Dierenambulance doet niets!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shendari, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het eigenlijk ook best logisch dat ze hier niet voor komen.. Het is wel heel zielig voor het beestje, maar niet ongelofelijk ernstig verder..

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als de dierenambulance hem mee neemt kost t de eigenaar ws minimaal 50 euro om dat beestje weer terug te krijgen.
    Heb je geen idee waar ze werken?

En tja dat beestje overleefd het wel, maar is idd zielig.
    Evt zou je vanavond als ze thuis komen hun even aan kunnen spreken en zeggen dat het raampje dicht was waardoor de kat niet naar binnen kon.
    Misschien zijn ze t in alle haast vergeten en is het zeker niet bewust gegaan neem ik aan.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm en dan maar hopen dat poes niet op dieet staat en ziek wordt van leverworst :)

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik snap wel dat ze niet komen.
    Het is niet heel ernstig.
    Misschien kun je de brandweer bellen?

5. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Niets aan te doen.. Kat overleeft het wel en is het vanavond weer helemaal vergeten als zijn baasje thuis komt en hij zn eten krijgt.
    Geen enkele hulpinstantie gaat komen hoor, hij is niet in levensgevaar.. weet je wat dat kost!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Buiten de kosten om (die volgens mij in geval van nood door de staat worden gedragen) zal de brandweer pas na 48 uur in actie komen (in geval van een kat). Veelal zal de kat in die 48 uur zelf al naar beneden komen.

Denk dat er niets anders op zit dan gewoon te wachten tot de baasjes weer thuis zijn (het is wel heel zielig voor de kat)

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nee, je leest het niet goed :p Gaat mij er ook niet om dat ie buiten is. Maar hij zit vast op het dak. Via het raam is zijn enige manier om eraf te komen.

8. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik ga hem ook geen eten toegooien inderdaad. Wie weet is hij op een bepaald dieet en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Loop de hele tijd naar het raam om naar hem te kijken, bah. Zit helaas niets anders voor hem op dan te wachten tot vanavond. Snap dat er enorme kosten aan zitten, en nee levensbedreigend is het niet. Heb gewoon een zwak voor dieren, en vind het ontzettend zielig dat hij daar zo lang moet zitten... Maar ja, helaas pindakaas :(

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.065
    3.859
    113
    Inderdaad. Het is zielig, maar hopelijk leert hij hier nu ook van (en zijn baasjes) en klimt hij niet zomaar meer op het dak.

10. Cabb

Cabb Niet meer actief

Niks zieligs aan hoor, Mijn katten gaan graag naar buiten en 1tje is soms nogal lang weg maar als wij naar bed gaan en hij is er nog niet dan slaapt hij een nachtje buiten. Krijgt ie niks van en houd niet minder van me.

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ja maar dan kan hij vrij rond lopen en kattenkwaad uit halen. Dat vind ik anders dan ergens vast zitten...

12. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Zou de brandweer hier ook echt niet voor bellen, zodra die eraankomen met een ladder of iets dergelijks springen de beesten meestal vanzelf al, en dat lijkt me veel gevaarlijker voor het beestje in kwestie. Buiten alle kosten om.

13. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Dat is toch anders... Deze kat zit op het dak vast!!!
    Ik vind het zielig.
    Kun je er niet achter komen waar deze mensen werken. Misschien weten hun buren het, de andere buren dan.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dit klinkt raar...

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Heb bij iedereen aangebeld, niemand thuis helaas. Via internet kan ik er ook niet achter komen hoe hun heten + telefoonnummer, dus kan ze niet bereiken. Zal er vanavond wel naar toe gaan, dat ze er beter op moeten letten...

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Misschien is hij daar wel veiliger dan gewoon op straat met rondrijdende auto's en mensen die anders over dieren denken dan ik, jij en heel veel anderen.

17. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik zou het persoonlijk in de gaten houden en vanavond kijken of de kat er nog zit. Zoja, even aan bellen bij de eigenaars om te zeggen dat de kat niet meer naar binnen kan.

18. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Maar staat er niet bijvoorbeeld de volle zon op het dak ofzo ? Dat lijkt me niet goed ! Heb hier nu de volle zon op het raam en dat is nog best warm ! Maar dat beestje heeft ook geen drinken natuurlijk pfff . Arm beestje

19. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo, het is februari hoor.. en het is een kat. :D :D

20. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Bedenk me nu opeens dat hij er misschien zelfs al wel vanaf de hele nacht er heeft gezeten :$ Arm drollie..

En veiliger? Hmm I doubt that :p Zag net dat een kauwtje hem aanviel. Nee, hier rijdt geen verkeer, zitten tussen het groen. Qua warmte zal het wel mee vallen denk ik. De zon verdwijnt zo meteen achter ons appartement. Liever dat hij het lekker warm heeft dan erg koud (-10, stil zittend op een dak) Weet niet wat ik dan had gedaan...

Kan denk ik wel even naar de T&D gaan hier op de hoek en een ladder lenen. Maar ben niet zo'n held daarin eigenlijk!

Deel Deze Pagina