Hoi hoi, Ik ben 39, heb zoontje van 2 en ben nu alweer meer dan een jaar bezig voor broertje of zusje voor onze zoon. Bij mijn zoon heeft het anderhalf jaar geduurd voor ik (op natuurlijke manier dus zonder mmm) zwanger werd. Goede zwangerschap en bevalling gehad. Na bevalling kwam menstruatie na 9 maanden op gang. Vanaf die tijd zijn we weer bezig met zwanger worden. Maar dat lukt dus nog niet. Van de zomer zijn we naar ha geweest en met veel pijn en moeite eindelijk doorverwezen naar gyn waar we volgende week afspraak hebben. Volgens haar was het normaal dat je na een jaar nog niet zwanger bent en kan het ook wel twee jaar duren. Bovendien beweert ze dat je ook nog na de eisprong moet klussen terwijl dat volgens mij geen zin hebt. Bovendien ben ik van mijn zoontje ook zwanger geraakt in dagen voor en tijdens eisprong. Graag jullie mening! Vorige week ben ik na 15 dagen weer gaan menstrueren terwijl ik dacht dat ik in mijn vruchtbare periode zat. Was 3 dagen ongesteld. Normaal heb ik cyclus van 21 dagen dus vind dit wel raar. Het was ook een normale menstruatie zeg maar. Kan dit kwaad? Ben soms bang dat ik in de overgang zit of maak ik me dan voor niks ongerust? Nou het is wel een lang verhaal geworden. Hoop dat jullie het begrijpen en me antwoord kunnen geven want maak me wel een beetje zorgen. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Hallo, Ook na een eisprong kan je zwanger raken. Een eicel blijft 12 uur in leven na de eisprong en kan dan ook nog bevrucht raken. Het gemiddelde van zwanger raken is een jaar, dus kan inderdaad ook 2 jaar duren. Helaas speelt het stijgen van de leeftijd van de vrouw ook een rol op de vruchtbaarheid, de vruchtbaarheid daalt. Komt het vaker voor dat je na 15 dagen weer menstrueert, moet je naar de huisarts gaan, 1x keertje kan geen kwaad. Groetjes Ineke