Mijn man en ik liggen in scheiding, en nu vroeg ik me af hoe doen jullie dat met feestdagen Sinterklaas kerst oud en nieuw verjaardagen enz . En wat is jullie omgangs regeling?
We doen het in principe zo'n beetje om-en-om, net hoe t uitkomt. Van de 2e kerstdagen is kleine ene dag bij mij, andere bij hem. Sinterklaas ene jaar bij mij, andere bij hem. D'r eigen verjaardag viert ze altijd in dr eigen huis, bij mij dus, maar daar zijn papa en de familie van die kant ook gewoon bij, vieren we allemaal samen dus. Voor haar wel zo prettig. Qua omgangsregeling: Ze woont bij mij en is om t weekend (van zat.ocht t/m zond.avond) bij haar vader en op dinsdagmiddag na school (voorheen was dat de hele dinsdag dus). Succes met de scheiding, gaat het allemaal een beetje 'vredig'? Wel heftige timing zeg, ik zie dat je hoogzwanger bent!
Voor ons is het een ander verhaal omdat de papa van Mn zoontje in t buitenland woont en ik hier dus. Sinterklaas wordt daar niet gevierd.kerst wel en uitgebreider maar dit jaar kan ik niet daarheen.eerst moet de scheiding definitief erdoor heen zijn. Omgangsregeling is vrij.papa kan komen wanneer hij wil maar wel bij mij thuis.we moeten nog zwart op wit de afspraken vastleggen maar Mn ex leidt n dermate instabiel leven dat iets van een vaste regeling er niet inzit!
Mijn zoon brengt alle feestagen bij mij door, zo is het afgesproken in het ouderschapsplan want mijn exman wil hem dan niet, behalve vaderdag Omgangsregeling: 1 dag in het weekend van 12 tot 5 en een doordeweekse middag van 12.30 tot 5. Ex heeft volgens zijn eigen zeggen verder geen tijd..
Hier is stiefzoontje er week op week af (dus ene week van vrijdag-vrijdag bij ons, andere week van vrijdag-vrijdag bij haar) en dat houden we in de vakanties ook zo aan maar met de feestdagen ook... zo is hij de afgelopen 3 jaar met kerst bij zijn moeder geweest en met oud en nieuw bij ons dit jaar ook weer... is voor hem rustiger verjaardagen vier je altijd in het weekend wij tenminste dus dat is ook gewoon hoe het schema is en dan het ene weekend viert hij het bij ons het andere weekend bij haar... met Sinterklaas is het ook volgens schema wij vieren het nu dus 1 dec zij 8 december...