moeten lang wachten tot hun natuurlijke cyclus begint. Lees dit ook maar even: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=15762 Succes en ik hoop dat je gauw zwanger bent!
@ Be Happy; Oh echt superbedankt voor je antwoord! Nu begrijp ik het tenminste helemaal, voelde me al zo dom dat ik er niets van snapte. Blij dat er mensen zijn die er alle verstand van hebben Je hebt me hier heel erg mee geholpen. Nogmaals mijn dank. Groetjes, Mandy
Ik had gelijk een banner genomen met 28 dagen, dat was mijn cyclus voordat ik met de pil begon. Ik weet niet hoe regelmatig je hiervoor was? Vond het wel fijn om te zien in welke periode van de cyclus ik zat en gelukkig was hij na 15 jaar pil ook gelijk weer in orde. Helaas is dat niet bij iedereen zo, maar het kan dus wel
hey hey je kan natuurlijk gewoon meteen beginnen dat had ik ook gedaan en ben zwanger ik wist ook niet hoe mijn cyclus wasik werd ongi na t stoppen met de pil toen na 12 dagen weer en toen 28 dagen dus ik weet ook niet of ik nu een langere cyclus zou hebben succes met t maken van een mooie beeb !
Je bedoelt hoe regelmatig ik was voordat ik met de pil begon? Jee, ik was 16, dat is dus 10 jaar geleden en dat zou ik echt niet meer weten Ik ga in ieder geval gewoon de 16e in de calculator zetten (dat kon zei een van de verloskundigen hier, de dag dat ik ongesteld word) en dan zullen we wel zien. Vind het wel heel spannend allemaal. Ga nu lekker hier alles op het forum lezen, vind het allemaal zo leuk om alle verhalen van iedereen te lezen. We kunnen ons er nu echt mee bezig gaan houden. Iedereen in ieder geval al bedankt voor de reacties, het grote vraagteken is in ieder geval nu opgelost
Oh ik heb het verkeerd gezegd, ik was nog jonger, ik was 16 toen ik mijn eerste vriend kreeg en toen ben ik aan de pil gegaan, zou helemaal niet meer weten wanneer ik voor het eerst ongesteld ben geworden...(help, ik word oud! )
Het wil nog niet zeggen dat je cyclus hetzelfde is als toen je 15 of 16 bent. Ik had toen ik 15 was een hele korte cyclus, was bijna om de twee weken weer ongesteld! Ik heb 12 jaar de pil geslikt en ben nu 4 maanden geleden gestopt en ik heb nu een cyclus van 27 dagen dus dat is vrij normaal. Je kunt er dus niet zo heel veel van zeggen...
Kijk ik kan me dat allemaal niet eens meer herinneren joh. Nou ik heb nu gewoon zoiets van, woensdag is mijn laatste pil en dan laat ik het allemaal lekker op me afkomen...