Ik zit in een sleur...

Discussie in 'De lounge' gestart door Karinnetje82, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Bah, ik zit in een sleur en ik wil er uit maar hoe!?!

Het is natuurlijk niet zo gek met 2 kinderen, waarvan we net te horen hebben gekregen dat onze oudste zoon waarschijnlijk een vorm van Autisme heeft. Een baan van 24 uur + het huishouden en een man die vaak 6 dgn per week werkt dat je weinig aan jezelf toekomt en je ook gewoon een regelmatig leven moet lijden voor de kinderen. Maar de laatste tijd denk ik steeds vaker blehh.

Ik weet trouwens zelf heel goed wat ik er aan kan veranderen zoals bijvoorbeeld sporten en afspreken met vriendinnen (al hebben die het ook vaak druk) maar ik heb er gewoonweg geen energie voor. Alles wat “moet” gebeuren dat doe ik en gaat gewoon op de automatische piloot. Maar zoals de badkamer schoonmaken of de tuin doen daar moet ik mezelf echt toe zetten anders komt het er gewoon niet van. En zo heb ik meer dingen in huis die gewoon moeten gebeuren en waar ik gewoon geen zin en puf voor heb. Laat staan dingen doen voor mezelf. Het is niet echt lichamelijk moe zijn maar meer geestelijk.

En wat betreft de relatie met mijn vriend is de laatste tijd ook niet echt spannend meer, laatst droomde ik toevallig dat ik verliefd was op een andere man. Aan de ene kant kan ik het me echt niet voorstellen dat ik verliefd zou kunnen worden op een andere man en dat we uit elkaar gaan want zover is het ook helemaal niet maar ik werd wakker en dat verliefde gevoel bleef op de 1 of andere manier heel erg hangen. Ik weet ook wel dat het gevoel wat je in het begin voor elkaar hebt natuurlijk steeds meer en meer overgaat in houden van maar soms zou je toch nog wel van die momenten moeten kunnen hebben toch? Ik kan me trouwens niet meer voor me halen wie die man was. Maar de zin in seks is ook steeds minder aan het worden, ik doe het dan wel gewoon en op het moment zelf is het fijn maar ook weer in dit geval moet ik mezelf er echt toe zetten, dat kan na mijn idee niet goed zijn. We zijn trouwens a.s. 15 juni 11 jaar samen en ik hou ontzettend veel van hem maar het is niet meer zoals het was helaasL.

Verder ga ik wel gewoon op tijd na bed en kwa eten kan het wel wat gezonder maar is ook niet echt 1 van de oorzaken volgens mij,

Het lijkt wel of ik een soort midlife crisis zitJ. Meer meiden hier last van (gehad) en hoe heb je het kunnen veranderen?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Toch dingen ondernemen!

En sporten want daar krijg je energie van
    Plus het is ook nog eens echte me-time

Maar goed.. Makkelijk praten.. Heb er zelf ook last van en de cirkel doorbreken is lastig merk ik.

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Snap wel wat je bedoelt, toevallig dacht ik er vorige week nog aan.. dat ik dat echt verliefde gevoel ook effe miste, het in de wolken zijn, de kriebels in je buik maar toen ging ik me realiseren dat ik in de liefde ook veel tegengeslagen gehad heb en dat ik eigenlijk heel gelukkig mag zijn met een man die ik kan vertrouwen en die van me houd. Daarmee probeer ik te zeggen, kijk niet naar wat je niet hebt maar probeer te kijken naar wat je WEL hebt... een man die 6 dagen werkt, tja, maar wel een man die zo hard werkt om geld binnen te brengen. En natuurlijk zo'n dip-sleur hoort erbij maar probeer langzaam aan te genieten van kleine dingetjes. Ga een keer lekker naar de bakker als de kids op school zijn en haal eens wat lekkers voor jezelf, een rondje kapper of gewoon effe lekker shoppen. Een wandelingetje, dat soort kleine dingetjes kan ik enorm van opleven. Of zeg tegen jezelf vandaag mag ik chagie zijn en de boel de boel laten maar vanaf morgen ga ik het helemaal anders doen!
    Het is lastig soms en ook erg herkenbaar maar soms moet je jezelf effe een trap onder je kont verkopen... en dat kan ook op een leuke manier door jezelf even goed te laten voelen. En met dat soort dromen moet je niet mee zitten..lekker toch om je even zo te voelen? Misschien krijg je er juist inspiratie door ;)
    Hoop dat ik je iets heb kunnen opbeuren...ik tik terwijl ik denk dus kan het wat warrig overkomen :D

4. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Heel herkenbaar!

Ook ik heb een dochter met autisme (nu 5 jaar) en met zeer complex gedrag! Dit vreet energie. Ook heb ik last van m'n gezondheid (chronische pijn) en die vreet ook energie.

Ik kwam nooit toe aan m'n relatie omdat mijn energie al op was door kind, huishouden en gezondheid. Ook ik heb het roer omgegooid. Startpunt voor mij was revalidatie. Daarna kwam ik tot de ontdekking dat veel energie opging aan het huishouden (wat voor iedereen anders is natuurlijk!) en aan de zorg (uiteraard, zij staat op 1) van onze dochter. Hobby's had ik niet meer, maar hobby's zijn energiegevend ook al moet je daarvoor inleveren.

Altijd eigen paarden gehad, toen ik ziek bleef heb ik de paarden verkocht.

Nu zit ik weer lekker in m'n vel, na veel stijd heb ik een logeerhuisindicatie kunnen aanvragen voor 1 weekend in de maand. Hierin kunnen manlief en ik weer tijd aan elkaar besteden. Heb ik weer een eigen paard thuis staan, besteed ik weer tijd aan leren/studie! Wel alles met mate, maar ik voel mij alweer stukken beter en vind het niet erg om af en toe "kapot" te zijn qua energie.

Qua balans is het weer oke, kom weer vooruit (ook met pijn dus!) en heb het meer naar m'n zin.

Dus mijn advies is, kijk naar wat voor jou het beste zou zijn qua verdeling, probeer daar kleine dingetjes in aan te passen en ga stap voor stap vooruit. Het zal je uiteindelijk zo veel brengen!

Wij hadden het weekend waarin onze dochter logeert echt nodig om onze relatie weer leuk te krijgen!

5. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi meiden,

Dank je wel voor jullie berichtjes. Reageer vanavond nog even uitgebreider, ben nu aan het werk maar moest het gewoon even kwijt. Maar het is gewoon tijd om uit die cirkel te stappen, een schop onder me kont kan ik inderdaad goed gebruiken denk ik:).

6. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Herkenbaar. Hier ook de oudste met een (lichte)vorm van autisme maar het vreet energie. Ook een baan van 24 uur en het huishouden. Vriend maakt lange dagen is daarna hele avonden aan het klussen. Seks? Ik heb niet eens zin om er zin voor te maken....Al zijn we daar wel bewust weer mee aan de slag. Het is hier vooral de drukte en de vermoeidheid. Wij zijn trouwens 7.5 jaar bij elkaar.

7. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ga eens lekker een daggie naar de sauna ofzo... Een weekendje met zijn tweetjes...

Lijkt me best lastig als je in zo'n sleur komt.

Sterkte

8. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Soms zit er zoveel tegelijk in je hoofd, dat nieuwe dingen/ideeen enzovoorts er niet meer bij passen. Wat hier helpt is het van me afschrijven. Heb van de week weer een notitieboek gehaald en alles wat is gebeurt of dwarszit wordt daar in opgeschreven. Daardoor kan ik me nu beter concentreren en geeft het ruimte voor meer nieuwe hobbies en betere ontspanning wanneer er wat tijd voor mezelf is.
    Misschien is dat een optie.

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Herkenbaar!

Inderdaad toch dingen gaan ondernemen, af en toe tijd voor jezelf vrij maken en soms de boel even lekker de boel laten :)

Wel makkelijker gezegd dan gedaan.... Maar echt doen! Je komt op een gegeven moment echt in zo'n neerwaardse spiraal terecht, nergens zin in, ovearal te moe voor... Het "is-dit-het-nou" gevoel...

Ben begonnen met "sporten", de sportschool was nog even een stap te ver dus gewoon thuis, maar merk echt dat ik er meer energie van krijg en door het resultaat word ik ook weer een stuk vrolijker :) Verder probeer ik iedere week iets voor mezelf te doen, op koopavond even naar de stad, een bakkie halen bij een vriendin, etc.

10. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

ik heb er geen last van, maar samen dingen ondernemen is ook belangrijk. En een dagje voor je eigen plannen. echt... gewoon doen.

maar mensen die zeggen dat ze niet in de sleur komen, dat bestaat niet. wij hebben dat ook gehad. maar we zijn er uit gekomen. en nu gaat t gewoon uitstekend. ik wil m'n vent gewoon niet kwijt. hij houdt van me en ik houd van hem. ik kan hem vertrouwen en hij vertrouwd mij. en samen gaan we vaak een dagje weg. kinderen naar de opvang (als t doordeweeks is) en in t weekend hebben m'n (schoon) ouders quality time met de kids... dus gewoon een dagje weg, doet al goed met je relatie.

sterkte.

Deel Deze Pagina