Het zat me niet lekker en heb vanmiddag om 15:15u een afspraak bij een andere dierenarts, onze eigen dierenarts is op woensdagmiddag ook gesloten. Hij zondert zich steeds af, kruipt onder de bank en af en toe hoor ik hem klagelijk miauwen. Hij eet en drinkt nog steeds niet. Ik ga straks vragen of de dierenarts speciaal licht verteerbaar voedsel voor hem heeft, anders probeer ik gekookte kipfilet idd. Thanks voor de tip!
Potverdorie! Wil ik net het shirt die de kat van ons mee had (met ons geurtje erop) uitspoelen, zit er wèl braaksel op! Hij heeft dus wel overgegeven vannacht! Mijn man is nu op weg naar een andere dierenarts.. ik wil dat hij nu echt heel goed wordt nagekeken! M’n arme lieve Leo. Ik ben zo bang dat ik binnenkort afscheid van hem moet nemen.
Na bloedonderzoek bleek dat lipase waardes te hoog zijn en ook zijn suikergehalte was aan de hoge kant. Hoogst waarschijnlijk een alvleesklierontsteking, de symptomen komen ook overeen. Ze stuurt ook nog bloed naar het lab omdat de suikerwaardes te hoog waren (?) Röntgenfoto van z’n buik waren geen afwijkingen op te zien. Hij heeft een shot morfine gehad tegen de pijn en cerenia tegen de misselijkheid en een onderhuids infuus met salineoplossing tegen uitdroging. We krijgen speciaal voer mee en als hij niet eet moeten we hem dwangvoeren. Als ik erop google word ik gek! Ik lees dat ze hieraan kunnen overlijden
Jeetje wat een gedoe allemaal! Ik heb zelf geen tips, heb geen katten. Maar ik hoop dat jullie kat er weer boven op komt.
Klinkt alsof deze dierenarts het grondig aanpakt. Niet teveel googlen, dan word je gek. Sterkte met je kat.
Jeetje, wat heftig! Goed dat jullie doorgepakt hebben en naar jullie onderbuikgevoel hebben geluisterd . Arm beestje. Ik hoop zo dat hij zich wat beter gaat voelen. Pff. Ik leef echt met jullie mee. Heel veel sterkte .
Als hij nog wel kleine beetjes eet en genoeg drinkt, zou ik hem even laten en het even aankijken. Wellicht gaat het vanzelf over en steeds naar de dierenarts levert ook veel stress op en stress maakt ook alles erger. Maar als hij aan de dikke kant is, is het wel heel belangrijk dat hij eet. Als dikke katten een paar dagen niet of nauwelijks eten verbanden ze teveel vet, waardoor er gifstoffen vrijkomen, die hun lever kunnen beschadigen. Als dit proces eenmaal in gang is, maakt de leverbeschadiging ze misselijk, waardoor ze niet meer eten nog meer afvallen en het nog sneller gaat. Wij hadden dit met onze kater toen hij in een later stadium van zn nierziekte zat. Door die nierziekte at hij te weinig en ging het van kwaad tot erger. Dus als hij niet genoeg eet, zou ik hem toch weer naar de dierenarts brengen voor een infuusje om hem op gewicht te houden. Sterkte ernee!
Thanks! Maar ik had al een update gegeven. Hij heeft geen maagslijmvliesontsteking maar een alvleesklierontsteking Ik weet dat het belangrijk is dat hij moet blijven eten en daarom geven we hem nu, met pijn in ons hart, onder dwang lichtverterend voedsel. Tot nu toe zit het er nog in!
Niet veel verandering. Hij had vanmorgen eigenlijk iets opgeknapt moeten zijn en zelf weer moeten gaan eten, maar dat doet hij niet. Om 12:30u weer naar de dierenarts, nu voot een echo om te kijken hoe het daadwerkelijk met z’n alvleesklier gaat. Ik heb hier zo’n slecht voorgevoel bij.. Kan alleen maar huilen. Ik wil ‘m ook steeds aaien, maar dan loopt hij weg. Hij wil met rust gelaten worden.
Ach, wat pijnlijk, zeg en natuurlijk ook een tegenvaller. Je had gehoopt op in ieder geval een verbetering. Goed dat hij vanmiddag een echo krijgt. Ik heb ook eigenlijk geen tips voor je. Wel hoop ik dat je eindelijk echt duidelijkheid krijgt. Het kan nog altijd 2 kanten op: positief (te behandelen) of negatief. Maar voor jullie en vooral voor jullie kat moet er duidelijkheid komen na deze slopende dagen. Veel sterkte!
Update: Leo moet weer bij de dierenarts blijven. Ze hebben een echo gemaakt, ze kon nog steeds niks afwijkend zien, alleen dat z’n maag vol zit en gas in z’n darmen. Ze gaat vanmiddag kijken of het voedsel de maag is gepasseerd de darm in. Zo niet, dan gaat ze hem opereren om te kijken of er een blokkade zit (dat zou ook de oorzaak kunnen zijn van een alvleesklierontsteking)
Ach het zit hem nog niet mee! Fijn dat hij goede zorg heeft en ze goed op hem passen. Ik blijf duimen voor een goede afloop
Wel fijn dat hij bij de dierenarts blijft voor nader onderzoek en ze hem niet weer naar huis sturen in deze staat. Natuurlijk mis je je beestje en maak je je erge zorgen om hem. Sterkte! Het lijkt mij ook erg moeilijk deze situatie.