Zakken hcg na miskraam

Discussion in 'Zwanger worden' started by suusjb, Mar 4, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusjb

suusjb Lid

Jan 8, 2023
    55
    13
    8
    Female
    Hi allemaal,

Nadat wij te horen kregen dat er geen kloppend hartje te zien was heb ik 3 weken afgewacht of mijn lichaam zelf iets zou gaan doen, maar uiteindelijk afgelopen donderdag de miskraam opgewekt met cytotec.

Ik kreeg na 20 min al heftige krampen en heb de hele dag tot halverwege de nacht heftig bloedverlies met veel (grote) stolsels gehad. Gisteren de rest van de dag en afgelopen nacht echt minimaal bloedverlies dus begin me nu al zorgen te maken over of dit het dan allemaal geweest kan zijn.

Mijn vraag is nu vooral: als het vruchtzakje eruit is, zou mijn hcg dan moeten gaan zakken nu? Ik ben van plan om 1/2 keer in de week een test te doen om te checken of ze lichter worden

Also, hoelang duurde het bij jullie tot jullie op nacontrole mochten? Die van mij is nu gepland over 4 weken, maar ik vind dat eigenlijk best lang om te wachten, zeker als we dan zouden ontdekken dat er nog wat is achtergebleven en we weer opnieuw kunnen beginnen..

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Sterkte wat heftig.

Hier een spontane mk dus niet met medicijnen. Maar het kwam op een dinsdag voor het grootste gedeelte en op donderdag had ik al nacontrole (ze wilden eigenlijk na 1 week maar die week kon ik niet). Maar die donderdag (2 dagen lager dus) bleek mijn bm weer schoon.

Ik vind 4 weken wachten ook wel lang.

Hier niet hcg eruit getest. Maar duurde 7 weken voor mijn cyclus terugkwam. Dus ik vermoed dat hcg toen pas weer laag was.

3. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

May 30, 2022
    4,337
    4,001
    113
    Female
    Noord-Brabant
    Sterkte, wat rot.

Ik mocht 1 week na de medicatie op nacontrole. Ik had wel echt duidelijk verlies van een vruchtzakje (ik was 8+0 toen het hartje stopte, met 9+3 medicatie gebruikt)

Ik heb ook inderdaad hcg getest. Volgens mij duurde het zo’n 3 weken tot ie zo ongeveer wit was en toen had ik ook meteen m’n eisprong.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,661
    27,307
    113
    Female
    Sterkte :(

Ik had met 9 weken een bbz dus bij mij was al het zwangerschapsweefsel verwijderd. Met 4 weken (nacontrole) was het hcg negatief en werd ik ongesteld (op de dag ook van de nacontrole). De 1e week daalde hcg hard en daarna langzamer.
    Cyclus herstelde pas 1,5 maand na die menstruatie.

5. Perlila

Perlila Actief lid

Jan 18, 2023
    284
    144
    43
    Female
    Wat naar en verdrietig:(

Ik heb 2x een MA gehad. De eerste keer was het vruchtje al bijna 3 wk niet meer levend en heb ik , omdat medicatie niet werkte, een curettage gehad. Ik werd na 29 dagen weer ongesteld en een week ervoor had ik een negatieve test.

Met de tweede miskraam kreeg ik een lichte bloeding en bleek het hartje gestopt. Ik heb toen ook medicatie gehad en na 2 weken nacontrole ziekenhuis. De dag ervoor was mijn test al veel minder knal en de week erop negatief.

Tijdens de echo na controle zag de gyn alweer een eitje rijpen trouwens dus je lichaam kan het snel weer oppakken!

Veel sterkte!

6. Perlila

Perlila Actief lid

Jan 18, 2023
    284
    144
    43
    Female
    Oh eerste controle na curettage was na 6 weken, de 2e dus al na twee weken puur om te kijken wat de medicatie had gedaan

Share This Page