Het is nou eenmaal een feit dat er in verhouding meer 'buitenlanders' dan Nederlanders in de gevangenis zitten. Heel erg jammer...maar wel waar. Dit wil niet zeggen dat iedereen van buitenlandse afkomst zo is...ben zelf getrouwd met een buitenlandse man.
nee dat zeg ik ook zeker niet ! er zijn genoeg fijne / leuke / aardige / enz enz enz buitenlandse mannen en vrouwen
Het klinkt misschien niet zo vriendelijk, maar ik denk ook dat de criminaliteit in Nederland meer onder buitenlanders voor komt. Kijk maar eens naar een programma als 'opsporing verzocht'. 9 van de 10 keer zie je dat het niet een Nederlands type is die op camera staat. En ook het 'skimmen' is vooral gebeurd toch door Roemenen. En niet door de Nederlanders zelf dus. Dus ja ik ben het er wel mee eens dat de criminaliteit in Nederland vooral veroorzaakt word door 'buitenlanders'.
whatever, vindt het nog steeds stijlloos dat "buitenlands" er perse bij gezet moet worden, het voegt totaal niets toe...dit is de media toch niet?!?
het gaat me niet om statistieken....ik weet heus wel hoe de vork in de steel steekt! het gaat erom dat het nutteloos erbij wordt vermeld...als het een dik persoon was of een kaal persoon had je dat er dan ook bij gezegd...waarschijnlijk niet, maar het woord buitenlands is toch net interessant genoeg om er wel bij te zeggen
Misschien is het voor mij wel nuttig geweest? Ja, ach, ik word een beetje moe van die aangevallen houding. Mijn (Italiaanse) opa is hier ook naar Nederland gekomen als gastarbeider, dus ik zou me dan ook altijd gediscrimineerd moeten voelen?
Ik zou er denk ik niks van zeggen, eigenlijk niet mijn probleem! Al ben ik wel iemand die er een opmerking over zou maken tegen diegene die wat aan het stelen is maar zou nooit naar het winkelpersoneel gaan. Vroeger heb ik heel veel gestolen en ben er toen een keer voor opgepakt en heb een paar uur in een cel doorgebracht en daar was ik toen zo van geschrokken dat ik het nooit meer gedaan heb. Had mijn lesje wel geleerd!
waar slaat dit nou in hemelsnaam op??? ik werk zelf met buitenlandse mensen hoor..ik sugereer toch geenszins dat ik er een hekel aan heb ofzo? kom op zeg!
je weet het nooit.. kan toch zijn dat de man ziet dat jij met het personeel praat en hem aanwijst?? of haar natuurlijk! nee ik ga zeker geen risico nemen en al helemaaaaal niet als ik mijn dochter bij me heb! dat is in mijn ogen het domste wat je kan doen! dan maar meer personeel inhuren die de boel in de gaten houden!
dat valt mij inderdaad ook op! meteen als er iets negatiefs gezegd wordt roepen dat diegene dan een racist is
je moet mij geen woorden in de mond leggen ik heb nergens geschreven dat iemand een racist is, dat dit jullie interpretatie is zegt wat over jullie, niet over mij
ik had het ook niet specifiek over jou jij zegt nu toch ook jullie??? wat bedoel je daar dan mee??? wij Nederlanders?? moet ik me nu ook aangevallen voelen?
sorry , meende dat prrsam dat woord ook gebruikte , na terug zoeken was alleen jij het dus jullie moet jij zijn
ja en ik had het niet specifiek over jou! maar ja dat jij je daardoor dan aangevallen voelt zegt dan meer over jou dan over mij maar ok ik ga er verder geen discussie over voeren anders wordt ook dit topic gesloten
Ach ja, zo kan ik ook nog wel even beginnen.. Ik als hoofddoekdragende werd inderdaad ook aangewezen als 'stelende moeder' door een geblondeerde 50tiger met zonnebril in het haar, mascara'tje met zeiljack en pumps.. zelfde type wat ook altijd doorrijd bij het zebrapad wanneer ik met mijn dochter wil oversteken.. van die mensen die never nooit niet met een buitenlander hebben durven praten en toch hun vooroordelen al klaar hebben dmv de televisie of de telegraaf.
das lekker, zelf heb je er de pest aan dat jij niet geholpen bent, maar als het nu een anders overkomt help jij ook niet omdat je de gedachte hebt "mij hebben ze ook niet geholpen dus ik help hun ook niet" nee lekker zeg, alsof diegene daar wat aan kan doen.
het gaat over diefstal in de winkel....wie help ik daar nou zo mee...de bedrijfsleider...nee die boeit me niet nee!! een kind wat op straat wordt geslagen is wat anders of een vrouw die berooft wordt op straat idem.....