Ik heb gisteren voor een keertje een fles laten vervallen. Ze had gisteren de inenting gehad en was heel erg slaperig. De derde voeding om 16.30 uur viel ze in slaap en wou haar eigelijk niet wakker maken voor de vierde voeding. Dus heb de laatste voeding om 22.30 uur gegeven. Dus ze had maar 4 voedingen gehad. Maar voor een keertje vind ik dat niet erg. Maar nu vandaag weer hetzelfde probleem. Weer om half 5 de derde voeding en ben bang dat ze weer blijft slapen. Was heel de dag heel slaperig en heeft veel meer geslapen dan dat ze normaal doet. Ik denk dat dit nog steeds te maken heeft met de inenting. Vindt het natuurlijk geen probleem dat ze zoveel slaapt.... want ik heb nu wat tijd voor mijzelf Maar moet ik haar nu toch nog 2 x wakker maken ? Dus om 20.30uur en rond 24.00 uur. Of kan ik het weer op 4 voedingen laten en haar alleen rond 23.00 uur wakker maken ? Is ze nog niet te jong voor 4 voedingen ? Ze drinkte met 5 voedingen altijd nog de hele fles leeg. Het CB zei dat de suikerspiegel omlaag gaat als ik naar 4 voedingen gaat. Wat moet ik doen ?
ik persoonlijk vindt haar wel nog jong om over te gaan al op 4 flessen maar vergeet niet dat juist door de inenting het een paar dagen kan zijn dat ze minder drinken en meer slapen meid, dat moet je ook even de tijd geven... ze hoeven er niet altijd doodziek van te zijn of koorts van te hebben, maar vaak zie je wel dat ze na de prikjes een paar dagen wat minder drinken en veel slapen...dat trekken ze na een paar dagen meestal wel weer op.. zag het hier met Zoë ook hoor..weet niet hoe die van jou de andere keren gereageerd heeft op de inentingen maar bij Zoë was het dus wel het geval dat ze minder dronk en meer sliep.. mijn oudste had vaak nergens last van maar soms ook wel, daar was geen peil op te trekken, de ene keer merk je wel wat aan ze, de andere keer niet... ik zou wel proberen haar wat vaker kleinere beetjes anders te geven maar laat haar vooral maar even bijkomen... wbt de lage bloedsuikerspiegel dat is alleen het geval (kan het geval zijn) wanneer je kind langer dan 10-12 uur achtereenvolgend slaapt... maar nogmaals ik zou wel proberen haar vanavond wakker te maken en kijken of ze nog wat wil drinken.... succes meid, en vergeet niet dat het vaak maar een paar dagen duurt en dat ze zo ineens in een dag tijd voor je ogen (wat in een paar uur zelfs) weer helemaal "normaal" kan worden en ze wel weer "genoeg" wil drinken... succes