@Lisszy, Respect, Respect, Respect. Jij bent een dierenliefhebber in hart en nieren. Ik wil je een Héle dikke knuffel geven. Vind het geweldig dat je je zo hebt ingezet voor dat hondje. Ik verwacht eingelijk wel dat je van die eigenaren een héle dikke bos bloemen krijgt, want dat heb je dubbel en dwars verdiend. KNUF, Hillegonda
Nou sorry hoor.. ik heb mijn tekst wel 4x nagelezen,.. en in mijn ogen komt het echt niet lomp over.. ik heb gewoon duidelijk erin gezet waarom wij niet voor ieder dier de wagen kunnen pakken, misschien dat de laatste zin.. met het woordje verdomd erin wel lomp overkwam.. maar het kwam mij echt even de strot uit,, je wilt niet weten hoevaak wij boze mensen aan de telefoon krijgen, of boze e-mails van mensen die gewoon niet snappen, dat wij hoe graag we het ook willen, soms gewoon niet kunnen komen.. en ik dacht dat dit hier weer zo'n voorbeeld van was.. Dus ik wilde gewoon even Heel duidelijk maken dat wij wel alles doen wat wij kunnen/mogen doen voor de dieren.. Enja als jullie dat lomp opvatten.. nou sorry dan. maar daar kan ik niets aan doen
Een dierenAMBULANCE is toch voor dieren die iets mankeren? Tis toch geen ophaaldienst. Hiervoor moet je volgens mij de politie bellen. Ik heb al 3x een hond vd snelweg gered. 1x geprobeerd te vangen, maar politie was sneller. De andere 2x was t aan de overkant vd snelweg en heb ik politie gebeld. Maar hoe dan ook. Goeie actie van jou om het hondje te redden.
Ik snap zelf ook heus dat ze niet bij elk beestje kunnen uitrukken... Ik heb zelf een keer gebeld omdat ik en hond zag lopen die er niet al te best uitzag...ik was zelf onze hond aan het uitlaten...die niet altijd even sociaal is (ze heeft zo haat voorkeuren ) Ze reageerde dus niet leuk en die andere hond ook al echt niet! Ik had het nr van de dierenambulance in mn telefoon staan..(you never know!) en belde dus... Toen werd er gezegd dat ik er zelf maar achteraan moest gaan "daar hebben wij geen tijd voor mevrouw!" Ik snap dat het vrijwilligers zijn...maar om nou achter een agressieve hond aan te gaan terwijl die van mij ook niet al te lief reageerde vond ik toch te ver gaan! Als ik er achteraan had willen gaan...had ik zelf wel vrijwilliger geworden! Toen ik zei dat ie agressief was kreeg ik als antwoord dat ze daar ook niets aan konden doen! Lekker als je met met je hondje in het park loopt...dat ook nog eens vol met spelende kinderen zit! Aan de andere kant heb ik het op datzelfde stuk meegemaakt dat een kat voor mn ogen werd aangereden en toen waren ze binnen 10 minuten aanwezig! Ik ben toen zelfs nog gebeld over hoe het was afgelopen enzo...de kat was helaas gelijk overleden toen ie bij me was...maar ze belde om te zeggen dat ze de baasjes niet konden vinden... gelukkig heb ik die mensen zelf wel gevonden doordat ze een briefje op hadden gehangen bij de uitlaatplaats... Het is denk ik maar net wie je treft en wat voo bui die persoon heeft! Want om nou te zeggen dat het niet erg is dat ergens een agressieve hond rondloopt vind ik niet echt "bescherming"
Kan me goed voorstellen hoor, doe je zo je best krijg je allemaal gez**k over je heen (niet specifiek van hier hoor, maar in t algemeen). Dat zou me ook mijn neus uit gaan hangen. Respect, goed werk dat jullie leveren! Ik ga absoluut even kijken over lid worden van de dierenambulance!
off topic... maar ik neem aan dat je mij bedoeld? en dat je bedoeld dat die van mij niet zo lief kan zijn? maar die van mij loopt dan ook niet los als er andere honden zijn en ik ken mijn hond en weet dat ze niets uit haar eigen zou doen...alleen als een andere hond naar tegen haar doet zeg maar...en kinderen doet ze al helemaal niets...daar loopt ze gewoon voorbij... (Ik zie ook nergens staan dat ik heb gezegd dat mijn hond losloopt...) bij een vreemde hond weet je dat niet...of zou jij je kindje lekker laten spelen als er zomaar een hond aan komt lopen? Ik niet hoor! Misschien even onderbouwen volgende keer?
neuh bedoel jou niet, bedoel de topicstarter die er zelf 500 keer langsrijdt en niets deed maar wel bioos wordt omdat de dierenambu niets deed
een leuk detail over de dierenbescherming en dierenambulance. Had er toevsallig nog over met iemand van een dierenambulance. De dierenambulance rukt vaker uit ( op vrijwillige basis ) om een dier te helpen. Dan een dierenbeschermings persoontje het doet, die betaald krijgt. JA dierenbescherming krijgt betaald, dierenambulance niet.
HUH Volgens mij heeft ts er alles aan gedaan om het hondje te helpen? Uiteindelijk is zìj degene, die door haar vasthoudendheid, ervoor gezorgd heeft dat dit hondje weer veilig bij zijn baasje zit..Ik begrijp je reactie dan ook totaal niet
zij reed er toch langs, en heeft gebeld, meer niet. En 4 uur later reed der vriend erlangs, en toen was het hondje ook gewoon vrij. Toen kwam ze hier dat topic openen en zeggen dat de ambu niets deed. LATER PAS, NADAT ze dit topic geopend heeft, heeft ze het hondje geprobeerd te pakken.
Ze zat op haar wèrk hoor. Ze is meteen uit haar werk gaan zoeken en was zelfs bereid om de volgende dag te gaan snipperen mocht ze het hondje niet vinden. En dan maak je haar nog het verwijt dat ze er niet alles aan gedaan heeft ..Ze had ook niets kunnen doen, zoals de meeste mensen hebben gedaan. Zelfs de omwoners lieten dat dier stikken. En ja, ik had in ts haar geval ook gewoon verwacht dat de dieren ambulance zou komen voor dit geval, gezien de gevaarlijke weg waarlangs dit dier liep, ik zou ook denken dat dit juist bij hun werk hoort.. Nouja, waar maak ik me eigenlijk druk om. Ts, je hebt het super gedaan..Ieder ander had deze hond namelijk gewoon in zijn sop gaar laten koken..
Sorry , misschien moet je het nog eens wat beter lezen! Ik was er al een hele dag mee bezig, 's ochtends vóór mijn werk heb ik de auto al aan de kant gezet! Onder werktijd ben ik apart gaan zitten om 3 instanties te bellen hierover! En toen ik eindelijk naar huis kon (ik zit namelijk op mijn werk helaas niet in een positie dat ik weg kan wanneer ik wil), ben ik net zo lang bezig geweest om het hondje te vinden. Ik heb alles gedaan wat in mijn macht lag! Ik weet dat ik niet meer had kunnen doen. De rest dank jullie wel voor de lieve woorden! Als ik eraan denk dat hij weer lekker thuis zit bij zijn baasjes, wordt ik al blij! En dat is het belangrijkst van alles, dat de hond weer veilig is! Gr Lisszy