Als er geen balletjes te zien zijn kun je er vanuit gaan dat het een poes is En waarschijnlijk binnenkort moeder. Zijn er opeens veel meer katten in de buurt?
ja er zitten er nu 2 de hele tijd in de tuin Hij/zij/het is nu helemaal niet meer tegen te houden als die naar buiten wilt. Ga van de week de dierenarts even bellen.
Ja dat klinkt als een krolse poes. Ik zou haar zo snel mogelijk laten helpen en binnen houden.. voor je met kittens zit. En eventuele enge ziektes die buurtkatten kunnen overbrengen zoals kattenaids. Oh en:
Afhankelijk van de kleur van de ouders. Als deze beide rooddragend zijn kun je rode poesjes hebben in het nest. Zie ook regelmatig rode poesjes voorbij komen bij de opvang en ook in onze eigen nestje in het verleden. Meer poesjes dan katertjes.
Als de moeder helemaal zwart (of zwart/wit) was (zonder rood) kunnen er genetisch gezien geen rode kittens geboren worden . Alleen als de moeder rood/zwart was, lapjes/schildpad dus. Als ze rood dragen zie je dat altijd terug in de vacht. Dus lapjes moeder + rode kater kan rode poesjes geven en rode katers. Lapjes moeder + zwarte kater kan alleen rode katers geven. Daarom komen ze minder vaak voor. Katers krijgen de kleur van hun moeder, poesjes van hun vader en moeder (poesjes kunnen ook 2 kleuren dragen, katers niet).
Oh echt? Ik weet dat er een zwarte kat met de kittens destijds sleepte om ze constant te verplaatsen op de boerderij. Ik was er vanuit gegaan dat dat moeder poes was, maar ik weet er verder ook niks van. maar tis inmiddels wel een stuk duidelijker. Ze is zo krols als de pest , dus we hebben overduidelijk een poes in huis
Als het idd wel een zij is zou ik maandag meteen de dierenarts bellen en laten steriliseren nu kunnen dan meteen de evt zwangerschap namelijk weghalen. Want idd zoals bovenstaande foto je moet nu echt duidelijk de ballen zien als de staart omhoog gaat.