Eten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door shelde, 13 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ok, het is nog niet zo ver... maar wil toch eigenlijk wel weten hoe het zit met eten.
    Ik weet dat je geen rauwe dingen mag en 'rauwe kaasjes' enzo.

Ik drink geen alcohol, rook niet, maar eet wel veel slechte dingen.
    Snoep, chocolade, chips, gefrituurde dingen... :( :oops: :rolleyes:

Ik weet wel dat als ik zwanger ben ga proberen om zoveel mogelijk gezeond te eten en het snoepen in te perken.
    Maar mag je nou bijv. in het weekend wel gewoon een frietje eten?
    Zaterdag is frietdag hier zeg maar...

2. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Tuurlijk mag dat :D
    ZOu wat zijn als het niet mag want nu ik zwanger ben heb ik JUIST trek in frietjes,chocolade,ijsjes,snoep enz... :)
    Kan gewoon hoor,alleen je moet idd geen rauwe dingen eten en alleen gepasoriseerde kazen!
    Die mogen wel,dus ook gepastoriseerde brie zei mn verloskundige!
    Lucky me want ik ben verslaafd aan broodjes met gesmolten brie :D
    Ik zou zeggen eet smakelijk straks als je zwanger bent! ;)

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Naar mijn weten kunnen frietjes eten geen kwaad hoor tijdens de zwangerschap. Ik was er aan verslaafd toen ik zwanger was. Moest ik kunnen, ik ging er elke dag gegeten hebben. Dus ik zou zeggen, eet smakelijk! ;)

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je moet natuurlijk wel opletten dat je ook gezonden dingen binnen krijgt en dat je niet teveel vet eet. Je komt natuurlijk al genoeg aan tijdens de zwangerschpa. Maar ik eet ook graag een frietje hoor. Op het moment heb ik problemen met eten en vooral vettige dingen gaan er wel in.

5. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Je kan de dingen die je lekker vindt gewoon blijven eten maar dan wel in mate. Heb zelf een periode gehad dat ik echt elke dag patat wilde eten. Had daar z'n trek in, nu eet ik gewoon 1x in de week patat. Ik zou zeggen eet smakelijk.

6. Niet meer actief

och... ik heb friet gegeten, pizza en zelfs rosbief en biefstuk hoor. Hoe verder ik in de zwangerschap was, hoe makkelijker ik ermee omging.

Ik heb me de schompes gegeten aan brood met kaas en jam en softijsjes.. Resultaat was +35 kg .. nu ruim een jaar verder heb ik er nog 22 aanhangen..haha

7. Angelina

Angelina Niet meer actief

Gupsie: :confused: :confused: :confused:

Toen ik zwanger was van mijn zoon was ik 25 kg aangekomen, en dat vind ik al veel. Maar ook hier eet ik gewoon friet, frituur, veel chocolade, en koekjes, ( ook gezonde dingen natuurlijk ) en ik ben nu pas 1kg aangekomen ( dus het mag nog 8) )

Angelina

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het zou voor jezelf handiger zijn wanneer je niet teveel toe geeft aan alle lekkere trek i.v.m. gewichtstoename in je zwangerschap. Verder kan het eten van een patatje echt geen kwaad, gewoon doen!

Rauwmelkse kazen mag idd niet, dus vaak geen kaas die rechtstreeks bij een boer vandaan komt of kazen die zijn geimporteerd uit het buitenland waarvan op het etiket niet duidelijk is of deze rauwmelks of gepasteuriseerd zijn..

Lekker genieten hoor!

9. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Hoi,

Denk niet dat snoep zoveel kwaad kan maar heb gelezen dat chocolade ook coffiene bevat en dat je de toename van juist coffiene moet beperken.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier nog een leuke site met veel info: babybabbel

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @ Nelleke, bedankt voor deze URL, er staat veel duidelijke informatie over eten op.

Maar iets wat er niet op staat en waar ik wel erg benieuwd naar ben is de vraag of je nu wel of geen feta kaas mag eten en dan heb ik het over de feta uit een potje, maar ook de feta die ik bij het Turkse winkeltje kan halen. Hopelijk weet iemand hier een duidelijk antwoord op!

Liefs!

12. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Qwizzle,

Ik eet ook feta kaas, je kan het gewoon eten zolang het maar geen rauw melkse kaas is.

Groetjes Chanel.

Deel Deze Pagina