Bij aanschaf al rekening houden met volgende kindje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by MaudvanL, Mar 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

Jul 11, 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er mensen die dit doen, bij de aanschaf van de spullen rekening houden met een volgende kindje (en de mogelijkheid dat een ander geslacht heeft) of koop je alles wel roze of blauw?

2. Melief

Melief Niet meer actief

Ik niet :) Ik hou van roze en er is dus ook heeeeel veel roze in huis nu ;)
    Voor de bugaboo kunnen we een andere kap en dekje kopen evt.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat als er al een tweede kindje komt dit wel minimaal 4 jaar gaat duren en ik weet niet of alles zoiezo wel zo lang ga bewaren :)

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja ael een beetje. Heb om die reden bijvoorbeeld een wit badje gekocht en een zwarte kinderwagen.
    Heb wel roze meubeltjes en muren, maar dat is zo overschilderbaar.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ja wel gedaan. Witte ledikantdekens en de kinderwagen is new white. Badje is crèmekleurig. Nu krijgen we toevallig weer een meisje maar dat weet je nooit natuurlijk. Je kan dan met accenten de jongens of meisjes kleuren toevoegen.

5. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier bewust op gelet. Kinderkamerte wit, kinderwagen zwart en de rest van spullen vaak (lime)groen. Ben blin dat ik dat gedaan heb want na mijn eerste dochter heb ik 3 jongens gekregen en die hebben ook alles van grote zus gebruikt. Kleding van dochter was wel voor 70% zuurstok roze :)

6. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ergens wel, nu een 2de jongentje, maar bad en meubels waren wit, nu een babykamer extra aangeschaft en weer een neutrale kleur!

Je kan heel veel accenten aanbrengen met de aankleding! Had wel een blauwe wandelwagen, maar ging er toen ook nog niet vanuit dat ik zo snel weer zwanger zou raken, dus die gaat nu plaats maken voor zwarte duo wagen voor beide jongens, omdat de oudste nog te jong is om verder te lopen!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ja hebben wij wel gedaan! Kinderkamer is neutraal,beddengoed is neutraal,kinderwagen was neutraal en heb zelfs elke keer neutrale slaapzakken gekocht! En hier ben ik erg blij mee want onze tweede is een meisje :) Babykamer is nog steeds neutraal,maar natuurlijk met meisjesdingen. Zoon is verhuisd naar een andere kamer,echte jongenskamer met auto's op behang enz. Als onze dochter wat ouder wordt krijgt zij een meidenkamer. Er komen geen kindjes meer bij dus kan de babykamer dan omgebouwd worden voor haar :)

We hadden een grijze kinderwageb maar die hebben we verkocht en een duowagen aangeschaft (zat niet in de planning zo snel na onze onze zoon zwanger te raken) dus vandaar ook neutrale wagen.

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Nee hier niet, maar had dan ook gekozen voor een blauwe kinderwagen en vind dat voor zowel een jongen als een meisje prima kunnen (roze andersom weer wat minder ;)). Hier hebben er nu drie meiden in gelegen en ben er nog steeds erg blij mee! Commode en kledingkast waren van hout en had ik in de kleur wit/mint bij de oudste stond lekker fris (wisten dat het een meisje werd overigens), bij de tweede en derde mint vervangen voor rood en ook dat kon naar onze mening prima voor een jongen en een meisje. Kleding was deels uniseks en deels meisjes nadat we wisten dat het een meisje werd.

Hier dus eigenlijk geen rekening mee gehouden.

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    nee niet gedaan, bij een 1e kindje denk je nog niet aan een 2e kindje (althans wij niet) en alles knalroze gekocht.. en dus konden we voor de 2e weer alles nieuw kopen;)

10. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Ja, wel rekening mee gehouden met het kopen van de meubeltjes, kinderwagen en andere grote dingen.
    Niet rekening mee gehouden met beddengoed, kleding, slaapzakken, flessen, bekers, enz.
    Het gevolg: de tweede een jongetje die zo af en toe eens in een roze slaapzak slaapt omdat zijn nieuwe blauwe in de was liggen ;)

11. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik heb er iig bij de grote aankopen rekening mee gehouden, dus neutrale kinderkamer, badje, autostoeltje, kinderwagen, buggy. De slaapzakken en lakentjes zijn niet allemaal neutraal, maar een groot aantal wel.

12. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik had veel blauw maar heb ook heel veel spullen van mijn zoontje die voor een 2e zouden kunnen.

13. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Deels :)

Dure aanschaffen neutraal (babykamer wit, kinderwagen lichtblauw enz). Maar dekentjes enzo gewoon lekker roze!

14. ivfje

ivfje Bekend lid

Feb 25, 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk wel veel neutrale spullen gekocht, of in een mooie lichtblauwe kleue die ik voor een meisje ook oke zou vinden...
    Het geslacht was bij ons ook nog niet bekend dus dan houd je hier automatisch rekening mee, maar met name voor de kinderwagen vind ik het erg handig om deze neutraal aan te schaffen zodat deze prijzige aankoop voor meerdere kindjes zou kunnen

15. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Bij de grote aankopen houden we daar wel rekening mee, vind het zonde om straks alles nieuw te moeten kopen. Maar bij de rest gewoon roze of blauw ofzo.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kamer is whitewash, dus voor beide mogelijk. En de kinderwagen heb ik overgenomen, die was KNALblauw,.... maar dat vind ik ook prima passen voor een meisje. Verder waren de dekentjes en lakentjes enzo ook redelijk neutraal

17. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

Sep 10, 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Wel en niet rekening mee gehouden. De grote dingen zoals slaapkamer kinderwagen en badje is allemaal neutraal en vond dit ook het mooiste, maar verder is alles roze! nu krijgen we weer een meisje maar omdat ze zo dicht op elkaar zitten heb ik een nieuwe kamer en dubbele kinderwagen moeten kopen.

18. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ja, wel een beetje. Heb een neutrale kinderwagen en de meubelen van de babykamer zijn wit. Vooral de aankleding is meisjesachtig.

19. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Hebben wij wel een beetje gedaan..
    Wel roze details dingen gekocht zoals een dekentje en lakentjes voor in de wieg/kinderwagen, maar meeste grote dingen neutraal gekocht.
    Badje, kinderwagen, dekbedovertrek in het ledikant, kamertje hebben we neutraal gelaten/gekocht.

Oh ja wel een fout roze ding gekocht! Een loopauto haha...

Morgen hoor ik of dit allemaal nodig is geweest hihi ;)
    En of haar broertje evt. moet rond rijden in een roze loopauto haha!

20. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Wij hebben het voor een gedeelte wel gedaan..
    Slaapzakken, beddengoed, kinderwagen enz allemaal neutraal gekocht.
    Achteraf niet nodig want ons 2e kindje wordt ook een meisje ;)

Share This Page