Ik ben zo benieuwd! 1. Eerlijkheid van mijn vader. Hij leerde me al vroeg het te uiten. Helaas heb ik daardoor vaak veel gezeur gehad. Bijvoorbeeld met vriendinnen,ik durfde eerlijk te zijn in mijn gedachten. Zij waren vaak wat minder uitgelaten of hielden hun mond. 2. Het overdreven opruimen van mijn moeder. Zij liep met haar stofdoek in haar broek. 3. Vloeken en Ongeduld van mijn vader. Lukt er iets niet? Direct een woord. Het is al minder geworden door de kinderen. 4. Het sparen en besparen en doorgeven van spullen aan iedereen om me heen. Ik houd van weggeven! > van mijn moeder. Ik ben benieuwd.
1. Het Tetris talent van mijn moeder. Passen al je boodschappen, bagage of whatever niet in je auto? Of denk je dat al je bakjes en doosjes niet in de kast of lade passen? Laat mij maar 2. Kritische en onderzoekende houding van mijn vader. Ik bevraag vrijwel alles, en heb informatie graag in (nuttige) details.
De sarcastische houding van mijn moeder. Helemaal om mijn andere emoties te onderdrukken. Als ik verdrietig ben word ik altijd heel sarcastisch zodat niemand ziet dat ik verdrietig ben Dat doet mijn moeder ook altijd. Van mijn vader het ongeduld
1. Altijd alles gelijk willen oplossen/regelen. Heb ik van mijn vader die regelt ook altijd alles gelijk. 2 erg schoon! Heb ik ook van mijn vader (die heeft 50 jaar een schoonmaakbedrijf gehad 3 Zuinig! Wel uitgeven aan uitjes en goed eten en drinken maar verder veel sparen en op zoek naar dealtjes. Doe maar gewoon, doe je al gek genoeg maar als je wat doet doe je het goed. Mijn vader. 4. Attendheid van mijn stiefmoeder
Haha herkenbaar, maar ik heb dit talent van mijn vader. Hij kwam een keer binnen toen al onze vakantie spullen beneden stonden, hij zei: dat ga jij nooit allemaal meekrijgen (er stond ook wel echt heel veel). Nou het was allemaal ingepakt en ik had zelf nog ruimte over . (Ik zeg ook altijd dat ik een olifant nog in een dashboard kastje krijg )
De gevoeligheid (al dan niet op een heel andere manier) van mijn moeder. Van mijn vader geen idee. Die ken ik niet zo goed
Nooit opgeven "gaat niet bestaat niet en kan niet die is doodgegaan" van mn vader Principes (integriteit, betrouwbaarheid, eervol handelen etc) en daarvoor blijven staan ongeacht de situatie. Beiden Klusskills van beiden Naaiskills van mn moeder Engelen geduld (met anderen) van mn moeder Gebrek aan geduld (over iets wat ik zelf moet kunnen) van mn vader "Ik heb t nog nooit gedaan dus ik denk dat het me wel lukt" overduidelijk van mn vader. Overigens moet er wel een basis onder hangen die ik een beetje ken dat ik weet welke richting t op moet. Stonteigenwijs en alles zelf willen doen en kunnen is niet gelimiteerd tot 1 generatie overigens, dat is de hele familie en verhip de schoonfamilie ook!!! dus G en R hebben t niet van vreemden.
Mijn vader en ik hebben dezelfde humor, we spelen graag met taal (woordgrappen) en zijn adrem. Dat is een leuke combinatie! M’n moeder kan veel dingen tegelijk, dat kan ik ook. Is voor de mensen om je heen, niet altijd een fijne eigenschap.
Van mijn vader: handigheid Van mijn moeder: nuchterheid Van mijn opa: de humor ( hij zegt niet vaak iets grappig maar als hij wat zegt, dan is dat vaak exact zoals ik het zou zeggen ).
Van mijn moeder de zorgzaamheid en vrijgevigheid. Het totaal niet egoïstisch zijn. De koppigheid. En de liefde voor Kerst en het gevoel voor versieren/decoreren. Van mijn vader geen idee. Heb net mijn moeder gebeld om te vragen of zij iets wist wat ik echt van mijn vader heb maar zij kon ook echt niks bedenken.
Van mijn moeder mijn liefde voor bakken en creatief bezig zijn, tuinieren Van mijn vader mijn technisch inzicht en diy klustalent, liefde voor oude muziek En helaas ook zijn betweterigheid, dat heeft echt iedereen in de familie icl ik en mijn broers
Het poetsen en schoonmaken van mijn moeder. En de manier van het opvoeden van mijn kinderen omdat ik vind dat mijn moeder dat met ons geweldig heeft gedaan. mijn karakter denk ik geheel van mijn vader. Moeite hebben met het tonen van emoties, en als dat dan in mijn hoofd overloopt dan komt het er op 1 of andere manier alleen in de vorm van woede uit. Letterlijk en figuurlijk door het vuur gaan voor mensen van wie ik hou maar ook over iemand heen kunnen stappen en nooit meer omkijken als ze me vertrouwen hebben gebroken. Oh en zeker weten het perfectionisme van mijn vader. Tijdens zijn uitvaart ben ik nog naar de kist gelopen omdat niet alle draaimoertjes dezelfde kant op de boutjes stonden en heb ze netjes dezelfde kant op gedraaid, als ik zoiets zie kan ik dat niet meer loslaten en hij was net zo een Pietje precies daarin.
Het doorzetten, goed kunnen plannen en organiseren, ruimtelijk inzicht en creatief denken heb ik van mijn vader (hij is ondernemer). Ik doe vrijwilligerswerk en sta altijd klaar om anderen te helpen - ook van mijn vader. Mijn rustige karakter en mijn interesse voor talen/historie/cultuur/natuur - mijn vader. Minder leuke kanten: ik ben perfectionistisch, en eigen grenzen aangeven vind ik lastig (wordt nu wel beter). Van mijn moeder heb ik het creatief bezig zijn en attent zijn. Even een kaartje sturen of een kleinigheidje meenemen. Ik maak graag dingen zelf, ik kan van niets iets maken. Een groot deel van de manier van opvoeden heb ik ook overgenomen. Het emo-eten en het piekeren heb ik helaas ook van haar.
Moeilijke vraag. Van mijn vader de creativiteit, interesse om dingen op creatief gebied uit te testen. Van hem leerde ik doorzetten, eerst uitproberen zodat je nooit achteraf spijt hebt (zoals opleidingen, van vbo naar hbo, te danken aan mijn vader) Van mijn moeder, koppig, niet toe willen geven wanneer je het fout hebt, al ben ik daar in gegroeid. Verder lastig, sinds het overlijden van mijn vader is ze erg veranderd.
Van mijn vader: Het slechte gehoor Doorzettingsvermogen Positieve instelling Handigheid Foute en droge humor Van mijn moeder: Zorgzaamheid Zuinigheid als het gaat over mezelf
Moeder: creativiteit, altijd denken aan een ander en hen accepteren zoals ze zijn (soms ten koste van mezelf) Vader: hoe ik omga met emoties, het aanpakken van dingen en mijn kinderen overal naar toe brengen ed En van allebei: onzinnige (goedkope…) dingen kopen en geen opruimwonder. Wat dat betreft blij dat ik ook dingen van mijn schoonmoeder heb overgenomen.
Van mijn vader de irritatie aan geluid, ligt er iets in de auto te rammelen, leg ik het zo dat het niet kan schuiven, hoor ik iets aanlopen bij mijn fiets dan ga ik het maken. en van hem ook het praktisch inzicht, richtingsgevoel. En eigenwijsheid. Het altijd maar door blijven gaan van mijn moeder, ook al is het rot of heb je geen zin meer je maakt het af. Maar ook haar bevooroordeeldheid. Snel een mening ergens over hebben terwijl je het hele verhaal nog niet goed genoeg kent. En de moeite met verandering. gelukkig weet ik met sommige lastige eigenschappen iets beter om te gaan, omdat ik ze herken, en open sta voor verandering. Sommige dingen zitten erg diep in je als persoon en zijn moeilijk te veranderen.