Ervaring cnd shellac (fake)

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Het gaat om het volgende, onze oudste dochter (20) heeft een aantal keren bij een nichtje cnd shellac laten zetten. Gewoon haar eigen nagels, en daar de shellac overheen. Het blijft echt heel lang zitten.
    Nu heeft ze zelf de spullen gekocht, alles online en origineel, lamp, lakjes verzorgingsspul etc, met de lakjes van rond de 28 euro.
    Ik heb het ook bij mezelf gezet, het ziet er echt prachtig uit, zit er nu al 12 dagen op en nog geen chipje te zien, en het glanst als een malle, en ik zit erg veel met mijn handen in het water.
    Zelf had ze het er gisteren weer afgehaald (wat ook heel makkelijk gaat) en weer nieuwe opgedaan.

Nu heeft ze dus via marktplaats 3 lakjes gekocht, die vrouw was gestopt met het zetten van shellac nagels en deed haar lakjes voor weinig weg, nauwelijks gebruikt sommigen nog nieuw:$
    Ze kreeg de lakjes de volgende dag binnen, heeft gisteren nieuwe kleur gezet, en wilde eigenlijk nog wat bij die vrouw bestellen. Ik keek over haar schouder mee, en zag dus dat die lakjes 12,50 per stuk kosten.
    En er stonden er 10tallen op.
    Ik ben eens een beetje gaan googlen, en heb het flesje eens goed bekeken, maar ik weet eigenlijk zo goed als zeker dat het om shellac van Ebay gaat. Het is niet origineel, het nummer onder het flesje heeft een andere sticker. Het lijkt trouwens belachelijk echt, knap gedaan wat dat betreft.
    Ik heb het haar nog niet verteld, maar wat zouden jullie doen. Zou je even qua lak afwachten wat het doet, of het lang blijft zitten, en hoe het gaat met er af halen? Of zouden jullie de flesjes weggooien.

Ik las nml op de site van Cnd shellac zelf dat ze afraden om fake te gebruiken (logisch)
    Maar ik vraag me wel af, wat er precies in de fake flesjes zit, het zal niet getest zijn op de manier als de originele lak...
    Ze heeft als basis en topcoat wel de originele producten gebruikt, het gaat enkel om deze 3 flesjes.

Waarschijnlijk als ik het tegen mijn dochter zegt, mikt ze de 3 flesjes direct weg zodra ze weet dat het "fake" is want dan deugt het in haar ogen niet meer.
    Ik wil zelf sowieso alleen het originele lakje gebruiken omdat dat goed bevalt.
    Zouden jullie dit fake product wel blijven gebruiken, of zou je ook huiverig zijn voor wat er eventueel in zit...:cool:

Iemand ervaring, of zelf een keer per ongeluk fake lak aangeschaft?

2. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Geen ervaring, maar even uit nieuwsgierigheid wat denk je dat er kan gebeuren dan?

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gewoon proberen.
    Mijn lakjes v Ali bleven ook altijd perfect zitten en waren nog geen 5,- per stuk

Weggooien kan altijd nog toch?

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Gebeuren is misschien een groot woord. Het is meer, dat je niet weet wat er echt qua stoffen inzit.
    Om een voorbeeld te geven, ik zou bijvoorbeeld nooit gezichtsverzorging kopen via AliExpress, puur omdat er stoffen in kunnen zitten die bij ons niet goedgekeurd zijn.
    Ik vraag me af wat er dan qua stoffen in die lak zit, dat het zo goedkoop is. Het zal zo'n vaart niet lopen hoor dat weet ik.
    Nouja misschien even afwachten of het goed houd, maar in het vervolg zou ik zelf toch liever de originele bestellen:oops:

bosi333 vindt dit leuk.
  5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Daar heb je gelijk in, misschien ook een vooroordeel van mij dat het niets kan zijn voor dat geld..en valt het uiteindelijk mee..

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Zijn de flesjes van CCO?
    Of staat er totaal niks op ? Alleen CND gebruikt namelijk de naam shellac.

Ik heb zelf met CND gewerkt en met CCO en bij CCO komt alleen de kleur minder uit. En base en top van CND werkt niet samen met CCO.

Heb ook gellac van Ali maar ik vind dat echt prut spul. Het blijft bij mij niet zitten en vind de kleuren geen mooi pigment hebben.

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Het zijn exact dezelfde flesjes als van cnd, de namen omschrijving alles is exact hetzelfde als de cnd flesjes, verpakking ook.
    Er zit alleen een witte sticker onder met een code nummer ipv een m-nummer dat er in het zwart (dacht ik) opgedrukt is.
    Voor de rest is het flesje, naam omschrijving alles exact hetzelfde.
    Het heeft ook het cnd logo.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
  9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    De neppe ziet er idd anders uit.
    Zelfs het potje is anders... onderkant mist ribbels en de dop sluit niet mooi aan.

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Die met de ribbels is juist de neppe;)
    De linker is de exhte, die met die glimmende sticker aan de onderkant is fake..

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh kan ook :D

Feit blijft dat de potjes er anders uit zien.
    Geen idee of cnd ook verschillende potjes gebruikt.

12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ja ik zie het ook aan de tekst op het potje.
    Apart dat wel exact dezelfde naam word gebruikt.
    In de 5 jaar dat ik ermee werk hebben ze altijd gelijke potjes gehad.

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik heb ze van Ali. Blijft bij mij prima zitten

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Kan geen hele oude lading zijn oid dat ze toen net iets andere potjes en stickers gebruikten?

Ik zou kijken of die lak net zo goed houdt als de “echte”. Doet ie dat niet dan zou ik ze weggooien denk ik, in elk geval wanneer je dochter het voor klanten doet en er dus geld mee verdient. Is dit gewoon voor eigen gebruik dan zou ik t zo laten maar daar gewoon niet meer bestellen ;)

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nee het is geen oude lading, ik heb op een site gekeken waar ze precies laten zien hoe de verschillende originele potjes van cnd eruit zien, en wat de fake varianten dan anders hebben. Toen ik daarop ging lezen, zag ik dus dat het om namaak ging.
    De lak gaan we uitproberen, en als het niets is,gooien we het weg. Het zal ook wel niet zo'n vaart lopen met gevaarlijke stoffen, maar vind het toch jammer;)

BabyFG vindt dit leuk.
  16. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik koop CND shelllac via een paarbetrouwbare verkopers via ebay(Amerika). Een stuk goedkoperdan in de winkel in Nederland. Enignadeel je moet soms lang wachten op je bestelling en voor de led lamp heb ik een stekker omvormer nodig.

Deel Deze Pagina