Jeetje ... wat gaat het toch snel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Strijkkraal, Jul 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Wat gaat de tijd toch snel zeg ...

Ik krijg net een fotootje van het kdv door dat Eva voor het eerst op een potje zit (uiteraard wel in overleg met ons). Ze is er zo trots op ... mijn grote meid.

We gaan haar nu introduceren aan het potje, omdat ze opeens zelf aangeeft wanneer ze heeft gepoept en geplast (komt dat ook echt melden). Het leek ons nu dus wel tijd om langzaam te gaan starten met zindelijkheid. Iemand nog tips?? Ik wilde met een stickervel gaan werken op het toilet iig, maar misschien dat iemand nog een geniale tip heeft :)

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Voor goede tips kan je misschien beter in het peuter/kleuterforum zijn, al zullen er hier vast wel moeders met goede tips zijn.
    Voor mij is het te lang geleden om het me nog goed te herinneren bij de oudste. De jongste is er nog lang niet aan toe.

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Je kan ook wel even in het vroeg zindelijk topic kijken:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/557750-vroeg-zindelijk.html

Wij zijn hier met 18mnd begonnen en met 23,5mnd was E overdag plaszindelijk. Dus de eerste stap hebben we gemaakt.

Persoonlijk houd ik niet van stickers voor iets waar de kids zelf geen invloed op hebben. Zindelijk worden kan je stimuleren, maar uiteindelijk moeten ze het zelf doen. Juist omdat ik een tweeling heb zie je goed dat verschil. Bij beiden hetzelfde begonnen, maar al gelang de weg vorderde, hadden beiden een eigen tempo.

Je kan haar paar keer per dag er op zetten, zodat het een onderdeel van de dag wordt: na het eten, voor en na het slapen.

Verder zou ik het vooral leuk houden (boekje lezen oid op het potje) en mocht er iets invallen groot applaus en samen weggooien. Ook zelf voordoen (als je dit niet tegenstaat) werkt heel goed. Laten zien hoe dat werkt en samen doortrekken etc.

En oja: als het weer warm weer wordt: lekker in blote kont of alleen onderbroek laten lopen en na elk plasje meteen op potje zetten!

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Okee, dan ga ik dat doen :)

@heerenbeest: ik ga even in dat topic kijken! Dank!

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Kijk eens naar het boekje 'zindelijk maken is kinderspel', fijn boekje.

Verder met heerenbeest eens. Maar onze kindjes zijn op dezelfde manier op dezelfde leeftijd zindelijk geworden.
    Lekker spelenderwijs kennis maken met het potje, zorg dat het een leuke plek wordt. Alles wat er in valt qua plas en poep met een feestje belonen: handen klappen, dansen, enz. Erg leuk :)

Zo zijn wij ook begonnen. Helaas kwamen er flinke oorklachten tussendoor waardoor we het stop hebben gezet rond de 19 mnd. Zoontje wist echter precies wat de bedoeling van het potje was, dus een paar weken geleden de luier uitgedaan en binnen een paar dagen was hij zindelijk. Nu alleen nog een luier in bed.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ze vind het reuze interessant hier ... moet alleen geloof ik wel een manier vinden om haar aan te leren niet direct dat potje op te pakken. Tot nu toe uiteraard niets erin, is ook niet de bedoeling e het is puur voor het wennen, maar als ze straks een plasje doet en ze grijpt dat potje heb ik het natuurlijk door de hele kamer liggen :D

Ik push ook niet, we zetten haar erop en blijft ze zitten, blijft ze zitten, en als dat niet zo is ...ook goed. Ik ga eens naar dat boekje kijken :)

Share This Page