Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat onze dochter bovenstaande parasiet in haar darmpjes heeft (ze is 4 jaar) Ik vraag me af of er ook anderen zijn die dit te horen hebben gekregen over hun kind en hoe het verloop dan is geweest. Onze dochter heeft nu een aantal maanden steeds terugkerende buikpijn en is er 1x snachts wakker van geworden, toen was het behoorlijk hevig. HA vindt het nu niet nodig om er wat aan te doen maar zegt dat enige dat kan een fixe AB kuur is. :s Wie kan ons adviseren of heeft ervaringen met de parasiet/ medicatie hiervoor?! Voor nu lijkt het wat rustig bij dochter maar voor het geval dat we wel actie moeten ondernemen hoor (en lees) ik graag alle info die er is
Mijn zoontje had een of andere darmparasiet/amoebe (weet de exacte naam niet meer), waardoor hij echt een half jaar buikpijn had. Hij kreeg daar een speciaal kuurtje voor (een of ander vloeibaar medicijn) van 2 weken en toen was het over. Was geen antibioticakuur voor zover ik weet. Sorry, beetje vaag, maar dat was ongeveer een jaartje geleden en aangezien hij er toen vanaf was, heb ik de verpakking weggegooid. Misschien was het ook weer een andere parasiet dan jouw kind heeft.
Dank je voor je reactie, jammer dat je niet precies meer weet welke parasiet het is geweest er zijn er nogal wat als ik op het internet kijk Nog meer mensen met ervaring?
Hoi, Darmparasieten zoals deze zijn heel moeilijk te bestrijden. Dus als het mijn kind was, zou ik voor haar echt alles op alles zetten om er van af te komen. Dat je huisarts zegt dat je er niets aan hoeft te doen verbaasd me. Parasieten verstoren de darmwerking zo danig dat het veel pijn kan doen en dat het lang duurt voordat de darmflora hersteld is. Parasieten doden de goede bacteriën waardoor diaree vaak ontstaat. Je kan sowieso acidophilus voor kinderen gaan geven zodat een en ander aan positieve bacteriën aangevuld zullen worden. Ik zou toch vragen om de kuur (is een sterke antibiotica) omdat dit niet vanzelf over gaat. Vaak is 1 kuur niet voldoende en er wordt aan geraden om dan 2 weken na de kuur weer ontlasting in te leveren om te kijken of de parasiet wel weg is. Het zoontje van een vriendin van mij heeft dit ook en is er al zeker anderhalf jaar mee bezig. Hij deed het op school regelmatig in zijn broek omdat die parasiet diaree veroorzaakt, heel sneu en ook is hij heel erg veel afgevallen omdat hij ook nooit trek heeft en weinig eet. Veel sterkte ermee. Charlie
Ik heb het zelf gehad en kreeg inderdaad een heel sterkte kuur, dus daar zou ik niet op zitten te wachten bij een klein kind. Zou het eerst proberen met probiotica en anders een homeopaat. Succes!
Inderdaad je kan ook naar een natuurarts of orthomoleculaire arts voor advies. Het zoontje van die vriendin van mij heeft nu 3 antibiotica kuren gehad vanaf de leeftijd van 5 jaar. Het is heel hardnekkig daarom zou ik er zelf zo'n moeite mee hebben te weten dat het dan in zo'n lichaampje zit. Hoe voel jij je er over TS? Succes ermee, hopelijk gaat het gauw beter met je kleintje. Charlie
Mijn dochter heeft deze parasiet ook meerdere keren gehad. Volgens onze ki arts hebben veel mensen deze parasiet zonder klachten maar er zijn mensen die wel klachten hebben. Mijn dochter krijgt dan ook buikpijn, slecht eten zure dunnere ontlasting. Ze heeft helaas al meerdere AB kuren gehad hiervoor. Een keer bleef ze na de kuur buikpijn houden doordat de darmpjes aangetast waren had ze een lactose intolerantie gekregen. Toen een tijdje lactose vrij gegeten/gedronken. Nu is het weer zover ze klaagt weer over buikpijn enz we gaan de ontlasting maar weer laten testen. Volgens onze ki arts is ze erg gevoelig om deze parasiet op te lopen, we letten goed op hygiene enz. Kan een hardnekkig probleem zijn helaas, ik denk niet dat het zonder kuur vanzelf weggaat. Succes!
Dit organisme hoort ook in je darmen, maar in evenwicht met andere organismen en niet overheersend. Dat is wanneer ze problemen gaan geven. Zet e.e.a. misschien even in een ander perspectief. Het gaat dus overheersen en problemen geven wanneer het evenwicht in de darmen weg is. Vandaar dat ik probiotica zou proberen om het weer in evenwicht te krijgen.
thnx iedereen voor de reacties, ik ben zelf ook eerder geneigd na alternatieve geneeswijzen ipv de AB kuur. Nu ben ik er niet heel erg in thuis vandaar dat ik het fijn vindt jullie reacties te lezen. Ik heb vandaag een start pakketje kefir besteld(kan je zelf probiotica drankje mee maken) en we zullen zien hoe dat gaat. Gelukkig heb ik dochter de afgelopen week nog maar 1x horen zeggen dat ze buikpijn had dus hoop er een beetje op dat die parasiet aan het vertrekken is. De uitslag bij de HA was ook zwak positief, wellicht dus op zijn retour. Maar mogelijk ook juist in opkomst, ik ga iig nu de kefir introduceren en over een maandje of 1/2 wil ik haar ontlasting nog een keer laten checken en misschien daarna nog wel een keer. Wat de HA nog zei en wat ik ook lees in wetenschappelijk artikel hierover is dat het in de helft van de gevallen wel uit zichzelf weer weg gaat! De vraag is dus alleen na hoeveel tijd..... en na hoeveel symptomen.... Als er nog meer mensen zijn met ervaringen, post ze aub, alles is welkom.
Onze zoon heeft het gehad toen hij 3-4 jaar was. We zijn toen naar ka doorverwezen vanwege Blaasontsteking (die was behandeld door ha, maar omdat blaasontsteking bij jongetjes eigenlijk nooit voorkomt toch doorverwijzing). Hij klaagde elke avond over buikpijn. We dachten eerst dat dat bedtijd uitrekken was, maar hij werd ook regelmatig ' s nachts huilend wakker. Ka liet echo maken van darmen. Bleek helemaal verstopt te zitten, terwijl hij toch dagelijks poepte. Klysma gekregen en medicijnen tegen obstipatie. Poepdagboek bijgehouden. Na paar maanden nog steeds vaak buikpijn. Poep onderzoek gedaan. Bleek parasiet te zijn . Nieuw medicijn gekregen en moesten de laxeer ook nog blijven gebruiken. Ondertussen was het tijd voor de kleuterschool en door alle ellende (7 keer per dag flink veel dunne poep) was zindelijk worden niet aan de orde. Dus moesten we standby staan om te komen verschonen. Juf kan wel af en toe een ongelukje verschonen, maar geen meerdere volle poepluiers per dag. Ondertussen was buikpijn / parasiet weg gelukkig. Maarvafbouwen van laxeermiddel moest heel geleidelijk gebeuren. Anders heb je kans weer van voren af aan te moeten beginnen. Mijn advies aan jou is dus: laat er door een ka naar kijken!
Dientamoebe fragilius is één van de hardnekkigste darmparasieten. Hoe is deze eigenlijk opgespoord? Want uit een normale facestest komt hij nauwelijks naar boven. Is er een TFT gedaan? Je kan hem met conventionele antibiotica behandelen, alleen zal hij dan wsl terugkeren. De parasiet kent slaapfases en een nieuwe test zal dan negatief uitwijzen. Bovendien is meestal de hele familie besmet, dus ook jullie zullen je moeten laten testen. En dan behandelen, weer testen, etc. Keuken, badkamer, douche ontsmetten. Handdoeken wassen op 90 graden. Etc. Ik ben in sommige gevallen voor de alternatieve hoek, maar een natuurkruid, prik met een naaldje of homepatisch middel zal deze parasiet niet killen. Hij is heftig en kan bij langdurige aanwezigheid voor darmschade zorgen. Bij gebruik van ab, altijd hooggedoseerd probiotica gebruiken!!
Onze oudste heeft deze parasiet gehad toen ze 2 was. Had daar heel erg veel last van, stond dagelijks te krampen van de buikpijn, had waterdunne diarree en viel af. Er moest dus echt perse iets mee. Ik begreep wel dat vrijwel elk mens deze parasiet bij zich draagt, maar dat hij in de meeste gevallen geen klachten veroorzaakt. Thirza heeft er een speciale kuur voor gehad en dat hielp. Paar maanden later was de parasiet toch weer terug, weer een kuur en daarna nooit meer last gehad.
Jouw dochter is destijds behandeld met het gangbare, milde metronidazol-antibioticum. De kans was groot dat hij terugkwam uit slaapstand en niet meteen dood was. Wat is slechter: 2x ab of 1x goed behandelen. En hoe weet je of parasiet echt weg is? Aan de hand van het klachtenbeeld is dat moeilijk te beoordelen. Sommige mensen houden die parasiet voor eeuwig. Ik hoorde laatst een verhaal van een vrouw van 50 die al 30 jaar buikpijn, diarree etc. had. Spastische darm en lactose-intolerantie was de diagnose. Niet dus, de dientamoebe fragilis was de boosdoener!
Ehm, je klinkt wat aanvallend. Niet helemaal fijn.... Ik zeg nergens iets over niet behandelen toch? Bij Thirza destijds getest met TFT, (maar dat is tegenwoordig standaard, je levert nu nog maar 1 ontlastingmonster in en daar testen ze alles mee). Na afloop van de kuur opnieuw TFT. Toen de klachten weer terugkwamen opnieuw TFT en na afloop van de kuur ook weer. Beide keren was het geloof ik idd wel metronidazol. Daarmee was het dus uiteindelijk wel weg. Of dat niet afdoende behandeling was, of dat ze gewoon opnieuw besmet is geweest met die DF, dat kun je nooit weten. Ik denk op basis van het feit dat ze na de tweede keer klachtenvrij bleef en aantoonbaar de parasiet kwijt was, dat de metronidazol voldoende behandeling biedt.