Grrrr moet het even kwijt!

Discussie in 'De lounge' gestart door toet, 15 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik word helemaal gek van de hond van onze buren,het is een douane hond en zit achter in de tuin in een hok...nu is hij zo waak dat bij ieder vreemd geluidje hij afgaat en gaat staan blaffen...nu slaapt Sophie aan de achterkant en heeft er niet veel van,maar als hij lang blaft ( als ze thuis zijn zeggen ze er wel wat van tegen hem )maar soms blaft hij zo lang dat ze toch wakker wordt...dit gebeurd ook s'nachts...en ik vind het zo irritant worden!
    Natuurlijk kan ik er wat van gaan zeggen,maar hun zullen dan ook zeggen dat het komt doordat onze kant over het dakje loopt van hun schuur...want als die hond dat ziet gaat hij ook af....lastig he.

Wat zouden jullie doen?

2. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Goh,wonen wij soms in de zelfde straat? haha
    Ik heb mensen schuin achter me wonen en die hebben dus een politie hond,zit ook altijd buiten in een hok en blaft de hele dag door.
    verschrikkelijk is het.
    Lieve heeft er gelukkig geen last van maar mijn 2 honden dus wel!
    Gekkenhuis hier soms door die ene hond.
    Wat je zou kunnen doen is langs gaan of ene briefje in de deur doen met de mededeling dat je er vreselijk veel last van hebt en je kleine ook.
    En als ze er niks aan doen ofzo dan zou ik gewoon klagen bij de woningbouw ofzo?
    Weet niet of je een huur of koophuis hebt?
    Anders kan je altijd nog een klacht indienen bij de gemeente geloof ik.
    Succes ermee!

3. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Inderdaad een lastige situatie.
    Toch even heengaan om te zeggen dat je er last van hebt is altijd een optie. Dan ben je het in ieder geval kwijt en loop je er ook niet zo mee op je hart, je hebt het in iedergeval richting je buren geventileerd.
    Wat zij er mee doen is dan punt twee. Misschien kunnen ze gewoon hun hond in huis houden?
    Als het een getrainde hond is, dan zouden ze hem misschien ook wel kunnen leren om NIET te blaffen, of heb ik dat mis?

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij valt dit onder overlast. Helemaal als die hond 's nachts ook blaft.
    Dus mochten ze er niets aan willen doen, kun je altijd voor de zekerheid contact opnemen met jullie wijkagent.
    Die kan dan eens een kijkje gaan nemen en eventueel met die mensen praten.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lastige situatie. Zou het toch even met de buren bespreken. Want als niemand wat zegt weten hun ook niet dat de hond de hele dag blaft.
    Misschien kunnen ze zijn hok afdekken zodat hij niet alles ziet lopen

Joaney een getrainde politie hond mag je niet binnen houden als huisdier. Die moet echt in een buitenverblijf omdat het anders meer een huisdier wordt. ( die arme honden mogen ook niet met een balletje ofzo spelen, vind het af en toe wel zielig)

6. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    @kaatje
    Och jeetje, dat is echt een hondenleven (bij wijze van dan).
    Moeten politiehonden dan altijd bij het baasje verblijven dan? Of zou deze hond eventueel ook ergens anders in een kennel kunnen? Die van dat zeil over het hok is idd wel een goed idee.
    Ik probeer mee te denken, maar als er idd zoveel regels aan politiehonden verbonden zijn, kan ik niet zo van dienst zijn..

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sommige beveiligings centrales hebben idd daar kennels,maar als je een vaste hond hebt gaat ie meestal naar huis zodat die goed weet dat jij de baas bent.

Mijn tante is beveiliger op schiphol en heeft dus ook zo'n hond,maar die staat nu op het balkon.Gelukkig krijg ze volgende maand een huis met tuin dus dan kan de hond lekker beneden in de tuin. Vind zo'n balkon helemaal zielig.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vreselijk zeg..

Wij hadden vroeger ook een buurman (toevallig ook politie-agent maar het was geen politiehond) en elke keer als ze weg gingen begon dat zielige dier te janken. Urenlang achter elkaar. En dat was heel fijn als ze s'avonds weggingen en pas laat in de nacht thuiskwamen, NOT!
    Die hond zat gewoon binnen en heb regelmatig een stukje worst door de brievenbus gedaan als ik er helemaal gek van werd, want dan was ie weer een tijdje stil.. :oops:

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :) Sorry kan mijn lach niet inhouden bij het idee dat je in je nachtjapon een stukje worst bij de buren door de brievenbus heen gooit :)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha zo ging het inderdaad.. (en dan natuurlijk altijd hopen dat ze niet net op dat moment thuiskomen :) )

11. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Dit is echt overlast! Als je er werk van zou maken met politie erbij etc moeten ze hem waarschijnlijk wegdoen, maar het is de vraag of je zo ver wilt gaan. De sfeer in de buurt wordt daar natuurlijk niet beter van...

Irritant hoor!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Blaffende honden, daar kun je echt gek van worden hoor. Het is inderdaad moeilijk, maar als hij echt constant blaft, zou ik er wel wat van zeggen.

13. Echeveria

Echeveria Lid

10 jun 2007
    48
    0
    0
    Zulke buren hebben wij ook. Langs gaan heeft geen zin hebben we al herhaaldelijk gedaan. Mevrouw gaat dan zitten janken dat ze het allemaal zo erg vindt en dat ze ook wel van die hond af wil, maar ja hij is van haar man. Later hoor je dat ze gewoon een scene heeft staan schoppen en ons achter onze rug om uit lacht! Politie erbij halen heeft geen nut, men gaat langs, ze hangt hetzelfde verhaaltje op en er gebeurt niets. Zelfs de gemeente beweert er niets aan te kunnen doen. En dan hebben we het niet alleen over geluidsoverlast, maar ook over stankoverlast, want die hond zit buiten in een kennel waar die poept en plast! Dat hok wordt 1 keer per dag schoon geschept (0600 uur 'smorgens) en 4 keer in de week schoongespoten. Kun je nagaan dat het stinkt en nu gaan we weer naar de zomer toe en wordt het nog veel erger. Als er nog iemand tips heeft zoals jullie het hebben opgelost, wij weten het niet meer. Het zijn ook niet zulke lieverdjes dus we durfen ook niets meer tegen ze te zeggen.
    Gr. Puck

Deel Deze Pagina