Vandaag mijn kat weer ziek. Hij wil dan niet lopen met zijn achterpoten. Hij kan het wel, doet dan een paar stapjes en zakt er dan weer doorheen. Is nu de 3e keer dat hij dat heeft. Hij krijgt dan wat koortverlagers en antibiotica en dan na een paar dagen is hij weer het mannetje. De dierenarts heeft geen idee wat het is, alleen dat die antibiotica vorige keren geholpen heeft, dus dat heb ik nu maar weer meegekregen. Ze vertelde alleen dat nu zijn buik en rug pijnlijk zijn, en dat hij zijn pootjes niet goed optilt (reflex) en dat verder geeeeen idee heeft. Iemand dit ook meegemaakt ? Of enig idee wat dit kan zijn ? Er is eerder al een bloed geprikt en daar kwam niets uit.
Mijn kater heeft eens een acute infectie gehad, werd in 2 uur tijd dood ziek en kon niet meer op zijn pootjes staan. Hij kreeg idd koorts verlagers en ab. Geen idee wat het precies geweest is. Ging gelukkig net zo snel over als het gekomen was. Vervelend dat dat nu al de derde keer is. Stel je vraag anders eens op kattenplaza.nl
Andere dierenarts opbellen en om raad vragen? Volgens mij hebben ze in Utrecht (Universiteitskliniek) telefonisch spreekuur.
Nemo, ik Leeuwarden zit een hele goede dierenkliniek, hebben me toen ik nog in Harlingen woonde vaak heel goed geholpen terwijl mijn eigen dierenarts niets meer wist of de behandeling wilde staken. Het heeft mijn kater 2,5 jaar extra opgeleverd en mijn hond 8 maanden. Toen mijn konijn ernstig ziek werd hebben de gratis een autopsie gedaan waaruit bleek dat hij VHS had en ik heb mijn andere nijntjes toen nog op tijd kunnen enten en één daarvan leeft nu 6 jaar later nog. Ze zitten tegenover de Blauwe Golf.
Nope het is geen blaasontsteking/gruis. De klachten zijn anders. Blaasontsteking heeft hij al een paar keer gehad en toen plaste hij overal kleine beetjes en plaste hij bloed dit doet hij nu niet. Er hebben daar op de praktijk al minimaal 3 dierenartsen naar gekeken en die weten het allemaal niet. Röntgenfoto stelde de laatste dierenarts ook voor om te maken, maar omdat mijn kat gister koorts had kon dat niet. Voor een foto zou hij onder een roesje moeten en dat doen ze niet bij koorts. En verder zei ze dat er mischien wel iets aan de hand is met de rug maar dat je dat niet altijd ziet op een foto. Mischien toch maar eens naar Leeuwarden, ik weet wel waar die zit (waar vroeger MCL zat) Vandaag is hij gelukkig al een heel stuk beter.
dan zou ik toch die foto laten maken of een dagje laten opnemen ter observatie. Laat je ons weten hoe het gaat?
Ik heb die in Leeuwarden gebeld die stelden ook voor om een foto te laten maken. Ik ga morgen eerst naar mijn eigen dierenarts (omdat ie daar bekend is en hij heeft me toch een waslijst aan voorgeschiedenis) gaan ze in elk geval een foto maken en mocht het nodig zijn bloedonderzoek. Als ze er bij mijn eigen dierenarts niet uitkomen kan ik altijd nog beslissen om het hele dossier op te vragen en naar Leeuwarden te gaan.
Ben vandaag weer bij de dierenarts geweest. Ze hebben een foto van de rug gemaakt, daar was niets op te zien, behalve dat hij wat lucht in zijn darmen heeft maar dat kan omdat hij een paar dagen wat minder eet. Ze kunnen me nu verwijzen voor contrast onderzoek en echo e.d. Wrs is er iets in het ruggemerg. Ik laat het er voor deze keer bij, mocht hij het weer krijgen dan moet ik maar eens goed nadenken. Hij is voor nu alweer wat beter. Een ruggemergoperatie( die dan mogelijk volgt) is zwaar en gevaarlijk, dus doe je je beestje daar goed aan ?? Nu eerst maar weer kijken hoe het gaat.
jeetje, dat is niet zo mooi, heel veel sterkte, miscchien prednisolon tabletjes, wil ook nog wel eens werken en het is het proberen waard!
Wees wel voorzichtig met prednison, het heeft soms meer bijwerkingen dan je liefs is, een paardenmiddel op korte termijn, maar heeft soms verstrekkende gevolgen. WIl je niet bang maken, één kuurtje zal hem niet de das om doen, maar maak er geen gewoonte van.
Loekie ik weet het (werk in gezondheidszorg) en ik wil het zeker niet te lang en te vaak. Maar die onderzoeken en evt. operatie die ze me vertelden zijn ook niet echt goed voor de poes. Dan maar kiezen voor de minst erge eerst.