Hebben wij recht op kinderopvangtoeslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hoi!

Ik ben net aangenomen voor de invalpool in de kinderopvang.:) Jippie!
    Geen garantie op uren, maar toch iets achter de hand!

Nu vroegen wij ons af, hoe zit dat dan met de kinderopvang?
    De kinderen gaan 2 halve dagen per week naar de kov, maar hoe geef ik nu mijn uren op, als ik niet weet hoeveel ik er daadwerkelijk ga werken?

Ik heb aangegeven dat ik drie dagen = 27 uur, beschikbaar ben per week.

Heeft iemand enig idee of ik dan uberhaubt wel recht op kinderopvang toeslag heb? Omdat ze dit toch berekenen op de persoon die het minst werkt?

Snappen jullie het een beetje of heb ik het heel krom getypt?;)

2. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik denk dat je het dan iedere maand moet doorgeven.....of een gemiddelde nemen. Maar let wel op hiermee dat je niet ineens veel terug moet betalen.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou de belastingdienst even bellen om te vragen wat je het beste kunt doen! Ik zou het denk ik achteraf aanvragen, dus januari 2014, maar ja, redt je het dan wel met het betalen van de kinderopvang komend jaar?

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Als je het kan betalen zonder de toeslag, zou ik denk ik een minimaal aantal uren opgeven (wel iets doorgeven, want achteraf aanvragen mag maar tot 2 maanden terug volgens mij). Dan krijg je later (dit kan wel even duren ;)) de rest van waar je recht op hebt.
    Je hebt altijd recht op 140% van het aantal gewerkte uren, dus stel je werkt 20 uur in de week, dan heb je recht op 28 uur kdv.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat je kunt doen is gewoon die 27 uur opgeven. (je hebt dan recht op 37 uur opvang per week meen ik rekening houdend met 140%)op na 3 maanden ga je berekenen hoeveel uur je in die 3 maanden hebt gewerkt. werk je daadwerkelijk 27 uur dan kun je tot 37 uur terug krijgen.

je moet dus gaan rekenen maar zo voorkom je bijbetalen.
    het is even rekenen maar op zich is het doorgeven een eitje. gewoon even inloggen op toeslagen.nl en invullen en verzenden

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik dacht dat we in de problemen zouden komen als ik aangeef dat ik 27 uur werk, terwijl ik eigenlijk bijvoorbeeld maar 15 uur zal werken in de week.
    Maar dit heeft dus alleen effect op hoeveel wij terug krijgen ( minder dus ) en niet op het aantal uren opvang waar wij recht op hebben?

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ladys&Mamatal: Als ik zeker zou weten dat ik die 27 uur vol maak, zou ik de kov zelf kunnen betalen.Maar nu ik geen zekerheid heb, kan ik het niet zelf betalen helaas.
    Maar bedankt voor het meedenken!

Linda: Dus om aan die 12 uur kinderopvang per week te komen per kind, moet ik dus minimaal 8 uur werken ongeveer?

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou ook voor 27 uur aanvragen.
    Uitzoeken op hoeveel % vergoeding je ongeveer recht hebt. Hangt af van toetsingsinkomen.
    Vervolgens per maand een berekening maken welk bedrag je vergoed krijgt. Geld dat je over houdt van de belastingdienst op een aparte rekening zetten. Moet je terugbetalen, dan is er niks aan de hand omdat je het geld gewoon nog apart hebt staan. Zo doe ik het tenminste...bevalt prima.

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Stel....maand 1 werk je 80 uur en je hebt een rekening van 400 euro. Dan krijg je hier bijv 75% van vergoed = is 300 euro.

Maand 2 werk je 60 uur en heb je een rekening van 300 euro.
    Dan krijg je opnieuw 75% vergoed (afhankelijk van je toetsingsinkomen) en kom je uit op 225 euro vergoeding.

Je krijgt dus in verhouding net zoveel vergoed...

Stel je hebt 27 uur opgegeven en je krijgt van de belastingdienst zo'n 410 per maand. Dan moet je in maand 1 tien euro op een aparte rek zetten en in maand 2 185 euro. Dit zal de belastingdienst tzt terugvragen...maar goed...dan heb je dan ook netjes achteruit gelegd... (Zo zou ik het doen tenminste)

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Smile, dat is een goeie! Thanks!

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
  12. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik zou niet gaan voor 27 uur aanvragen. De kans dat je elke week echt die 27 uur werkt in de drie dagen die je beschikbaar bent is echt nihil. Je moet ook nog rekenen met vakanties die je opneemt ed.
    Ik zou gaan voor 20 toeslag aanvragen op basis van 20 uur werken. Mocht je toch op jaarbasis meer hebben gewerkt dan krijg je dit achteraf bijgestort.
    Wat betreft toetsingsinkomen: je afdeling P&O kan een berekening maken van je inkomen op basis van diezelfde 20 uur. Dat kun je dan verder gebruiken.

Ben wel benieuwd bij welke organisatie je werkt:)

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik laat dit topic morgen eens aan mn vriend lezen. Die heeft er meer verstand van! :D

Bedankt voor de reacties!

Jannanas ik stuur je wel een pb;)

14. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Heb het gelezen....helaas de concurrent:p

Deel Deze Pagina