Zo pissig!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Rnate, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ik begin zo langzamerhand mijn geduld ZO te verliezen met mijn buren! Al vaker een discussie gehad dat zij zogenaamt last van ons zouden moeten hebben?? Heb ook geinformeert bij mijn andere buurvrouw maaar die zegt ons nooit te horen ja muziek maar dat was toen ik nog zwanger was en ze vond het niet vervelend.

De buren in kwestie hebben dus heel vaak savonds laat nog muziek aan KNOETERHARD 1 keer vind k niet erg 2 keer gaat nog maar 2 weken achtermekaar irriteert dan toch wel. 3 week geleden ook weer knoeterhard muziek aan na een uur nog steeds en Dae werd er wakker van en die was al ziek dus ik verloor mijn geduld nogal, is mijn vriend naar de deur gegaan en gezegt dat het muziek te hard stond. als antwoord kreeg hij JA..!!?? dus wat over en weer en toen zou het muziek zachter gezet worden, ja en na 5 min alsnog weer harder en gingen ze ook nog schreeuwen om over het muziek heen te komen. Ik klacht ingedient bij woningbouw vereniging, de buurtcoordinator is volgens mij ook langsgeweest maar alsnog hebben ze de muziek aan. Op vrijdag avond weet ik gewoon dat ze tot een uur of 11 de muziek aan hebben vanwege tros festijn ofzo op ned 1 klaar daar heb ik dan nog wel mee te leven.

Maar nu, sinds 2 weken hebben ze een hond aangeschaft, van een jaar of 2 denk ik zo een stafford. Wij hebben ook 3 honden waaronder ook een stafford. Nu heeft HUN hond MIJN schutting kapot geramt en is mijn tuin ingekomen en geprobeert mijn hond te pakken. Die poging is mislukt aangezien al mijn 3 honden buiten waren, zij zijn achter die hond aangerent maar die is naar binnen gerent, mijn honden erachteraan! Grote bek van de buurman dat als dat nog een keer gebeurt hij mijn honden afmaakt bladiebla. Mijn vriend heeft vervolgens gezegt dat hij de schutting moet maken zodat het niet weer kan gebeuren, zegt die man ja het is jullie schutting dus dat doe ik niet. Mijn vriend weer, maar JOU hond heeft het stuk gemaakt een jou kant. Dus de goeie meneer heft de schutting gemaakt, of nouja een plank ertegen aangezet met een schep ervoor:(:(. Vanmorgen hoor ik inneens mijn vriend schreeuwen en de deur knallen en gegrom en gedoe. Is die hond dus WEER door de schutting heen gebroken mijn honden weer erachteraan de stonden dus weer bij hun in de woonkamer. Vriend heeft snel mijn 2 andere honden naar binnen gedaan omdat die staffords aan het vechten waren. Mijn hond laat op commando los maar die andere bleef erboven op dus mijn vriend heeft met een stok die hond eraf "gemept" en de buurman blijft als een idioot in zn eigen tuin staan "natasja" kom hier natasja kom nou:$. Mijn vriend werd dus boos en begon te schreeuwen, heeft hij toch maar eindelijk een lijn gepakt en is omgelopen om zijn hond te halen. Ondertussen begon mijn hond maar wat te spelen maar die andere is dus zo dominant als maar kan!! wou haar zelfs dekken en alles. Wat zegt die man o die van jou is vast een reu en zegt dus dat mijn hond dominant is omdat ie bij hun in de woonkamer stond:$. Nou waren wij al van plan een nieuwe schutting te plaatsen maar heb neit zo'n zin dat die ook weer gesloopt word is wel 300 euro, en zo breed hebben wij het ook niet. Nu zit ik te denken hier wel een melding van te maken bij de woningbouw vereniging weer voordat wij gezeik krijgen. Er valt ook niet normaal met die mensen te communiceren want ze zijn duits en wij spreken geen woord duits en zij amper nederlands.

*Sorry beetje warrig verhaal maar het lucht wel op;)*

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ach wast ontzettend vervelend voor jullie zeg. Is het misschien een idee om samen met de buurtcoƶrdinator, jullie buren en eventueel een tolk om de tafel te gaan zitten en dit te bespreken? Dit lijkt me echt niet leuk wonen voor jullie.

Veel sterkte gewenst.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    nou ik zou ook zorgen dat ik weer een goede schutting in de tuin kreeg. je moet er toch niet aan denken dat volgend jaar je dochter in de tuin aan het spelen is en je hebt ineens de buurhond weer in je tuin staan met alle gevolgend van dien.
    ik zou naar je buurman toegaan en zeggen dat je kosten wilt delen voor een nieuwe schutting, wil hij het niet, schakel je de woningbouwvereniging in en laten zij maar met een oplossing komen.
    vind het een beetje de omgekeerde wereld, je buurhond maakt wat stuk en jullie kunnen het gaan betalen:(:(

4. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Alles melden bij de woningbouw en voor geluidsoverlast na 10 uur 's avonds politie bellen (vaak gaat de woningbouw er pas serieus achteraan als ze dingen op papier hebben, zoals bezoek van politie).

Heel veel succes!

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euhm gezellig samen op hondentraining gaan?

6. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Schuttingplanken e.d heb ik hier al liggen heb k meegenomen van het oude huis maar zijn nog zo goed als nieuw, woonde daar ook pas net:), vandaar dat ik de kosten ook niet "wil" delen, maar zou het wel zonde vinden als dat ook eraf word gesloopt.

Politie komt pas als je zelf al 3 keer naar de deur bent geweest om te vragen of het zachter kan en als ik 3x keer naar de deur moet dan komt het niet goed:p en aangezien de coordinator al bij hun is geweest.. Moet alleen inderdaad nog even officieel schriftelijk de klacht indienen.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Idd alles melden bij de woningbouw en t liefst met andere buren, doen wij ook, de aanhouder wint
    :)

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Oh ja en meldpunt overlast

9. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

sjees lekkere buurman wel.. zijn hond maakt iets kapot en jullie moeten betalen.. tsss belachelijk oftwel melden bij de woningbouw foto's maken zodat je bewijs hebt dat het aan zijn kant zit. en melden zodra die hond weer jullie tuin in vliegt.

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou de rechtsbijstandverzekering inschakelen voor je schutting. Zijn hond heeft het stuk gemaakt dus de buurman zal de schade moeten vergoeden. Ook zou ik eisen dat hij aan zijn kant de schutting zo sterk maakt dat de hond er niet door heen kan en anders moet hij hem binnen houden. Ze zouden in het gevecht in je huiskamer maar je kind te pakken krijgen...

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou niet afwachten tot hier echt brokken van komen (en dan bedoel ik geen kapotte schuttingen maar kapotte lichaamsdelen van jou, je man, je honden OF je kleine!!!)
    Die buurman zn hond moet uit jou tuin blijven. Het is ZIJN hond dus ZIJN probleem.
    De volgende keer schop je die hond je tuin maar uit de straat op. Mag hij hem daar gaan vangen.
    Kom op nou zeg!
    En dan mag hij Duits zijn. En dan mag hij Nederlands niet machtig zijn. Het zou wat!
    Jij en je honden EN straks je kind moeten veilig zijn in JOU tuin.
    Meldingen blijven maken van alles. Alles opschrijvan van waar wanneer en hoe EN hoe de buurman reageerde als jij probeerde te communiceren met hem.
    Eventueel buurtbemiddeling inschakelen met communiceren.
    En als het nodig is de politie erbij roepen.. dan ga je maar 3x langs (ze zeggen er toch niet bij hoeveel tijd er tussen moet zitten wel? ;))
    Eventueel andere buren erbij betrekken (ik denk dat zij hun hond ook niet in de tuin willen hebben? En geluidsoverlast zullen ze er ook wel van hun hebben dan)

Succes en sterkte!

Deel Deze Pagina