Rugklachten een reden voor 50% werken?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Mir1984, Nov 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames,

Ik ben al een aantal weken maar halve dagen aan het werk omdat ik extreem misselijk was, en zelfs 2x in het ziekenhuis heb gelegen. Nu moet ik volgende week naar de Arbo. Ik ben niet meer extreem misselijk, maar heb wel heel erg last van m'n rug. Is dit ook een reden om halve dagen te blijven werken of denken jullie dat ik toch weer hele dagen verplicht ben. Zal ik anders eerst met VK overleggen voor evt. fysio voor m'n rug zodat de fysio kan bepalen of ik wel of niet hele dagen aan de bak moet. Ook ben ik erg moe, dus zie hele dagen eigenlijk echt niet zitten. Werk in een winkel, waar ook veel til werk ed is. Wat raden jullie mij aan?

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dit wat je nu verteld ook vertellen tegen de arboarts en samen met hem hierover afspraken gaan maken.

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,077
    2,220
    113
    Brabant
    plus sowieso naar de fysio!
    (ik werkte met rug en bekkenklachten vanaf week 14 ofzo ook nog maar half en zat vanaf week 20 thuis)

4. Indigo

Indigo Lid

Nov 12, 2010
    99
    0
    0
    Inderdaad voorleggen aan de ARBO-dienst. Mijn ervaring is dat zij heel meewerkend zijn in het geval van zwangeren. Daarbij zijn er regels verbonden aan 't tillen gedurende je werk, dus ook hier moet rekening mee gehouden worden. Mocht dit echt bij je huidige functie horen, dan dient je werkgever vervangend werk voor je te hebben.

5. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    ik ben sinds vorige week ook gestopt met werken ik zit niet helemaal thuis werk normaal in de zorg en doe nu gewoon wat kantoor klussen.

Share This Page