Vanaf 10 februari zal ik gaan werken onder een nieuwe baas. Ik werk in een supermarkt en worden om/verbouwd naar een nieuwe formule. Met daar ij dus een nieuwe baas. Ik werk nu van maandag tot en met donderdag van 08.30 tot 17.00. Nu willen hun dus dat ik nadenk over koopavonden en werken op zaterdag. Maar ik heb er dus bewust voor gekozen om van ma t/m do te werken. Met goedkeuring van mijn houdige supermarktmanager. Kunnen hun dit zomaar zonder pardon gaan veranderen?
Baas? Een huisdier heeft een baas Jij hebt een werkgever Geen idee hoe het wettelijk zit maar volgens mij mag er wel het e.e.a. aangepast worden.
hahahaha Ik weet niet of ze dit zomaar mogen aanpassen, kan je dit niet navragen bij een bond ofzo? en misch heeft de andere supermarkt (formule) andere contracten ofzo?
Als jij het contractueel hebt vastgelegd dan lijkt mij dat het niet veranderd mag worden. Staat echter in je contract dat je werkgever de werktijden bepaald, maar heb je nu mondeling iets geregeld dan vrees ik dat je je toch 'moet' aanpassen.
Volgens mij kunnen ze zit niet zomaar doen! Ik bedoel als je niet in de weekenden kan dan kan je niet!
Toevallig is mijn bedrijf vorig aar overgenomen en ja dat mogen ze doen. Helaas voor je meis. Maar wie weet heb je een goede werkgever en kan het allemaal in overleg.
Nog even een toelichting: Bij mij was het zo dat iedereen door de overname een nieuw contract kreeg, maar zolang jij een nieuw contract niet tekent geld je oude nog. Dus probeer goed te overleggen en goede afspraken te maken want eenmaal getekend zit je eraan vast.
Ja, heeft volgens mij inderdaad met contracten te maken. Er zitten advocaten etc.h hier op het forum..dus wellicht leestiemand het.
Nou meiden bedankt alvast. Hoop dat iemand met verstand hierover meeleest. Ga het ook nog aan onze manager vragen mij die zie ik maandag pas weer.
zat ik ook al aan te denken haha! Ik heb ooit ergens gelezen dat ze je mogen verplichten om min. 10 zaterdag te werken. Maar kijk inderdaad de cao ff na.