Dierenarts aanwezig? Vraag over Maine Coon

Discussie in 'De lounge' gestart door Luja, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Is hier misschien een dierenarts op het forum aanwezig?
    Ik heb een vraag over mijn kat, een anderhalf jaar oude maine coon kater.
    Hij is sinds deze week volledig over op ander voer en was hierdoor enorm aan de diarree. Ik heb hem zo goed mogelijk geprobeerd schoon te houden gezien zijn lange haar, maar er zijn een aantal tarrels ontstaan in zijn haar eromheen. De meesten heb ik kunnen wegkrijgen maar er zit nog 1 groot stuk wat vastzit aan zijn anus... Ik durf hier zelf niks mee te doen omdat ik bang ben dat ik het beestje pijn doe. De dierenarts net gebeld op het noodnummer omdat ik bang ben dat hij niet meer (goed) kan poepen, maar die geeft aan dat ik morgen om 8:00 gelijk kan langskomen.

Het arme beest wilde nu alleen weer op de bak en hij kwam er zonder resultaat vanaf.... Ik vind het zo sneu, heeft iemand een andere oplossing waarbij ik niet tot morgen hoef te wachten met hem? Iets waarmee ik die tarrel kan oplossen ofzo?

En heeft iemand een idee wat een dergelijke afspraak bij de dierenarts zou kosten? Ik spaar maandelijks voor ze mocht er eens wat zijn, dus dat is het probleem niet, maar ik kan nergens bedragen vinden dus ik ben benieuwd waar ik ongeveer van uit moet gaan.....

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    En in bad doen eraf laten weken en wegknippen

3. Luja

Luja Niet meer actief

Als iemand water haat is het mijn maine coon wel... :D
    Het is ook een best groot stuk wat verborgen zat achter zijn haar, duurt wel even voor dat eraf is denk ik.. Maar ik kan het altijd proberen, alles is beter dan hem nog 20 uur ermee laten lopen

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Insmeren met conditioner (of antiklitspray) of wat olijfolie, tijdje in laten werken en dan proberen uit te kammen of wegknippen als het wat losser zit?

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik zou ook olijfolie proberen idd. Water vinden de meeste katten echt vreselijk.

Wat een afspraak kost verschilt echt per dierenarts. Het is lastig om daar antwoord op te geven, sorry. Succes!

6. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Kont in warm lauw water, en dan maar schoonwrijven. ( plastic handschoenen aan ) Daarna toch de schaar er maar even bij pakken en het haar kort knippen bij de kont.

Maar waarom ander voer, ik dacht dat je daar juist mee moest wachten tot ze 1 of anderhalf zijn, zijn ze groter en sterker.

ps doe het wassen met zijn tweeën :D

7. Luja

Luja Niet meer actief

Klopt ik moest tot anderhalf wachten, met zn oude voer poepte hij heeeel moeilijk. Nu is hij anderhalf dus ben ik ander voer gaan opbouwen maar in eerste instantie kreeg hij daar dus diarree van:(

8. McDsee

McDsee Niet meer actief

Mijn konijn had diaree en alles zat aan elkaar vast heb dr op haar ruggetje gelegd en het kontje onder de kraan gehouden. Alles is schoon geweekt. Heb ooit een main coon gehad en die hielt er ook niet van. Dikke trui aan en met zijn tweeën doen. Één houdt de bek en poten in de gaten de ander wast de boel schoon. Succes.

9. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Anders plantenspuit nat sprayen en olijfoli idd

10. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Washandje nat maken met lauwwarm water met wat babyshampoo, dan het kontje wassen elke keer als je bij hem in de buurt komt.

11. Luja

Luja Niet meer actief

Heb zn kont inmiddels na een heel gevecht ingesmeerd met olijfolie... Ik ga het zometeen proberen eruit te kammen/knippen/wassen...
    Hij was hier al alles behalve blij mee dus dat wordt wat :D
    Maar het zou super zijn als t zonder dierenartsbezoek lukt.
    (Reismand- auto - nieuwe omgeving = meeeeega veel stress)

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Inderdaad met lauwwarm water goed de achterkant weken en dan schoonwrijven...

Als je hiervoor naar de Dierenarts moet ben je natuurlijk sowieso een consult kwijt, verschilt per DA, maar kost bij ons 29,50

13. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    496
    83
    Onze maine coon heeft ook een tijd last gehad van diarree (giardia), bij hem hebben we uiteindelijk gewoon het haar rond zijn kont met de tondeuse gekortwiekt. En ik moet eerlijk zeggen, het zag er gelijk ook een stuk netter uit :D Dus dat zou je ook eventueel nog kunnen proberen...of inderdaad de schaar erin.

14. Luja

Luja Niet meer actief

Het is opgelost, alles is weg :D
    Hij was mega boos toen ie met zn kont in de emmer met warm water moest maar het was het waard!
    Hij heeft wel een geirriteerd gaatje nu maar hopelijk trekt dat weg...

Jullie hebben mij een fiks bedrag en Puck een hoop stress bespaard ;)

15. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ah, fijn!!!
    Geld bespaard en geen gestresste kat, beetje boos op de baas mag best :D

Deel Deze Pagina