Dierenambulance doet niets!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shendari, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Waarom zou je nog langs gaan? Situatie is opgelost, en de buren hebben er niks aan. Zou dan alleen voor je eigen gevoel zijn?

Als zo'n beest besluit om niet op tijd terug te zijn voor het raam dicht gaat, dan heeft t beestje pech. Dat weet zo'n beestje best wel. En een dagje buiten is nog geen ramp hoor. Beestje zal vast dankbaar binnen gekomen zijn, en doet het waarschijnlijk niet meer.

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ligt ook weer aan de kat an sich :p Als het voornamelijk een binnen diertje is en hij komt 's avonds niet binnen zou ik ook niet lekker in bed liggen nee.

Onze kat haalde we vroeger altijd binnen. Maar dat had meer met zijn leeftijd te maken uiteindelijk. Was nogal een oudje.

Maar goed, ik heb gewoon iets met katten :D Als ik een kat zie wandelen dan roep ik hem onbewust altijd naar me toe. Merk gelijk of het een kat is die graag aangehaald wilt worden of niet.

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Misschien zijn ze zich er niet bewust van dat die kat via het raam het dak op klimt, en om dus herhaling te voorkomen. Ik zou het in ieder geval fijn vinden als ik zou worden benaderd eigenlijk.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wonen ze er net dan? Het lijkt me toch wel dat ze dat merken hoor, al is het maar aan de vieze poten bij het raamkozijn.

Ik ben trouwens ook echt een kattenmens hoor, zoonlief is helemaal erg, die gaat gerust een half uur op de stoep zitten met een beestje wat ie toevallig tegenkwam :)

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ze wonen er nog geen jaar inderdaad. Het zijn echt inie minie huisjes, met alleen een dakraampje. Maar toch hoog genoeg voor een kat om er af te kunnen helaas...

6. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Nu vraag ik me af: WAAROM gaat dat beestje via het dakraam naar buiten? Is dat omdat hij/zij graag buiten is? Want in dat geval ga ik er van uit dat hij ook wel van het dak af kan om lekker rond te lopen, zijn behoefte te doen en muisjes te vangen.

Misschien zielig dat het beestje niet naar binnen kon, maar hij heeft zich vast en zeker gered. En bedenk dat het niet zo heel koud is geweest, en dat zo'n beestje een lekkere dikke vacht heeft ;)

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hij is inderdaad veel buiten volgens mij. Ik zie hem regelmatig. En via het dakraam naar buiten is immers veel spannender dan via de gewone saaie voor/achter deur, toch? :p Dat is katten logica. En nee, hij heeft er de gehele dag gezeten dus hij kon er echt niet af. Dat hij niet binnen zat doet er niet toe. Dat hij vast zat wel.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Kijk ik zeg eerlijk dat ik dit ook niet echt zie als Nood.

Maar ik vraag mij wel af wanneer een dierenambulance wel iets als nood ziet.

Heb meerdere malen mee gemaakt dat ik ze echt nodig hadden en dat ze bij 1 incident zelfs zeiden '' Leg de kat maar langs de kant, als die straks dood is vinden we hem morgen daar wel '' :$

Beestje was door de auto voor ons aangereden en die vent was door gereden. We hebben toen het beestje in een doek gewikkeld en naar de DA gebracht, ze hebben toen via de chip zijn eigenaar gevonden en die kuste nog net onze voeten niet, zo blij waren ze dat ze hoen poezekind weer hadden.

Volgens de dieren arts was dit ook geen nood en zou hij sowieso dood gaan. ;)

Nee ik heb geen hoge pet op van de DA. Sorry!

9. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Dat is dan wel zielig! Ik zou er ook niet tegen kunnen als ik zo'n beestje de hele dag zou moeten zien zitten en niets kan doen.

Wij wonen ook op de derde verdieping, dus onze katten komen alleen op het balkon. Van de zomer stond er een bank onder het slaapkamerraam, zodat ze ook weer naar binnen konden (Meneer is niet zo handig in springen), maar toen het op een avond hard regende en onweerde, hebben we die aan de andere kant gezet.
    Slaapkamerraam was op een kiertje, maar Meneer heeft hem opengekregen en is naar buiten gegaan. Natuurlijk net op een moment dat wij niet thuis waren, dus heeft hij de hele avond buiten gezeten in de regen en onweer zonder dat hij naar binnen kon. Eigen schuld, maar wel heel erg zielig!

10. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Ik zou zeker langs gaan, waarom niet. Kan toch op een vriendelijke manier. Misschien denken ze dat hijz elf naar boven is gekomen en hebben ze geen idee dat hij er de hele dag heeft gezeten. Ik zou het ook fijn vinden.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wij wonen trouwens ook een verdieping hoger dan het blok hiernaast. Hier zijn veel katten op de daken. Toen ik hier net kwam wonen dacht ik ook ohjee wat is dat nu?!

Maar die katten doen dat expres, spelen daar een beetje met de vogeltjes of weet ik veel wat ze doen. Ze komen het dak ook niet af hoor.

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    als je ze belt voor een dier zonder baas komen ze soms niet omdat er dan niemand is die de rekening gaat betalen :(
    als een dierenarts echt om dieren geeft dan doet hij wél die moeite volgens mij.en inderdaad de brandweer mag je altijd bellen om een dier te komen bevrijden.maar als je ziet op tv wat men in Australie allemaal onderneemt om een dier te redden/helpen dan vraag je je toch af waar hier die instanties te vinden zijn die to the rescue snellen naar een dier in nood.goed dat er nog mensen zoals jij zijn,je geeft beter teveel om een dier als te weinig.ik ben zelf ook zo,ik zou soms verongelukken om een dier te helpen.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kijk ik doe wel luchtig maar vorig jaar belde ik ook de politie ( dat andere nummer) om de dierenambulance te laten komen. Omdat ik een dood gereden kat aan de kant van de weg gevonden had.

Het is niet zo dat ik ongevoelig bent.

En na zo veel uur had ik ook hulp in geroepen als bewoners niet thuis waren gekomen.

wilde het even recht zetten. Na het lezen van mijn eigen berichtjes hier.

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik bel niet zo gauw de dierenarts meer hoor, want 99 van de 100 keer komen ze niet.

Ik los het zelf wel op zover mogelijk.

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Van mij was het achteraf misschien ook wel een beetje naïef. Ik heb nooit eerder de dierenambulance hoeven bellen, aangezien ik daar nooit reden toe heb gehad. Mijn eerste reactie was gewoon dat die kat van het dak af moest omdat hij daar anders de hele dag vast zou zitten. En ja het eerste waar ik dan aan dacht is de dieren ambulance. Goed om te weten nu dat het dus geen zin heeft om ze voor zulke dingen te bellen :)

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

En? Hoe reageerde de baasjes van de kat?

Ik heb wel een hoge pet op van de dierenambulance, ze kunnen namelijk onderscheid maken tussen een noodsituatie en gewoon een vervelende situatie.
    Want iets wat zielig is, is niet per definitie een nood situatie waarbij alle toeters en bellen maar moeten komen.

Als je werkt met dieren moet je niet alles zielig vinden, anders kan je dat werkt nooit doen.

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ze waren blij dat we het even kwamen melden. Ze wisten dat de kat wel eens via het raam het dak op klom, maar hadden gisterochtend niet in de gaten gehad dat dat nu weer het geval was. Verder een leuk gesprekje gehad :)

Het voelt wel een beetje zo alsof ik alles in de gaten hou zeg maar haha, maar dat is helemaal niet zo eigenlijk. Gewoon toeval dat ik wist van die kat...

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Leuk toch?

En daarbij.. Zo erg is een oplettende buur toch niet?
    Zouden meer mensen moeten doen.
    En dan bedoel ik niet dat ze continu naar binnen moeten gluren maar oogje in het zeil mag best.

Deel Deze Pagina