Vanaf vorige week zondag is Chloé ineens slecht gaan eten, de melk dronk ze alleen nog maar de ochtend en middag fles(totaal 400ml)! Maar nu sinds vanmorgen heeft ze maar 130 ml gehad en thats it! Fruit heeft ze een half potje gehad en groentje wel een heel potje maar verder wil ze geen melk meer, ze begint al te huilen als je met de fles aankomt. Iemand dit al eens gehad want ben een heel klein beetje in paniek, wat nu?
07.00 fles met bambix ontbijt 200 ml 10.00 potje fruit ongeveer de helft (100ml) tussendoor een halve liga met sap 11.30-12.00 boterham(half) en diksap een paar slokken 15.00 flesje melk 150ml tussendoor een nijntje koekje met sap 17.00 potje groente 200ml 20.00 laatste fles met rijstebloem 180ml Dit is haar schema normaal gesproken maar nu drinkt ze dus alleen nog maar de fles van 07.00 Dit is toch niet genoeg??
Het lijkt mij ook niet genoeg inderdaad..... Kan je haar niet melk aanbieden in plaats van sap/diksap? En als ze de fles niet wil, probeer dan eens met een bekertje of een tuitbekertje. Ik zou in ieder geval de diksap en sap laten staan voorlopig. Als ze dan nog niet genoeg vocht binnenkrijgt, dan zou ik eerder wat water geven. Misschien vindt ze de sap wel zo lekker, dat ze nu liever dat drinkt in plaats melk. (Ik bedenk maar wat hoor......) Liefs Allistair
Ze krijgt nu niet heel veel sap hoor, hooguit drinkt ze elke keer een paar slokjes maar ik kan natuurlijk gewoon water proberen, in ieder geval bedankt voor het meedenken!! Liefs Palmie
Hier weigerde ze de fles toen er een tandje doorkwam. De ene fles wel de andere niet. Misschien ook bij haar aan de hand? En inderdaad dan even geen sap en ze weinig mogelijk diksap geven. De melk is belangrijker dan de diksap
Wij hebben inderdaad het idee dat er tandjes komen en ze is erg bezig met haar ontwikkeling(ze wil meer dan dat ze kan) en hierdoor vaak erg gefrustreert maar ja misschien een fase en gaat het vanzelf weer over?
Dat kan heel goed. Wij gaven haar gewoon iets vaker wat kleinere flesjes tot het weer goed ging. Heel veel succes ermee.
Wat je kan proberen is geen koek met diksap tussen de fruit en boterham te geven en haar na de boterham een flesje van 150 cc melk te geven. Dan tussen de boterham en warme hap een koekje en diksap en sávonds nog een lekkere fles
Probleem is dat als ze de fles ziet ze al gaat huilen dus dat gaat denk ik niet werken. Trouwens leuke naam heeft je dochter
Pap met melk? Kleine kindjes drogen snel uit; drinken is belangrijker dan eten. Als ze ziek is zou ik haar tijdelijk iets geven wat ze lekker vindt. Anders is het vast een fase, die wel weer over gaat.
Ze heeft de fles van vanmorgen gelukkig helemaal leeggedronken(200ml) en een half potje fruit gegeten. Ik probeer haar zoveel mogelijk diksap te geven, dat vind ze erg lekker. Ga vanmiddag voor de zekerheid even langs de ha om iets medisch toch ff uit te sluiten en dan hoop ik maar dat het een fase is!