dierenartsassistent

Discussion in 'De lounge' started by Kimi1, Mar 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    hallo dames!

Ik ben van plan om een 3 jarige opleiding te gaan volgen voor dierenartsassistent:)dat is een thuisstudie van 3 jaar bij de LOI.

Mijn vraag, zijn hier dames die dierenartsassistent zijn? was de opleiding pittig!

de leuke kanten en de minder leuke kanten van het vak... alvast bedankt!:D

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Ik wilde ook altijd dierenartsassistente worden. Tot ik er achter kwam wat ik precies moest doen, hahaha! Nee, ik ben niet verder gekomen dan dierverzorging dus ik heb geen tips voor je.. Maar mocht je besluiten de opleiding te gaan doen, heel veel succes want makkelijk zal het niet zijn :D

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ja je moet ook de arts bijstaan met operaties, zelf beestjes die verwond zijn kunnen verzorgen...ik heb het een en ander al gelezen, maar ik kan er gelukkig goed tegen:)

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Kim, je moet vooral je hart volgen maar realiseer je:
    Er is geen CAO en het betaalt echt KNUDDE!

Verder wil ik er niet teveel over kwijt.

5. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb de opleiding dierverzorging en daarna dierenartsassistente gedaan aan het Groenhorst in Barneveld. Beide de versnelde variant (ik ben ook zo slim ;))

Ik vond de opleiding eerlijk gezegd een eitje maar het moet je wel liggen. Je krijgt allerlei verschillende vakken en sommige liggen je misschien meer dan andere.

Ik moet wel zeggen: bezint eer gij begint
    Er is geen CAO, het betaald slecht (minimum) en er zijn bijna geen werkplaatsen.
    Veel dierenartsen nemen liever iemand zonder ervaring of opleiding omdat die nog goedkoper zijn dus de kans dat je uiteindelijk ook werk vind is echt HEEL erg klein.
    Ik ben zelf 2 jaar op zoek geweest en heb het uiteindelijk opgegeven. Heel af en toe komt er nu nog wel eens iets voorbij maar dan gaat het altijd om parttime.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het wel :)

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ben de opleiding eerst op school begonnen, maar dit was een verschrikkelijke school dus er mee gestopt! Toen via het LOI willen doen maar ik kon niet eens een stage plek krijgen laat staan een baan!!! dr is echt zo ongelofelijk weinig werk in!!! Dit vooral omdat de mensen die er werken vaak niet meer weg gaan. Ik ken iemand die de opleidingparaveterinair dierenartsassistente heeft afgerond en nu al 3 jaar in de supermarkt staat!

nee heel leuk hoor maar de kans dat je er ook werkelijk een baan in vind is super klein!

7. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ben nu wel heel erg aant twijfelen als ik dit zo allemaal lees, heb namelijk geen zin om 3000 euro weg te gooien voor een ban wat slecht betaalt, en bijna geen werk in is te vinden...

8. charan

charan Actief lid

Jan 31, 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    Kan me alleen maar aansluiten bij de andere dames.Ik heb inmiddels 10 jaar mijn diploma en heb nu pas 1 keer een oproepcontract gehad bij een dierenarts.Verder geen werk in te vinden.Dus denk goed na voordat je aan de opleiding begint.

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    en dierenverzorger dan? bij een pension en asiel?

10. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mocht je dit echt willen doen, is het misschien een idee om eerst bij je in de omgeving te kijken wat er aan werk te vinden is.
    En inderdaad aan stage plaatsen.
    Stageplaatsen zijn hier in de randstad genoeg, omdat dat weer een gratis kracht is voor de dierenarts ;)
    Maar werk ho maar
    Ik ben na mijn opleiding dierenartsassistente (paraveterinair is hetzelfde) als secretaresse gaan werken, dus een leuke opleiding maar zonde.
    Als ik het toen had geweten, had ik iets anders gekozen.

11. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    eigenlijk zelfde probleem, zeker in deze financiele tijd
    sorry

12. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    vind ik zo jammer he....wil heel graag iets doen met dieren...ik ga even verder kijken voor wat mogelijkheden

meer reacties zijn welkom trouwens hoe meer reacties hoe meer inzicht ik heb met wat ik het beste zou kunnen doen...:)

13. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,069
    0
    0
    Noord-Holland
    Als het werk als dierenartsassistente je écht erg
    leuk lijkt, vind ik dat je het moet proberen.
    Het is misschien niet makkelijk om een baan te
    vinden, maar de aanhouder wint! Het heeft er ook
    mee te maken hoe flexibel je jezelf opstelt
    (qua werkgebied bijv.).

Er bestaat wel een CAO (Belangenvereniging Practici Werkgevers - CAO 2010/2011)
    alleen hoeven praktijken zich er niet aan te houden.
    Maar er zijn praktijken die dat wel doen.
    Hierin vind je ook informatie over de salarissen.

Als je je werk heel leuk vindt, ben je misschien
    bereid om wat salaris 'in te leveren'.

Ik werk zelf in een dierenartsenpraktijk, en ik zie
    dat de écht gemotiveerde en hardwerkende stagiaires
    vaak via via aan een baan komen. Het is misschien
    moeilijk, maar zeker niet onmogelijk.

Als je het echt wil, moet je het zeker doen. En doorzetten!
    Succes!

14. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,069
    0
    0
    Noord-Holland
    Je kan trouwens ook eens informeren
    bij Vedias (de vereniging voor dierenartsassistentes,
    www.vedias.nl)

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik ben zelf ook dierenartsassitente en vind het wel erg leuk maar dat komt ook omdat ik mee mag helpen met opereren anders zou ik het niet leuk vinden. De opleiding vond ik goed te doen hoor, sowieso de eerste 1,5 jaar daarna was het wel even wat meer aanpoten ook vanwege alle latijnse namen enzo.
    Over het betalen het ligt er misschien maar net aan waar je werkt maar ik verdien best goed al zeg ik het zelf:D Maar werk en dan ook alweer bijna 9 jaar.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Eigenlijk is er in de gehele dierenbranche weinig werk te vinden.
    Ik heb ook een MBO dier opleiding gedaan, heb 6 jaar in een dierenwinkel gewerkt, gestopt, weer terug aan het werk gewild maar niks! zit nog steeds thuis (en nu zwanger dus nu is het zowiezo geen optie maar dat ter zijde)

dierenasiel en pesion werken heeeel veel met vrijwillegers en de betaalde krachten krijgen echt heel weinig!

er zijn gewoon te veel mensen die het wel leuk lijkt wat met dieren te gaan doen... helaas.

17. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    bedankt voor de reacties ik ga er zeker nog heel goed over nadenken...:)

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Doe dat! het kost een hele hoop geld!

miss is het een idee om alvast rond te kijken voor een baan waar je tegelijk kunt werken en leren!!!

19. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    Ik heb via de LOI aan een proefpakket aangevraagt, daar zit wat lesstof in en heel veel informatie over wat 't allemaal inhoud, dat lees ik me goed door en kijk vanuit daar wel verder,als 't niks is mocht ik 't binnen een maand weer terug sturen dus dat is wel fijn.. is idd wel veel geld, maar wat een ander ook al zei, de aanhouder wint haha...:)

20. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Die je de opleiding doktersassistente, is meer werk in te vinden en kan je ook meerdere kanten uit (ziekenhuis,huisarts,arbodienst)

Share This Page