Offerfeest op dierendag

Discussie in 'De lounge' gestart door Janneke00, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

    Janneke00 Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ik moest even lachen net! Kijk ik op de kalender en wat zie ik... Er worden schapen geofferd op dierendag... Hahaha fijne dierendag schapen...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,6 KB
      Weergaven:
      16
  2. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.808
    389
    83
    ja beetje lullig. maar het zal wel zo vallen denk ik.
     
  3. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Op dierendag worden ook gewone dieren uit de vee-industrie geslacht, dus tja :) Maar idd wel apart om beide zo op 1 dag te zien op de kalender!
     
  4. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Mijn dochter zei het net al toen ze uit school kwam.
    Had er zelf nog niet echt bij stil gestaan.
    Nu offeren wij hier in NL geen lam maar hebben we geld gestuurd naar het land van herkomst van man om een lam te offeren en het vlees onder de arme mensen te verdelen.
    Anders hadden we een moeilijke aan dochter gehad!
     
  5. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    De oproep om niet te offeren van de dierenbescherming ook gelezen? Rare wij-zij politiek. Er is geen lam, kip, varken of koe die denkt: jeej, vandaag is het dierendag, ik word misschien een dagje later geslacht!

    We moeten gewoon altijd een beetje stilstaan bij wat we doen en niet morgen even geen slagerspakket voor een tientje van de C1000 kopen omdat het dierendag is. Maar misschien ben ik een rare vogel, ik vond dierendag als kind al hypocriet.
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Ik denk dat zo'n schaap niet oer definitie beter af is als het een dag later geslacht word :)

    En ergens vermoed ik dat elke Nederlandse moslim geen schaap te laten slachten kmdat het dierendag is... Nog een hele uitdaging is :)
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mwah hier is het altijd beetje verwennerij voor onze eigen huisdieren.
    Maar eet er echt niet minder om.
    En de rest van het jaar worden ze kok af en toe verwend.
    Geloof niet dat poes een agenda heeft om in de gaten te houden of het dierendag is.
     
  8. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    #8 BabeBabe, 3 okt 2014
    Laatst bewerkt: 3 okt 2014
    precies!!

    Hypocriet ten voete uit! niet dierendag zelf, ik bedoel leuk als je dan wat extra's voor je dier doet, moet je zelf weten, net als Vaderdag, Moederdag, Valentijnsdag blablabla,

    maar heb ook andere nieuwskoppen gelezen " moslims slachten massaal op dierendag " eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh, ja..... en ons supermarktvlees word massaal geslacht op alle andere dagen?! WTF>???

    en dan de discussie omdat het onverdoofd gebeurd.... tja, weet je, circle of life... je kan beter 2 x per week vlees eten wat natuurlijk geleefd en gedood is (dus onverdoofd) dan dat je 7 x per week aan de plofkip en industriegehakt zit mensen....

    maar nee, die 100000000000000000000000000000000000000 schapen/koeien etc. die verdoofd gedood worden is minder erg dan die paar honderd die nu onverdoofd gedood worden

    wederom, hypocriet ;)
     
  9. Islah

    Islah Niet meer actief

    De islamitische kalender is een kalender gebaseerd op de maan, dus ieder jaar valt het op een andere (gregoriaanse) datum. Niet bewust vanwege dierendag dus. Suikerfeest viel ook wel eens samen met Sinterklaas.
     
  10. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    Mee eens!!! Echt meer dan belachelijk al die ophef.
     
  11. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind die hele discussie.... nogal hypocriet eigenlijk.
     
  12. lisanne123

    lisanne123 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Pff , alles is hypocriet . Moederdag , vaderdag , verjaardagen . Je hoort iedere dag gezellig te zien en aardig te doen toch hoe weet een kind van 1 nou dat hij jarig is ?
    Dus vind ik het wel kunnen om 1x per jaar stil te staan bij de dierenleed en wat de dieren voor ons moeten doormaken (niet voor mij ik eet geen vlees) , een beetje dankbaarheid kan er wel af .
    Of laten dodenherdenking ook achter wegen ? Iedereen vind het hypocriet omdat ze er zelf onder lijden om een dagje geen vlees te eten . Tuurlijk hoort dit veel en veel vaker ! Maar 1 dag om te bedenken wat die dieren doorstaan voor ons is al teveel gevraagd ?

    Zag alweer foto's op fb voorbij komen , van bekende zelfs . Die een schaap op z'n kop hadden gelegd op een afgelegen plek , mes op z'n keel (veelste klein mes ) en een grote big smile ! Want dat is wel geel leuk he . En zo verpesten de slechte het weer voor de goede want bij veel mensen vertekend het beeld gelijk over die cultuur
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het is geen cultuur maar een religie. En ik weet niet wie die bekende van je is, maar dan is hij en illegaal bezig en een dag te vroeg waardoor hij zijn plicht niet voldaan heeft wat wel erg jammer is.
     
  14. Islah

    Islah Niet meer actief

    Maar om nou te zeggen 'moslims slachten massaal op dierendag' is toch gewoon een wij-zij gevoel creëren. Net alsof alle gewone slachthuizen op die dag dicht zijn, ik denk dat de vleesafdeling van de AH ook gewoon toegankelijk is op dierendag...;)
     
  15. lisanne123

    lisanne123 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Als het bij een islamitische slager wordt gehaald , die slachten met een scherp mens onder de juiste omstandigheden zodat een beestje gelijk uitgeschakeld is en niks meer voelt (dan nog vind ik het verschrikkelijk) maar dat is dan ook niet veel verschil met gewoon vlees als ze gelijk uitgeschakeld zijn .
    Maar het punt is dat het badkuip slachten hier , in bossen en op afgelegen plekken met veelste kleine botte mensen , waarbij de mensen het verkeerd doen en mis doen enzo dat vind ik echt verschrikkelijke dierenmishandeling !!!
    En bij halal vlees moet het dier op een bepaalde manier geslacht worden toch zodat ze het grootste lees bespaard worden , kan je dit dan wel halal noemen ?
    En vinden jullie het normaal dat er zo trots over wordt opgeschept dat je een schaap z'n keel heb doorgesneden ?
     
  16. lisanne123

    lisanne123 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Misschien dat ze het beestje niet gelijk geslacht hebben maar met touwen om z'n poten nog mee in de kofferbak genomen hebben . Die mes op z'n keel zou dan even voor de show kunnen zijn , voor de foto . Sorry maar ik weet dat dieren geslacht worden maar dat mensen er van genieten en er bij lachen en juichen is gewoon psychopatische , lachen terwijl je een keel doorsnijd , dat ben je ziek toch !
     
  17. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dat vind ik ook eng, en ook niet grappig.
     
  18. Islah

    Islah Niet meer actief

    Met een bot mes is het inderdaad niet halal.
    Er zijn volgens mij maar weinig mensen die het 'aandurven' om zelf te gaan slachten in hun tuin hoor, staat ook een torenhoge boete op.

    Misschien vindt een veganist jou wel weer een psychopaat als je een wollen trui draagt, tsja.
     
  19. lisanne123

    lisanne123 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Nee inderdaad . Je ziet ze daarna trouwens hetzelfde vlees bakken dus het dier was wel geslacht ! Ook nog een leuk peace teken erbij met je handen de grootste lol !
     
  20. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Mi mag je dat vlees niet halal noemen.. Sowieso mag het dier geen stress ondervinden, toch?

    En ik denk dat bijna niemand het normaal vindt/trots is om een dier leed te bezorgen :( Het überhaupt zelf doden van een dier zal voor de meeste mensen al geen prettige ervaring zijn.
     

Deel Deze Pagina