Blaasontsteking

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door maisy, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hoi hoi, ik blijk blaasontsteking te hebben, het zal wel de eerste uit een reeks zijn, ik had bij de andere zwangerschappen ook wel 3,4 keer blaasontsteking, nu lees ik net van een andere vraag dat de blaasontsteking weg was door cranberrysap en jus drinken, kan ik het zo ook kwijtraken? Ik ben niet zo'n fan van al die antibiotica, ook omdat ik een zwakke maag heb.

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Maisy,

Je kan een blaasontsteking niet wegdrinken door cranberrysap of cranberrytabletten. De cranberrysapen/of tabletten zorgt er alleen voor dat de e-coli bacterie minder gauw leidt tot een ontsteking. Het zorgt voor een milieu in de blaas dat de e-coli bacterie zich niet tot een blaasontsteking leidt.Meestal zorgt de e-col voor een blaasontsteking maar ook niet altijd.

Ik zou dus toch even urine wegbrengen naar de huisarts, toch de antibiotica gebruiken en daarnaast eventueel cranberry sap en/of tabletten te gebruiken. Het kan ook geen kwaad in de zwangerschap.

Groetjes,
    Japke

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hoi hoi

bedankt voor je antwoord, ik heb al getest hoor , ik heb de kuur alleen nog niet opgehaald, want ik las dat een meid in een andere vraag aan de vk hier zei dat het weg was door cranberrysap, dan vergist zij zich vast en heeft ze toch nog blaasontsteking, niet echt handig, maar ik ga het kuurtje dan wel halen *zucht* :p en dan voorzorgsmaatregelen nemen.

Deel Deze Pagina