dienstplicht weer invoeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door frummelk, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik denk dat het wel een noodzaak begint te worden, dus ja ik voel zeker wat voor het idee. Al ben ik van mening dat veel dreigingen momenteel ook al van binnenuit komen. Dus ik begrijp niets van de bezuinigingen bij zowel defensie als politie.

2. adi

adi Niet meer actief

#102 adi, 9 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2015
    Ik deel jouw mening volledig, maar helaas zit de wereld zo niet in elkaar. Als er dreiging of oorlog komt, komt het er.
    Wat jij en ik ook van mogen vinden.

En op dat moment maak je dan wel een keuze [als je die keuze nog kunt maken!]: doe ik alsof mijn neus bloedt en blijf ik roepen dat ik niet in geweld geloof, ook al gebeurt het in mijn achtertuin en ben ik letterlijk niet meer veilig in mijn huis/dorp/land?
    Of ga ik me persoonlijk inzetten om onze vrijheden te verdedigen.

Want wij blijven ons beroepen op de vrijheid die de generaties voor ons voor ons hebben verworven, daar mogen we gelukkig van genieten. Maar er kan ook een moment komen dat wij aan de beurt zijn om die vrijheid voor de toekomstige generaties te verdedigen.
    Wat gaan we doen: hoofd omdraaien?

3. adi

adi Niet meer actief

Nee, dat is te kort.
    Maar helemaal niks doen, of terploos weigeren is niet erger?

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maar helemaal niets doen is beter dan ofzo? Een half jaar is in ieder geval al meer dan helemaal niets!

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Nogmaals, ik had het over de mensen in mijn omgeving, niet over de mensen in het algemeen. De mensen in mijn omgeving die WEL in dienst gezeten hebben zijn over het algemeen positief terwijl de mensen in mijn omgeving die NIET in dienst gezeten hebben over het algemeen negatief doen. Daarmee zeg ik niks over het algemeen of men of anderen. Alleen iets over mensen in mijn omgeving.
    Duidelijk zo? :)

6. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Iets van het gezegde, alle beetjes helpen....

Niets doen is geen optie, en idd ooh ooh wat erg als een kind een paar maandjes later kan gaan studeren.
    Ik vraag me idd hoe de tegenstanders hiervan reageren als er echt oorlog komt.
    Wie zou dan moeten helpen?
    Of ga je dan idd niks doen en kijken of iedereen zo vriendelijk is om jou en je familie met rust te laten omdat jij ja zo tegen geweld bent?
    Alsof er dan nog iemand is die daar naar vraagt....

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Nederland is sowieso niet alleen!! Heeft zo veel landen als 'vriend'.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije

Die zullen vast meteen op de stoep staan in tijden van nood..:cool:

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    F
    Ik denk dat ik de keuze zou maken om te vertrekken naar een veilige plaats/land. Alleen al om mijn kinderen te behoeden

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mijn vader heeft het kunnen uitstellen tot na zijn studies en zijn stage. Hij was 24 toen hij "binnen ging". Wel hier in België.
    Maar als ik zijn verhalen hoor en die van mijn ooms ... ben ik blij dat de dienstplicht hier is afgeschaft.

Mijn man heeft nog 2 jaar uitstel moeten vragen door zijn studies (als je hier in BE hogeschool of unief volgde kreeg je probleemloos uitstel tot na je afstuderen) ... Na 2 jaar was de dienstplicht afgeschaft.

Laat iemand die beroeps wil worden maar doen. Dan is het een overtuigde keuze en sta je er zelf achter.
    Maar iemand die gewoon gaat omdat hij verplicht wordt ... echt liever niet.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als dat dan nog zomaar kan natuurlijk.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mijn vader was overigens net afgestudeerd als opticien. Hij moest de "keuringen" dus doen voor de ogen. Hoe veel mensen opeens (tijdelijk) slecht zagen en ze dus moesten afkeuren ...
    Wat voor zin heeft een verplichting dan als mensen er toch maar onderuit proberen te komen?

13. adi

adi Niet meer actief

Je merkt hoe tegenwoordig gekeken wordt naar asielzoekers en vluchtelingen ;). De hele wereld pleit ervoor dat die' in eigen regio' worden opgevangen. En gezonde volwassenen mannen worden hier bijv amper toegelaten als vluchteling.

Je begrijpt dat iedere moeder ter wereld dat liever wil voor haar kinderen...

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Want idd ... In geval van nood vertrouwd men zijn vrienden.

Ik leg iig mijn veiligheid toch niet graag in de handen van anderen. Beetje (boel) naief ook

15. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Dit dus

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48

Nou dat doe ik ook niet, maar het is wel zo.. ik weet ook niet of ze komen helpen, oid hoop het nooit mee te maken maar goed.. het is wel zo.. sowieso Amerika, België etc.

En met die 6 maanden dienstplicht worden ze NIET uitgezonden..

17. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    18 maanden volgens mij.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk echt dat je je daarop verkijkt hoor, Amerika heeft het te druk in landen waar iets te vinden valt ... Olie bv. Little ol' holland heeft niet zoveel te bieden hoor. België heeft net zo'n wegbezuinigde krijgsmacht als Nederland ...

En met de dienstplicht worden ze idd niet uitgezonden, maar sommigen denken dat hun kinderen direct worden uitgezonden. Dat gebeurde vroeger ook niet ,,,

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48

Zijn gelukkig wel meer dan die 2 landen.. ;) je bent niet voor niks lid van de VN bondgenoten.. ;)

Indd denken dat ze gelijk naar de gevaarlijkste gebieden oid gaan.. :x

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #120 Maria999, 9 feb 2015
    Laatst bewerkt: 9 feb 2015
    Ik denk ook zeker niet dat mensen slechter worden van dienstplicht. Ik ben er alleen wel van overtuigd dat het geen zin heeft, vanuit militair oogpunt.

Welke waanzinnig geavanceerde wapens, welk modern materieel en hoeveel manschappen had Nederland destijds dan moeten hebben om het niet af te leggen tegen Duitsland? Nederland was hoe dan ook onder de voet gelopen, laten we wel wezen. Wat dat betreft maak ik me geen enkele illusie wb een evt toekomstige oorlog.

Deel Deze Pagina