Wat naar! Kan hij wel gewoon plassen en poepen? Misschien heeft hij daar wel last van. Katten kunnen daar heel onrustig en pijnlijk van worden.
Dat vroeg de dierenarts ook al, haha. Hij is vanmorgen nog op de bak geweest en het was een heel normaal plasje. Hij heeft in het verleden ook wel eens blaasontsteking gehad en toen ging hij elke 5 minuten naar de bak voor hele kleine plasjes, dat heeft hij vandaag niet gelukkig. Straks om half 5 ga ik even bellen om te vragen hoe het nu gaat. Ik mis ‘m zo
Heb helaas niet echt advies voor je, maar wilde je wel even sterkte wensen! Ik weet hoe naar het is als er iets met je kat is. Hopelijk gaat het snel weer beter met hem en kun je hem weer lekker knuffelen!!
Ik kan mij voorstellen dat je je beestje mist. Wat kan het dan leeg en stil zijn in huis. Hij is in goede handen en wordt goed in de gaten gehouden. Ik hoop dat ze erachter komen wat hij mankeert. En dat hij weer de oude wordt. Sterkte.
Ik zag online dat onze dierenarts avond- nachtdienst heeft vanavond. We hebben al 2x gebeld hoe het met Leo gaat.. Is het raar als mijn man straks even langsrijd om te kijken hoe het gaat? We hebben vanmiddag ook al 2x gebeld en we willen ze ook niet tot last zijn.
Eerlijk? Nee, dat zou ik niet doen.. Vindt het een beetje opdringerig overkomen. Ze bellen je echt wel als er wat is.. En dat een DA avond/nachtdienst heeft betekend niet dat hij altijd op de.praktijk is. Meestal zitten die gewoon thuis af te wachten of ze gebeld worden en doen ze nog een ronde langs de opgenomen dieren. En meestal hebben ze liever niet dat je langs komt. Brengt onrust voor de dieren mee. Die denken dat ze weg mogen en baasje gaat vervolgens zonder ze weer weg...
Hier ook alleen maar ''oude katten'' gewend hoor. Maar kijk maar eens op de zakken diervoeding. Staat toch echt dat ze vanaf 8 jaar senior zijn. Heeft te maken met een veranderde ''interne huishouding'' dat zwakker wordt naarmate ze de 8 gepasseerd zijn en andere behoeften heeft vanaf dat moment..
Je hebt gelijk. Ik wil niet dat hij denkt dat hij mee naar huis mag. Ik troost me met de gedachte dat ze bellen als er iets aan de hand is. Dank je wel.
Onze ex-kater heeft een paar maanden geleden dezelfde soort klachten gehad. Misselijk, overgeven, geen eetlust, pijn, lusteloos. Allerlei onderzoeken gehad waaronder een echo van de buik waar niets op te zien was. Voelen van de buik leverde ook geen gekke dingen op. Na 2/3 dagen van dwangvoeding ging het nog niet beter en is onze kat ook opgenomen. Dierenarts heeft als laatste middel de darmen flink gemasseerd ondanks dat er geen verstopping te voelen was of te zien was op de echo. Er kwamen keutels als stenen uit, keihard. Hij zat dus ontzettend verstopt ongemerkt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden bij jouw kat. Sterkte ermee!
Ach gossie, arm beestje. Gelukkig dat het goed is gekomen met hem. Ik hoop dat ik goed nieuws krijg morgen.
Heeft hij een nieuwe vlooienband om misschien onze poes had toen bijna hetzelfde als wat jij beschrijft door de seresto vlooienband
Hij mag eind van de ochtend weer naar huis! De dierenarts denkt dat hij een maagslijmvliesontsteking heeft/had. Bedankt voor het medeleven iedereen
Dat heeft 1 van onze katten ook gehad door Giardia. Verschrikkelijk was het! Hier heeft hij 5 dagen in de dierenarts praktijk moeten zijn met sonde voeding. Super dat jullie kat weer naar huis mag! Heeft jullie kat (stinkende) diarree?
Nee geen diarree, alleen had hij zoveel overgegeven. Ergens heb ik nog steeds mijn twijfels bij deze diagnose. Ik denk dat het overgeven een bijwerking was van de antibiotica omdat hij pas ‘s nachts begon met spugen nadat hij antibiotica had gekregen en hij de hele dag al niet fit was.
Hij is thuis, maar ik vind hem nog steeds zo slecht als gisteren. Hij miauwt weer zo klagelijk de hele tijd. Het bevestigt maar weer mijn gevoel dat het geen maagslijmvliesontsteking is en dat het overgeven kwam door de antibiotica. Ik weet nu echt even niet meer wat ik moet. Als ik de dierenarts (of een andere DA) weer bel dan moet die arme kat weer in dat reismandje en weer terug naar de praktijk, dat heen en weer gesjouw vind ik ook zo zielig. Ik zit echt met het handen in het haar. Slecht geslapen en moet steeds huilen ook.
Wat vervelend. Ik zou wel weer even bellen, als hij zo klagelijk miauwt zit hij niet goed in zijn vel. Misschien kunnen ze nog iets meegeven zonder dat je met de kat langs moet komen of wie weet duurt het een paar uur voor de medicijnen werken, ik weet het ook niet.
Ik zou kipfilet koken en dat proberen te geven plus het kookvocht. ( even dus geen brokken want dat valt zwaar op de maag) Overgeven hoort wel bij de diagnose die jou kat gekregen heeft, hier was dat ook en ze wilde allebei ( bij ons hadden 2 katten het) niet eten. Ze zijn in 1 week tijd 1,5 kilo afgevallen. Houd het dus goed in de gaten. Als hij zoveel pijn heeft en klagelijk miauwt zou ik weer contact zoeken met de dierenarts, hij is er dus niet klaar voor om weer baar huis te gaan want de situatie is nog het zelfde. Als je twijfelt aan de dierenarts zou ik eens een andere bellen.