Je hebt tegenwoordig medicatie die niet zo werkt hoor! We geven telizen aan onze ene hond. Hier worden ze kalmer van en wat minder gestresst. Wel in combi met training. We zijn vorig jaar zomer begonnen met een cd en hebben vorige jaarwisseling een tundershirt aangeschaft. Helpt prima. Maar toch wil ze nu al niet meer naar buiten toe, overal knallen. Ml staat i in de ochtend heel vroeg op en doet ze dan extra lang naar buiten en de rest van de dag in de tuin. Onze hond komt uit het asiel en helaas was ze heel angstig. Onze andere hond interesseert het geen drol
Ik doe niets speciaals voor onze dieren (4 poezen). Wanneer ze angstig zijn kruipen ze in de trapkast. Dit gebeurt niet alleen met vuurwerk, maar ook bij onweer en stevig regenen. Hihi, de helden. Sommige kunnen niet zo goed met elkaar overweg, maar dan wel. Ze zitten dan echt bij elkaar in de donkere trapkast. Ik weet wel dat ik het elk jaar zielig vind voor ze tijdens oud & nieuw, omdat het dan natuurlijk gigantisch hard en langdurig knalt van het vuurwerk. Het is niet anders. Ik reageer ook niet anders dan anders op ze, maar laat ze hun eigen gang gaan. Wel doe ik de gordijnen dicht zodat ze de vele lichtflitsen niet zien....bliksem vinden ze ook eng. Ik ben benieuwd hoe ons meisje reageert. Hihi, misschien nog wel eentje voor in de trapkast. Nee, hoor, grapje natuurlijk.
Hier 3 poezen die af en toe wel eens schrikken van een grotere knal; maar ik moet zeggen dat het meevalt en ze 95% van de tijd gewoon lekker liggen te snurken. Het aantal harde knallen is hier maar 3x op een dag ofzo. Dat valt reuze mee. Jammer dat andere mensen last hebben van overlast; ik gun iedereen deze stilte wel Ideaal!
Dit word de eerste keer voor mijn katten, tot nu toe nog niet gereageerd dus dat is alleen maar fijn.
De kat maakt t niet zo veel uit. Maar die zal wel onder het bed gaan liggen zoals elke dag. We zijn niet thuis dit jaar. De hond gaat mee en is haar eerst oud en nieuw. Maar we zitten dan naast een bos met veel hondenbezitters in de buurt dus dan zal het wel rustig zijn qua vuurwerk .
onze katten schrikken wel ineens bij dikke knallen an staan ze met grote ogen om zich heen te kijken. onze hond die vind het niks en komt savonds dus ook echt de deur niet uit. dan houd ze dr plasje liever op...... morgen breng ik haar ook bij de hond van mijn ouders dan zijn ze samen en daar is hel weinig geknal te horen.
Andere jaren hadden we twee katten. Ik zorg er altijd voor dat boven de gordijnen goed dicht zijn en er een radio aan staat. Meestal zitten ze op zolder of aan de achterkant van het huis onder het bureau of bed Dit jaar een derde kat erbij (zwervertje), maar zijn zelf niet thuis. Gaan wel pas relatief laat weg, dus hoop dat ze dan rustig zijn. Morgenochtend vroeg gaan ze alledrie nog heel even naar buiten, voor tienen zijn ze dan weer binnen en blijven ze ook binnen. 'S avonds krijgen ze extra lekkers (natvoer krijgen ze hier niet zo veel) en een extra aai. Niet overdreven, maar gewoon ietsje meer aandacht.