Dier inslapen

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 8 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Pijn en lijden sowieso.

Na een bepaalde leeftijd van de hond ga ik ook geen chemotherapie doen bij kanker.

Eigenlijk net als niet reanimeren bij bejaarde mensen.

Ik ben voor euthanasie bij mens en dier.

Onze hond is nu 14,5 en wordt langzamer, slaapt veel en plast soms binnen. Ook heeft hij bulten ( wratten) maar heeft nergens pijn.
    Is elke avond lekker vrolijk en speelt.

Als hij straks alleen nog maar slaapt is dat ook goed. Maar als hij pijn krijgt en alleen nog maar slaapt dan is het klaar.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Paar maanden geleden onze oude dame (poes) laten inslapen.
    Na 1,5 jaar ups en downs mbt haar nieren, crashte ze opeens.
    Ze kon haar hoofdje niet meer optillen, afschuwelijk was het.
    Toen was het klaar. Vond het zoooo erg maar dit lijden moest stoppen.
    Ze heeft een heerlijk poezenleven gehad, en dat gaf me wel troost.
    Lijden en pijn, met geen uitzicht op verbetering. Dáar ligt de grens voor mij

3. Lizzy2019

Lizzy2019 Niet meer actief

Ik vind niet dat wij voor God mogen spelen

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind; wanneer het leven niet meer van de kwaliteit is als zoals je die zou willen zien, is het genoeg.

En daarbij; als je als baasje "twijfelt" of het "tijd" is, betekend dat vaak toch dat je het besluit voor inslapen moet nemen. Dat je hoofd weet dat het goed is maar je hart nog niet wil.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat heb jij dus geen medicijnen en geen medische hulp als je ziek wordt.

Lijkt me wel moeilijk dan om bijvoorbeeld geen insuline te spuiten als je diabetes hebt.

Geldt dit ook voor je kinderen?

6. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Dat mag, ik hoop dan dat je geen huisdieren hebt.

Dieren hebben het recht op een pijnloos en waardig leven, zodra het uitzichtloos is laat ik mijn huisdier inslapen.

Iertje81, Leesteken, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    #27 GroeneBomen, 8 okt 2019
    Laatst bewerkt: 8 okt 2019
    Een dier heeft geen besef van het concept God, die wacht niet op de hemel of snapt überhaupt niets van die termen. Wel van ondragelijke dagelijkse pijn, dat maakt hij mee. Ben dankbaar dat de dierenarts het leven van mijn dieren heeft kunnen beindigen op een vredige manier.

Als je geen verantwoordelijkheid voor je dier wil nemen, moet je er nooit aan beginnen. Dier ondragelijk laten lijden en maar door laten leven is dierenmishandeling. Ken gelukkig geen 1 christen die zo ver er in gaat dat inslapen zelfs niet kan.

De aangereden vogel had niets aan pijnbestrijding, viel niets meer op te lappen... Heb de dierenarts staande gehouden die toevallig passeerde en hij draaide het dier de nek om omdat zelf vervoer te erg was geweest voor t beestje. Elke seconde lijden was 1 teveel...

Bovendien was Jezus ook geen vegan....De vissen waren toch echt nog levend voordat ze werden gevangen haha. In de Bijbel worden ook dieren gedood en nog erger... Voor eigen belang!
    Ik hoop dat jij wel een uiterst devote vegan bent met je gezin :) want gezonde dieren doden voor ons eten, onze schoenen pfoe...

Leesteken, Aszz, suus1983 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb laatst een mooi boekje van onze dierenarts mee gekregen, dat heet zijn we niet te vroeg. En nee je bent niet te vroeg. Een lijdensweg is vreselijk voor een dier, en een dier hoort geen pijn te hebben dus je keuze is goed geweest

Onze hond wordt deze maand 14, heeft een tumor van een halve voetbal onder haar buikje hangen. We zijn laatst bij de dierenarts geweest omdat ik haar mening wou weten. De tumor hangt los, het is ongemakkelijk maar niet pijnlijk. Ik wil er niks meer aan doen gezien haar leeftijd. Ze is nog steeds erg vrolijk, eet heel goed, en sjokt elke dag een klein blokje. Dierenarts gaf aan dat ze absoluut geen reden ziet om haar in te laten slapen ondanks de tumor. Zodra ik merk dat ze pijn krijgt moeten we de keuze maken. Voor nu genieten we enorm van haar, en zien we elke dag als cadeautje met haar.

Ysabella, hummeltje5, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dom praat

dds, Theezeefje, dreumesje en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.310
    10.279
    113
    Wij gaan af op het dier en op wat de dierenarts zegt.
    Bij ons hebben we redelijk wat beslissingen moeten nemen betreft katten.

1 kat met kanker, ging in eens hard achteruit dus geen keus, had pijn dus was snel besloten

1 kat die was dementerende en ging met gezondheid in eens achteruit en dat was door de leeftijd

2 katten (broertjes) Heel veel pech omdat ze na 1 jaar en na 1.5 jaar toch nog hiv kregen. Was zo vreselijk, bij de 1 was het eerst onduidelijk wat hij was maar daarna zo duidelijk. De ander na een half jaar dezelfde klachten en wisten we al snel wat het was.

Een dier mag geen pijn hebben. Zijn ongemak is belangrijker dan mijn verdriet.

11. Lizzy2019

Dat mag en ik snap het als je niet gelovig bent dat je zo denkt
    Ik neem je niks kwalijk

Whoopy, fanona en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Ojee gaan we op deze toer, ik geloof niet in een God dus daar kan ik niks mee.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat fijn dat het zo kan en inderdaad nog heerlijk genieten van jullie lieve viervoeter.

jada08 vindt dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.236
    28.232
    113
    Alleen als het om een biefstuk gaat dan mag het wel zeker ;)

GossipGirlxoxo en Zoe123 vinden dit leuk.
  15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dus jij laat je dieren eerder creperen dan dat je ze verlost? Ik geloof niet in God. En als hij wel zou bestaan, heeft hij ons dan niet juist de kennis gegeven om medicijnen uit te vinden om te helpen? Jij mag natuurlijk geloven in God maar ik hoop dan wel dat je geen huisdieren hebt.

Huismuisie, Leesteken, jada08 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Maar zoals bij onze poes...
    Haar nieren functioneerden nog amper. Ze was uitgedroogd.
    Kermde van de pijn (ik moet weer huilen als ik er aan denk).
    Daar was niets meer aan te doen.
    Je kan een dier dan toch niet laten lijden....
    Als God bestaat, heeft hij ons toch hersenen gegeven. Die hebben we ontwikkeld
    en een dierenarts kan een dier uit het lijden verlossen..

17. Lizzy2019

Ik eet geen vlees

18. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Zou een van mijn katten altijd pijn lijden waar niets aan te doen is of geen uitzicht meer hebben op herstel en een lange lijdensweg begaan, dan zou ik met heel veel pijn in mijn hart het beestje laten inslapen.

Heel veel sterkte! *knuffel*

En ik vind dit niet de juiste plek om hierover te beginnen. Misschien kun je beter even een eigen topic openen en TS hier niet lastig mee vallen.

dds, Aszz, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Mijn hoofd weet dat ik het juiste doe maar mijn hart . Ik heb het er zo moeilijk mee maar gun der geen lijdens weg

20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Wij hebben onze hond in laten slapen toen hij niet meer zichzelf was, hij ging met de rug naar ons toe liggen, lag in een vreemde houding en begon met zijn poot te slepen en at zijn brokken niet meer lekker op (het was een labrador voor de beeldvorming)! Hij had kanker in zijn bek en vanaf het moment dat we dit ontdekten en een poging tot weghalen hebben laten doen was hij 3 weken later niet meer bij ons, zo agressief was het.

Deel Deze Pagina