Ik zit met een vraagje, ik weet dat je geen zout door het eten moet doen, maar hoe zit het met dingen als knoflook, basilicum, peterselie, etc.? Mag je wel kruiden gebruiken, of ook liever niet? En olijfolie of iets dergelijks? Tot nu toe heb ik altijd de kruiden weggelaten, maar kan me voorstellen dat het soms best lekker kan zijn om een klein beetje knoflook oid ergens door te doen, bijv. door zelfgemaakte pastasaus? Hoe doen jullie dit?
Mag zeker hoor! Hier hebben we na het introduceren van vele pure groenten wel kruiden als knoflook/ Provençaalse kruiden/ kerriepoeder/ basilicum etc toegevoegd. Al was ze hier toen wel al een (7-8 mnd, maar gestart bij 6 mnd met bijvoeding).
wij eten zoutloos en onze kinderen eten vanaf het begin met de pot mee (rekening houdend met babymaagje qua kramp en dergelijke), en daar zitten ook nogal eens kruiden bij. Het is belangrijk dat kinderen pure smaken leren, maar volgens mij ook belangrijk dat ze verschillende smaken leren ontdekken.
Kruiden liever pas als bijvoeding echt goed gaat dus maand of 7-8 Mag ook kaneel etc beetje Olijfolie beter elke dag erdoor (letop niet verhitten)
Hier ook zoutloos maar nadat ze pure smaken hadden gehad met lekker gekruid met paprikapoeder, oregano, knoflook, italiaanse kruiden enz enz