Benieuwd of je dat prakt met aardappelen of los van elkaar? Of dat je beide niet prakt maar stukjes geeft? Ons dochtertje is bijna 1 jaar en altijd al een moeilijke eter geweest behalve de potjes, maar daar wil ik vanaf. En mag ze ook al stukjes vlees? Ik hoor 't graag. Gr. vruchtje
Ik heb heel lang alles gepureerd, ook het vlees omdat mijn dochtertje geen stukjes wilde eten. Van lieverlee wilde ze dit prutje niet meer en ging ze zelf over op stukjes eten. Het maakt mij niet zoveel uit, als er maar gegeten wordt.
Ze mag zeker al stukjes vlees, mijn dochter eet vanaf 8 maanden af en toe een klein stukje kip of vis. Ze vindt het erg lekker, maar vaker dan 3 x per week krijgt ze het niet. Verder bied ik alles gescheiden en in stukken aan, maar als ze liever een prakje heeft prak ik alles door elkaar en eet ze dat.
Ik voer gewoon hele stukken, helaas eet hij nog niet met z'n handen gewoon een luie baby Hij kauwt erop en af en toe verslikt hij zich maar gaat altijd prima
De ene keer los, in stukken, de andere keer geprakt. In het begin aten ze beter als ik gewoon happen van mijn bord gaf.
Gewoon goed kijken naar je kindje De oudste moest alles gepureert hebben en bliefte geen stukjes, namate hij ouder werd ben ik het grover gaan maken totdat hij gewoon geprakt eten at (alles door elkaar) Nu is hij 6 en moet alles apart, aardappels geprakt met jus, groente en vlees. De jongste moest niets hebben van gepureert eten en wilde meteen stukjes (gepureert at ze niet en weigerde ze gewoon terwijl ze het in stukjes gewoon opat). Ze is nu 3 eet vaak alles apart van elkaar en vraagt heel soms of we het voor haar door elkaar prakken (met spinazie).
Ik prak het en mix het met de aardappel. Niet pureren, dat eet ze ook wel, maar met stukjes gaat ook wel goed dus doen we dat (wel fijne stukjes nog).
Ik snij het in stukjes en geef het stukje voor stukje of krijgt zijn bord voor zijn neus, net hoe de pet staat. De ene avond wil hij gevoerd worden,de andere avond moet ik de lepel aangeven, dan eet hij weer met zijn handjes en soms eet ie helemaal niet. Heeft vanavond de hutspot met zijn handjes gegeten. Zo blijft het avondeten spannend
In het begin gepureerd, vanaf een maand of 10 steeds meer in stukken. Maar nog steeds 1x per week (als hij bij oma eet) een prakje, al presteert hij het ook wel eens om zelfs dat met zijn handen te eten Vanaf een maand of 8 af en toe kip of vis. Tegenwoordig met de pot mee en wij eten bijna dagelijks vlees of vis. Alleen als wij biefstuk of zoiets hebben, krijgt hij geen vlees.
Ik gaf eerst altijd geprakt, maar na een tijdje gewoon kleine stukjes er van gemaakt en zo geef ik het nu altijd, laat ze maar lekker zelf knoeien en ontdekken. Ook de rijst etc. Het enige wat ik geraspt geef is appel omdat ik dat toch wat te hard vind..
Oudste alleen maar stukken maar vanaf 14 maanden wilde ze het zelf geprakt. Dat at ze dan zelf met een vorkje. Jongste had met 6 maanden nog moeite met stukken en die kreeg eerst geprakt. Nu grotendeels alles in stukken.
Dittem. Wel snijd ik dingen als noedels en spaghetti fijner, zodat het makkelijk met de handjes of een lepeltje te eten is. Daar verslikken ze zich zo gauw in anders.