Berg in gezichtje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden

Sinds een paar weken heeft onze kleine (7wkn) een wat droge huid. Het begon met wat pukkeltjes op dr wangen en wat velletjes en schilfers. Dat is nu grotendeels weg, maar nu heeft ze nog rondom d'r wenkbrauwen flinke gele korstjes zitten. Ik vind het er persoonlijk best 'vies' uit zien.

Kan dit berg zijn? Dat komt toch meestal bovenop het hoofdje voor, daar zie ik niks. Soms zit het ook op dr oorlelletjes, maar toch voornamelijk bij dr wenbrauwen.

En het voornaamste...wat doe ik hier aan? De meeste tips die ik lees over berg gaan over olie smeren en borstelen, maar zo vlakbij dr oogjes vind ik dat maar een eng idee.

2. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Misschien wat gezichtscreme?

3. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb laatst ergens gelezen dat berg i.d.d ook op andere plekken dan de hoofdhuid kan zitten.
    'k Zou het sowieso lekker vet maken met babyolie en lekker een paar uurtjes laten intrekken en dan proberen weg te wrijven.

Succes ermee!

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

berg kan juist ook tussen de wenkbrauwen komen.

wat hier heel goed hielp was flink met vaseline insmeren voor elk slaapje. na een paar dagen was het een stuk minder

5. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Hoi,

hier precies hetzelfde bij m'n dochter van 6 weken. Het begon met van die voedingspukkels op het voorhoofd maar nu heeft ze dus echt van die gele schilfers en korstjes op het hoofd en ook bij de wenkbrauwen. Morgen moet ik naar de kinderarts, ik zal het haar eens vragen wat ik het beste kan doen. Laat het nog wel weten!
    Groetjes

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Yeps idd berg, zoete olie wil ook nog wel eens helpen. Kreeg ik als tip van mn schoonmoeder, maar vaseline doet ook goed zijn werk hoor.

7. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    hier nog een kleintje doe het heeft ;)
    Afgekookt water met een watje wegwrijven helpt hier heel goed ;)

8. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Lekker insmeren met vaseline helpt hier goed. Het blijft wel telkens weer terug komen na een paar weken, maar dan werkt die vaseline toch weer goed.

9. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Als je het insmeert met vaseline, was je dat dan na een tijdje er af of laat je het gewoon zitten?

10. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    ik gebruik ook vaseline hiervoor en t heeft geholpen.
    je kan t gewoon laten zitten hoor hoeft niet perse gewassen te worden.
    en elke keer als je haar gezichtje wast daarna gewoon weer vaseline erop smeren ;)
    heb ik gewoon gedaan.
    Mijn zoontje heeft nu berg op zijn hoofhuid en hij heeft best veel haar
    dus weet niet hoe ik het daar weg kan krijgen.
    maar op zijn gezichtje is t weg gelukkig

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Berg op de hoofdhuid krijg je weg door de berg in te smeren met olie. Dit laten intrekken en met een borsteltje de berg wegkammen. Daarna goed de haren wassen.

12. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Vanmiddag toevallig met mijn zoontje bij de huisarts geweest, oa vanweege zijn eczeem. Tenminste, ik dacht dat het eczeem was en het cb ook. Ik had namelijk eerder al olie geprobeerd en vaseline en het dan met een borsteltje of ansichtkaart weg te halen, maar dat lukte niet. Dacht dus dat het geen berg was. Maar de huisarts denkt niet dat het eczeem is, omdat hij alleen op zijn voorhoofd die korsten heeft en niet op de bekende eczeem-plekken. Zij adviseerde toch weer in te smeren met olie en het dan met een steriel gaasje weg te halen. Dat heb ik nu gedaan. Eerst ingesmeerd en het een twee uur laten zitten. Daarna ging hij in bad en heb ik met een nat gaasje de korstjes weg kunnen halen door ronddraaiende bewegingen te maken over zijn voorhoofd. En hij vond het fijn! Hij lag met zijn ogen dicht te genieten. Hij was blij dat hij van die troep was was, denk ik! :D Maar misschien ook een tip voor jou en dat kan ook prima tussen de wenkbrauwen!

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    antiberg pads vd etos! werken echt super hier!

Deel Deze Pagina