Ja dat weet ik Maar ik ook want ik heb me er drie jaar in verdiept voordat ik de keuze 'definitief' maakte Maar ik vind het wel leuk dat zij er wat van weet, want meestal zoeken mensen discussie met mij terwijl ze er niets van weten en dat vind ik soms wel vervelend. Bijvoorbeeld op mijn werk was iemand jarig geweest dus er stond taart in de kantine, iemand bood me een stuk aan, ik bedankte ervoor. Toen bleef diegene aandringen, ik zei dat ik echt niet wilde. Toen kreeg ik vragen of ik op dieet was en dat een stukje toch echt wel kon. Toen zei ik weer dat ik echt niet wilde. Waarom dan niet? Toen legde ik uit dat ik veganistisch eet. En toen kreeg ik daar allemaal vragen over en dan komen ze met argumenten als: maar planten hebben misschien ook wel gevoel. En leeuwen eten ook vlees.... En dan zeggen ze dat veganisten hun mening opdringen, ik zei alleen maar dat ik geen taart wilde
Edit: ah, je bedoelt m.b.t. Veehouderij. Dan heb ik niets gezegd... Ik dacht dat je doelde op dierenmishandeling in het buitenland
Hoe langer moederkoe en kalf bij elkaar blijven, hoe meer stress dit uiteindelijk oplevert voor beide wanneer je het kalf weghaalt. Dus uiteindelijk zou je over meer dierenleed kunnen spreken bij langer bij elkaar houden. Nou zijn er nog weinig onderzoeken die echt keiharde waarheid spreken..beide kanten op. Wat betreft melk, tja dat is inderdaad gelukkig ieders eigen keuze.
Oké dat kan ik me wel voorstellen dat langer bij de moeder houden meer stress geeft. Logisch ook! Waar ben jij dan voorstander van, qua aantal uren/dagen dat een kalf bij de moeder blijft? Maargoed ik ben dus voorstander van helemaal niet weghalen dus dat argument gaat hoe dan ook voor mij niet echt op
Wij hebben op vakantie met dolfijnen gezwommen, een mooie ervaring maar vond t erg zielig voor die beesten.
Het allerallerliefst houd ik de kalfjes gewoon bij de moederkoe, maaaar dit is qua vraag/aanbod gewoon niet mogelijk (in ons geval). Wij streven ernaar om de kalfjes zo snel mogelijk bij de moeder weg te halen, klinkt heel hard maar dit is dus om zoveel mogelijk stress te voorkomen. Om echt compleet over te stappen op een ander businessmodel kost (veel) tijd en geld.
Ik snap het wel van die stress, een baby weghalen bij de moeder vergeet de baby. Een kleuter weghalen bij de moeder zal die kleuter nooit vergeten. Dus op zich logisch. En inderdaad de hele industrie is gebaseerd op vraag en aanbod. Dat is waarom ik ook niet meer mee wil doen aan die vraag, zodat uiteindelijk het aanbod kleiner wordt en er dan een ander aanbod voor in de plaats kan komen, al is het maar deels. En ik heb vandaag vier nieuwe smaken vegan ijs ontdekt in de plaatselijke supermarkt dus ik ben blij Maar heb je een voorbeeld van een ander businessmodel wat je eigenlijk liever zou aanhouden als het niet zoveel tijd en geld zou kosten?
Ik vind oprecht een stuk vlees op mn bord heel anders dan een beer die op hete kolen moet dansen elke dag. Of een olifant die in elkaar gemept wordt elke dag om een kunstje te doen. Of een ezeltje wat rete zware mensen constant de berg op moeten tillen. Ik vind dat oprecht anders. Dat is dierenmishandeling. In theorie, is het de bedoeling dat dieren in het slachthuis in 1 keer doodgemaakt worden. Zullen ze het leuk vinden? Nee vast niet. Maar dat is wel iets heel anders dan mishandeling (wat dus nu ontdekt is in die slachthuizen, dat keur ik enorm af)
Ik eet alleen biologische eieren/kaas/melk. Het kan altijd beter, maar dit is mijn bijdrage die ik wil doen. (Naast bijzonder weinig douchen en heel lang dezelfde handdoek gebruiken en spaarzaam zijn met schoonmaakmiddel )
Ja zet jij die maar even uit ja. * mijn sarcasme gaat ook weer even uit.* Dan zijn heel veel mensen pescotariër!
Ohh.. nooit van gehoord. Ik ben omringd door vegetariers en veganisten maar ik ken niemand die dan toch vis eet.
Ik ben op zich niet tegen vlees eten ... maar de manier waarop daar ben ik tegen. Daarom eet ik het al jaren niet meer ... ondanks dat ik het wel heel lekker vond.
Op dit moment niet een specifiek model/systeem nee. Het dierenwelzijn vinden wij zeer belangrijk en we zullen er alles aan doen om dit te behouden/te verbeteren. Daarnaast zo milieuvriendelijk mogelijk produceren. Ook als dit extra tijd/geld kost, maar het moet wel te doen zijn. Helaas is de overheid hierin niet je grootste vriend.
Hier in Seaworld geweest (we waren toen echter niet op de hoogte van alle praktijken daar.) En gezwommen met dolfijnen. Er werd ons toen wel gelijk verteld dat als de dolfijnen niet wilde, ze ook niet gedwongen werden. En inderdaad, 'mijn' dolfijn ging met een andere dolfijn spelen, ze waren daar volledig vrij in.