Hallo dames, Ik slaap sinds ik moeder ben echt ontzettend diep! Vaak wordt ik smorgens wakker en merk ik dat mijn zoontje lekker naast me in bed ligt te slapen. Ik kan me regelmatig er niks meer van herinneren dat hij s'nachts is wakker geworden en ik hem bij mij in bed heb gelegd. Gelukkig hoor ik hem wel altijd door de babyfoon die naast mijn bed staat. Maar ik vind het eerlijk gezegd best wel eng. Ik haal me al van allerlei dingen in mijn hoofd zoals wat als er brand uit breekt, of wat als er ingebroken wordt? Waarschijnlijk word ik dan niet eens wakker omdat ik als een blok in slaap val, en dus echt niet snel wakker word! Misschien ga ik een beetje te ver in mijn gedachten, maar het houd me zo nu en dan wel bezig helemaal omdat ik alleen ben en er dus geen partner is die me wakker maakt als er wat aan de hand is. Herkent iemand dit, of ben ik echt de enige die van een kanon schot nog niet wakker wordt?
heel herkenbaar. Mijn vriend is er afgelopen nacht 4 keer uitgeweest voor ons zoontje en bij de laatste keer begon hij te mopperen en daar werd ik wakker van. Ons zoontje heb ik niet gehoord, slaap enorm goed sinds ik mama ben. We hebben wel op alle verdiepingen rookmelders hangen en als die piepen nou dan sta je echt wel gelijk naast je bed.
Hier nog 1! Heb nachten idd dat mijn vriend er 4/5x uit gaat en ik niets merk.. Niet altijd gelukkig.. Hij gaat enorm op de automatische piloot en weet vaak niet eens meer hoe vaak hij is geweest, dus het maakt hem ook niet zo uit... (al heb ik hem wel op het hart gedrukt ook mij een keer eruit te duwen... doet ie gelukkig nu wel bij nachten waarbij het vaak gebeurt) De laatste weken merk ik wel dat ik op een vast moment wakker wordt... Bijna standaard is ze haar knuffel/speen een kwijt rond half 5... die hoor ik nu dus wel.. Hier ook rookmelders omdat ik sowieso bang ben voor brand & dus een vriend gelukkig die wel wakker wordt.. Ik sliep ook al heel diep voordat ons meisje er was.. Lastigste vind ik als in op een raar moment wakker wordt.. duurt soms echt een uur voordat ik 'er weer bij ben'
Ik heb dit ook sinds ik mama ben. Ik heb de babyfoon echt op hard naast op mijn nachtkastje staan, want zonder hoor ik haar echt niet. Bijna elke dag is ze al wakker als ik een keer wakker wordt, dan zit ze al te spelen in haar kamer hahaha. Ik kan het ook niet helpen.
En nog 1, ook ik slaap heeeeel diep en zal nog niet wakker worden als de bliksem inslaat op mijn dak. Als je bang bent voor inbraak of brand dan zijn alarmen daarvoor de oplossing. Maar volgens mij is het zo dat ons onderbewustzijn het toch wel zal 'registreren' als er iets loos is en dat we dan wel wakker worden.
Ik slaap alleen heel diep tussen 5-7 heel apart de rest van de nacht wordt ik van elk geluidje wakker....maar tussen 5-7 val ik in een diepe slaap, zo erg dat ik het soms niet eens merk als manlief thuis komt van het werk tussen 6-7 en boven komt de tv aanzet, in bed komt liggen enz..... maar over het algemeen slaap ik heel licht behalven die 2 uurtjes
ik heb dit Altijd gehad... ook toen ik nog thuis woonde.. mijn moeder kon mij dan wakker roepen vanaf de overloop maar dat hielp echt niets.. Behalve als iemand op mijn kamer kwam, al was het 1 stap en zonder iets te zeggen.. daar werdt ik dan wakker van ! Echt zo raar nu heb ik dat nog steeds... en ik vind het echt heel erg.. ik heb ook soms wel eens gehad dat ik niet eens wakker werdt van mijn dochtertje... dan schrok ik smorgens om 11 uur opeens wakker, en nog half versuft.. totdat ik merkte dat het al zo laat was en mijn dochtertje nog in bed lag... ik heb zelfs een paar keer door haar huilen heen geslapen, en toen voelde ik me echt schuldig !! maar ik kan er echt niets aan doen... ik slaap soms nog zelfs door de wekker heen, die hoor ik dan gewoon niet... en daarom ben ik ook zo bang dat ik de brandmelder niet zal horen !! gelukkig wordt mijn vriend wel wakker van de wekker enzo
nou, vanmorgen sloeg toch wel alles! Mijn zoontje lag weer lekker bij mama in bed. Op den duur ging hij van bed af, wat ik overigens wel door had maar wat ik niet erg vond want hij kan vrij weinig gekke of gevaarlijke dingen op mijn kamer uithalen. Ik was blijkbaar weer in slaap gevallen tot dat ik wakker werd van een druppelend geluid. Slaapdronken dacht ik, getsie hij heeft toch niet zijn luier af gedaan en staat toch niet op de grond te plassen? Maar nee hoor, meneer had de fles babyolie gevonden, en de fles helemaal laten leeglopen over de grond!! Mijn slaapkamer was veranderd in een ijsbaan, zo glad! In eerste instantie was ik boos, maar toen ik hem zo onschuldig zag kijken moest ik toch wel lachen. Eigen schuld, had ik maar niet in slaap moeten vallen. @ wendyenrichard: ik heb het cambridge dieet gevolgd.
Hier nog 1... Onze dochter kan periodes flink spoken s'nachts, mijn man is er dan soms elke 2 uur uit. Ik merk echt helemaal niks, slaap de hele nacht door en weet sóchtends nergens van. Vind het voor mijn man wel vervelend, zelfs als hij mij wakker probeerd te maken, word ik heel even wakker en val meteen weer als een blok in slaap. Ben benieuwd hoe het gaat als de baby er straks is, die komt naast me te liggen in een wiegje..