Niet geheel gelukkig met trouwfoto's

Discussie in 'De lounge' gestart door Lisababy, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisababy

Lisababy Lid

7 nov 2016
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn in augustus getrouwd. We zouden eigenlijk deze maand trouwen maar door privé omstandigheden hebben we het moeten vervroegen.

Op onze dag regende regende en regende het. De foto's konden niet gemaakt worden zoals we voor ogen hadden. Nu zijn er heel veel mensen die zeggen "dan doe je de foto's toch later overnieuw"? Maar toch baal ik. Er zijn wel mooie foto's bij maar niet zoals ik ze graag wilde. Ook zijn er niet veel foto's waar we samen "kijken". Meestal ben ik degene want mijn man leek met alles bezig behalve de camera. Eigenlijk mag ik waarschijnlijk neit zeuren want er zitten echt mooie foto's bij maar ik moet het gewoon even kwijt..

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

2. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Overleggen met de fotograaf.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat is altijd lastig. Je hebt natuurlijk een ideaal beeld van je foto's maar er zat dus echt alles tegen. Niet de juiste dag, vervroegd en ook nog regen. Dat geeft natuurlijk de enige stress mee, denk ik (vul t even in).

Als je op internet kijkt zie je altijd de perfecte bewerkte foto's. Maar dat zijn er maar 5 of 10 van de 200 of nog meer die dan worden gemaakt. Dat perfect stelletje heeft dus ook maar 5 of 10 perfecte foto's. Op al die andere foto's staat de man scheef en de ander de vrouw half lachend enz.
    Mijn mening is ook dat je echt super nep en stil moet staan als je de perfecte foto wilt. Ik heb nu meerdere bruiloften gefotografeerd en mijn bruidsparen wouden de standaard foto's. Geen kus waar de zon net tussen de gezichten valt en de man met alle liefde de vrouw vast houdt of geen kinderen die de handen voor de ogen hebben wanneer de papa en mama kussen. Dat is mijn ideaal beeld. Maar ook dat heb ik van internet.

In real life vind ik bruiloften fotograferen het moeilijkste wat er is. Maar helaas kan ik er soms heel weinig aan doen.
    Laatst had ik een bruidspaar waarvan de getuige een vieze oude pet op had en alleen maar praatte. Van die pet kan ik natuurlijk niks zeggen maar dat die constant praatte heb ik wel wat van gezegd. Een open mond met rokers tanden in kan ik niet echt weg werken.

Laat het ideaal beeld los van wat je hebt gezien op andere foto's en kijk nog eens naar je eigen foto's. Je zal zien dat het echt foto's zijn waar jullie jezelf zijn. Maar ik begrijp je zeker wel! Ik noet ook altijd mijn ideaal beeld verstellen. Zoveek ideeën en attributen wil ik gebruiken en dan worden het meestal de standaard hand in hand foto's en een simpele kus.

Lumihiutale vindt dit leuk.
  4. Lisababy

Lisababy Lid

7 nov 2016
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Wauw! Jij hebt mij even wakker gemaakt! Zoals je het invulde is precies zoals het is en de dingen die je zegt zo heb ik er nog niet over nagedacht. Ik ga inderdaad weer naar de foto's kijken en ik denk dat ik er door jou reactie anders tegenaan ga kijken. Bedankt!

birds86 vindt dit leuk.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Rokers tanden kan je zeker wel ''weg werken'' daar heb je het programma Photoshop voor.:D overigens heeft -bijna- iedereen wat gelige tanden, dus die bewerk ik per definitie altijd bij.

Ts. Ik vind het echt heel erg dat je niet blij bent met jullie foto's. Ik vraag me af of jullie van te voren hebben doorgenomen met de fotograaf wat je graag wilde en verwachtte. Als ik iemand fotografeer laat ik ook altijd zien -bij de eerste foto's die ik geschoten heb- hoe ik het in gedachten heb.
    Eigenlijk altijd ga ik eerst op internet opzoek naar voorbeelden zodat we op 1 lijn liggen en dit precies om de reden waar jij nu zo van baalt.

Ik zou toch als ik jou was de fotograaf contacten. Iedereen kan zeggen dat de foto's mooi zijn, maar als jij er niet blij mee bent, ben jij er niet blij mee!

6. Lisababy

Lisababy Lid

7 nov 2016
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Jawel wel doorgenomen alleen bijvoorbeeld het weer zat al tegen de binnenlocatie die we anders hadden is net 2 weeken daarvoor failliet verklaard waar we pas dag van te voren achter kwamen voorbeelden hadden we zeker maar allemaal met goed weer we hadden echt alleen maar regen.

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dan moet ik nog wat beter oefenen haha

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    hihi, ik zou me echt verdiepen in photoshop als ik jou was. Ik kan hier zo een paar voorbeelden ( van mezelf plaatsen zonder personen) waarbij photoshop zo'n verschil maakt in of een foto wel ''mooi'' geschoten is of prachtig word door bewerking. Het heeft echt een gigantische meerwaarde en je kan daardoor wel het perfecte '' google of tijdschrift plaatje maken.'' en de stijl van een foto helemaal veranderen.

Het is echt zonde, trouwen doe je als het goed is maar 1 keer en de foto's zijn natuurlijk een ontzettend speciale herinnering. En dan ook nog de failliet verklaring van jullie binnenlocatie. ( ook al zou een binnen locatie nooit de reden mogen zijn voor de slechte foto's)
    Ik zou contact opnemen en eens overleggen wat ze voor je kunnen betekenen!

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Vervelend zeg, van zo'n mooie dag wil je in principe ook mooie foto's hebben.
    Ik zou niet de trouwreportage opnieuw gaan doen, dat is gewoon nep volgens mij is dat gedoemd te mislukken. Ik denk dat je dat stukje moet accepteren. Wat je wel zou kunnen doen is nog een loveshoot. Wij hadden dit voor ons trouwen gedaan om te gebruiken voor de kaartjes en het bedankboek. Die foto's zijn echt super mooi geworden. Die foto's zijn achteraf ook veel bruikbaarder, want je gaat niet iedereen foto's van je trouwen geven of je huis volhangen met trouwfoto's en je bent daarop ook meer jezelf.
    Stuur maar een pb'tje als je wil weten wie die loveshoot heeft gedaan, was echt een hele goeie fotograaf

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Nooit zal ik de fotoos opnieuw laten maken. Dan heb je fotoos van "een dag dat het beter uitkwam om mooie fotoos te maken", ipv fotoos vd bruiloft.
    Ik vind fotoos zoals jij beschrijft juist heerlijk, echt, oprecht. Dáár zal je later herrineringen aan hebben.

jojo85 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat het er ook vanaf hangt wat voor een fotograaf jullie ingehuurd hebben.

Ik zie de laatste tijd ontzettend veel oproepen via fb van mensen die een goede hobbyfotograaf zoeken voor hun bruiloft.

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik hou niet van gepsseerde trouwfoto's. Ik vind ze per definitie nep en daardoor ongeloofwaardig en niet mooi. Juist de foto's waarop je man net een flauwe grap verteld en jij de in de lach schiet zijn mooi. Of dat jij afgeleid bent door iets achter je en je man staat te gluren waar je toch naar kijkt. Dat zijn echte foto's van een echt stel op een echte dag.

Misschien heb je wel prachtige foto's zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
    Misschien zie je het niet zo, omdat de bewerking misschien niet helemaal goed is. Wellicht kan een andere fotograaf je digitale bestanden bewerken zodat je ze wel mooi vind.

fafa, Champetter, Hommeltje en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik ben het helemaal eens met @Betsy . Ik zou het niet eens kunnen, zo "nep" poseren zeg maar.

Wie weet worden de foto's wel wat mooier met een filter erover heen. (Natuurlijk niet alle foto's!) Maar gewoon een paar, zodat je nog wat meer mooie foto's erbij hebt.

En als je na een jaar nou nog niet tevreden bent, kun je misschien over een jaar nog eens wat leuke foto's laten maken. (Om te vieren dat jullie één jaar getrouwd zijn)

jojo85 en Betsy vinden dit leuk.
  14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hommeltje en pietje1987 vinden dit leuk.
  15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou het gewoon laten bij de mooie foto's die je wel hebt. Nu is het heel belangrijk. Maar eerlijk gezegd, wij zijn 17 jaar getrouwd en ik heb denk ik al 16 jaar de trouwfoto's niet meer gezien.... Terwijl ze echt heel leuk waren hoor. Erg grappig bewerkt ook. Maar je kijkt er echt niet je hele leven naar.

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik weet natuurlijk niet wat voor foto's het zijn. Maar niet te veel geposeerd spreekt ik mij aan.
    Ik werk zelf als fotograaf, geen bruiloften en spontane foto's video's ik echt het mooiste. Natuurlijk zijn er bijna altijd wel wat geposeerde foto's, maar ik vermijd het zoveel mogelijk.

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Mijn broer is professioneel fotograaf voor bruiloften. Het is zijn tweede baan en is ook bij de kvk geregistreerd, Hij maakt echt prachtige foto's en zeker niet standaard. Is vaak de hele dag erbij van aankleden tot en met het feest. Ook mooie detailfoto's.
    Ik wil zijn link niet openbaar delen, maar als iemand er eentje zoekt, in bij voorkeur regio noord Holland, pb mij dan even ;)

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn man had ook vaker zn ogen dicht dan open.

En ja, beetje jammer maar ik kan er nu wel om lachen.

Ik zou of nog een aantal foto's laten maken, of je er bij neer leggen en het album zo min mogelijk open doen :)

19. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

20. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

xElles vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina